محمد باقر نوبخت: «از قیمت کالاها خبر ندارم، همسرم خریدها را انجام می‌دهد» + ویدیو

محمد باقر نوبخت: «از قیمت کالاها خبر ندارم، همسرم خریدها را انجام می‌دهد» + ویدیو

محمد باقر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال مجری شبکه خبر درباره گرانی کالاها در بازار پاسخ جالبی داد. در جریان یک برنامه زنده شبکه خبر مجری از آقای نوبخت سوال می کند که آیا می تواند در مورد قیمت برخی کالاها از او سوال کند که او به سرعت جواب می دهد: خیر. او در ادامه ادعا کرد که خریدهای خانه را همسرش انجام داده و از قیمت کالاها در بازار خبر ندارد هر چند همسر ایشان از بابت قیمت بالای کالاها همواره گله دارد. این پاسخ سریع و صریح به سوال مجری شبکه خبر واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

واکنش محمد باقر نوبخت به سوال مجری شبکه خبر در مورد قیمت کالاها

نوبخت در ادامه صحبت هایش افزود: «نمی‌توانیم سختی‌ها را به طور واضح بیان کنیم، اما در تلاشیم که شرمنده مردم نشویم. همکاران دولتی دوران سخت و غیر رفاه کشور را تجربه کرده اند. شرمنده مردم هستیم که آنطور که باید طبق برنامه پیش نرفتیم. سال پایانی دولت هم زمان شد با اتفاقاتی نظیر تحریم که بی سابقه و کم نظیر بود. تفاوت تحریم های گذشته با این تحریم موضوع نفت در برابر غذا بود. در تحریم‌های جدید حتی اجازه فروش نفت برای تهیه غذا هم برای ما امکان پذیر نبود. حال با این فشار به ورود ویروس کرونا هم برخوردیم. اما با این تفاسیر سال پایانی باید جمع بندی کنیم».

وی در پاسخ به سوالات مجری شبکه خبر تصریح می کند: «منابع دولت تقلیل پیدا کرده و ما باید با برنامه ریزی هزینه‌های خود را مدیریت کنیم. دولت‌های استعمارگر و ظالم در برابر ایران قصد متوقف سازی توسعه و تولید در کشور را داشتند که خوشبختانه شکست خوردند. شما در استان‌ها چرخش چرخ توسعه را شاهدید. ۲ میلیون اشتغال در طرح‌های عمرانی وجود دارد و ما هم به طور مداوم در حال افتتاح طرح‌ها هستیم».

واکنش محمد باقر نوبخت به سوال مجری شبکه خبر در مورد قیمت کالاها

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان صحبت های خود افزود: «پیش بینی‌ها مشخص کرده بود که برخی از کشور‌ها می‌توانند از ما نفت خریداری کنند. طرحی که تحت عنوان طرح گشایش اقتصادی از آن نام برده می شود را هنوز به طور رسانه ای و دقیق مطرح نکرده ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته ایم که فعلا راجع مباحث مطرح شده در جلسات مصاحبه و اظهار نظری نداشته باشند که اذهان عمومی دچار سردرگمی شوند. در بحث تجارت و فروش نفت می‌توانستیم موفق‌تر باشیم. در سران قوا مواردی مطرح و برای تایید رهبری به ایشان مراجعه شد، رهبری فرمودند اگر سه قوه موافق باشند می‌توانند اجرا کنند».

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود