ماجرای روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ گزارش تصویری صدا و سیما + ویدیو

ماجرای روستای ابوالفضل اهواز چیست؟ گزارش تصویری صدا و سیما + ویدیو

این روزها روستای ابوالفضل اهواز خبرسازترین روستای کشور است، روستایی که گفته می شود زمین های آن متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بوده و سال هاست توسط برخی غصب شده و در آن ها ساخت و ساز صورت گرفته است. روز پنج شنبه گذشته مصادف با ششم شهریور بود که خبر رسید نیروی انتظامی و تعدادی از ماموران اجراییات شهرداری همراه با معاون دادستان و فرماندار اهواز در محل روستای ابوالفضل حضور یافته و بر اساس حکم خلع ید بخشی از این ارضای که متعلق به بنیاد است قصد تخریب برخی از ساخت و سازها در این روستا را داشته اند که این موضوع با مخالفت برخی ساکنان و درگیری هایی همراه بوده است.

روستای ابوالفضل اهواز کجاست

این موضوع واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته و برخی ادعا کردند که نیروهای انتظامی به سمت مردم روستا تیراندازی کرده اند که این موضوع توسط مقامات انتظامی استان تکذیب شد. روستای ابوالفضل در غرب اهواز و جنب کوی زردشت قرار دارد و همانطور که گفته شد بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت بر زمین های آن را دارد در حالی که ساکنین روستا می گویند دهه هاست در این منطقه سکونت دارند. علیرغم اینکه برخی ساکنان می گویند بیش از سه دهه است در روستای ابوالفضل ساکن هستند، بنیاد مستضعفان آن ها را به تصرف غیرقانونی زمین های خود متهم کرده و بر اساس حکم قضایی قصد تخریب برخی از این خانه ها را داشته است.

روستای ابوالفضل اهواز کجاست

روابط عمومی بنیاد مستضعفان با انتشار بیانیه ای در این باره چنین گفته است: «مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند. گرچه در جهت جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسئولان مربوطه انجام شد، ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد. به دنبال توقف اجرای احکام صادره مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی در خصوص این اراضی، انجام شود».

روستای ابوالفضل اهواز کجاست

فرماندار اهواز نیز در این باره چنین می گوید: « این منطقه روستا نیست و ما روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز نداریم، آنچه به روستای ابوالفضل نامیده می‌شود یک سکونتگاه غیررسمی است که طبق نقشه‌های گوگل از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته است و مالکیت و اسناد این اراضی برای بنیاد مستضعفان است». در ابتدا گفته شده بود که بیش از ۳۰۰ خانه در این روستا وجود دارد اما جمال عاملی، فرماندار اهواز تعداد خانه های این روستا را ۶۰ تا ۷۰ واحد اعلام کرده و گفته است که به دلیل همجواری با شهر اهواز، روستای ابوالفضل کد روستایی دریافت نکرده است.

روستای ابوالفضل اهواز کجاست

به نقل از همشهری آنلاین وی شایعات مربوط به تیراندازی ماموران نیروی انتظامی به سمت ساکنان روستا با گلوله ساچمه ای را رد کرده و چنین گفت: «بعضی‌ها مورد اصابت ساچمه‌های پلاستیکی قرار گرفتند اما هنوز ثابت نشده است که نیروی انتظامی از ساچمه‌ها استفاده کرده و این مساله در حال بررسی است. ماموران در مقابل مردم باید خیلی صبور باشند اما وقتی نیروهای انتظامی مورد هجمه سنگین قرار می‌گیرند و زخمی می‌شوند و سر و دستشان شکسته می‌شود و احساس خطر می‌کنند، برای دفاع از خودشان مجوز استفاده را دارند. در این حادثه ماموران نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری واقعا مظلوم واقع شدند زیرا مورد هجوم سنگین با شیشه و سنگ قرار گرفتند و زخمی هم دادند». دیروز نیز صدا و سیما یک گزارش ویدیویی در مورد ماجرای روستای ابوالفضل و منشأ آن منتشر کرده که در ادامه خواهید دید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود