آیا رهبر کره شمالی خواهر کوچکتر خود را به خاطر غصب کردن قدرت اعدام می کند؟

آیا رهبر کره شمالی خواهر کوچکتر خود را به خاطر غصب کردن قدرت اعدام می کند؟

در روزهای اخیر شایعات در مورد شرایط خواهر کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی بالا گرفته است و برخی بر این باورند که ممکن است کیم یو جونگ به دلیل در دست گرفتن قدرت در ماه های اخیر توسط برادرش که به کشتن مخالفان شهرت دارد تصفیه شده باشد. بدنبال غیبت های مداوم رهبر جوان کره شمالی و شایعات متعدد در مورد بیماری حاد و حتی مرگ او، خواهر کوچکترش بسیاری از وظایف او را بر عهده گرفت. اما اکنون خبر می رسد که اکنون یک ماه است هیچ خبری از کیم یو جونگ مخابره نشده و کسی از شرایط و محل حضور او اطلاعی ندارد.

احتمال اعدام خواهر رهبر کره شمالی

همین چند روز پیش بود که بار دیگر خبر رسید کیم جونگ اون در کما به سر برده و خواهرش جای او را به عنوان رهبر کره شمالی خواهد گرفت. خواهر ۳۲ ساله و وفادار رهبر کره شمالی در سال های اخیر بیشتر در انظار عمومی ظاهر شده و بسیاری از او با عنوان دومین شخصیت قدرتمند و دومین فرد در هرم قدرت کره شمالی یاد می کنند. اما بعد از نزدیک به یک ماه غیبت، بار دیگر تصاویری از رهبر کره شمالی منتشر شد که او را سالم و خوب نشان می داد. هفته گذشته نیز تصاویری توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد که کیم را در یک جلسه و بعداً در حال بررسی خسارات طوفان در یک مزرعه ذرت نشان می داد.

احتمال اعدام خواهر رهبر کره شمالی

با این وجود از ۲۷ جولای هیچ خبر یا تصویری از خواهر او منتشر نشده و همین موضوع باعث بروز شایعاتی شده مبنی بر اینکه کیم یو جونگ نیز به سرنوشت دیگر رقبال بالقوه رهبر کنونی کره شمالی دچار شده و احتمالاً توسط برادرش از مقام خود خلع شده یا حتی ممکن است اعدام شده باشد. نام سونگ ووک، کارشناس مسائل کره شمالی در دانشگاه کره جنوبی می گوید که افزایش قدرت و جایگاه کیم یو جونگ می تواند به معنای سقوط او باشد: «در گذشته، هر کسی که به عنوان دومین شخص در کره شمالی توصیف شده به سرعت جایگاه خود را از دست داده است. به نظر می رسد که در این مورد نیز اتفاق مشابهی رخ داده باشد هر چند کیم یو جونگ از اعضای خانواده کیم است».

احتمال اعدام خواهر رهبر کره شمالی

وی می گوید که ممکن است کیم یو جونگ خود از قدرت کناره گیری کرده و به جایگاه سابقش بازگشته باشد. اما کیم جونگ اون تاکنون هر کسی که تهدیدی برای جایگاهش به عنوان رهبر کشور بوده را با خشونت و بیرحمی تمام حذف کرده و در این زمینه به خانواده خود نیز رحم نکرده است. مشهورترین مورد به اعدام جانگ سونگ تائک باز می گردد که داماد پدرش بود و یکی از مقامات ارشد کشور به شمار می آمد. هنگامی که کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی و پدر رهبر کنونی، در حال مرگ بود بسیاری از جانگ به عنوان رهبر غیررسمی کره شمالی یاد می کردند. اما این مقام بلندپایه در سال ۲۰۱۳ به یکباره محو شده و بیانیه رسمی دولت کره شمالی از او با عنوان «بدتر از سگ» یاد کرده که قصد داشته «قدرت رهبر معظم را با شریرانه ترین ابزار ممکن» بدست گیرد.

احتمال اعدام خواهر رهبر کره شمالی

بر اساس اخبار غیررسمی، خانواده جانگ نیز سرنوشتی مشابه وی پیدا کرده و همگی توسط کیم جونگ اون به قتل رسیده اند. سانگ یون لی، استفاد دانشکده حقوق و دیپلماسی دانشگاه تافتس می گوید که مشخص است خواهر کیم برای رهبری آموزش دیده و ترتیب شده است: «رویه او برای اثبات اعتبار و جمع آوری ثروت استراتژی او برای بدست آوردن احترام بوده و اینکه مهربانانه رفتار نکند بلکه دیکتاتوری بیرحم نسبت به مردمش باشد و یک تهدید هسته ای بزرگ برای ایالات متحده. او ممکن است خود را بیرحم تر و ستمگرتر از برادرش، پدرش و پدربزرگش نشان دهد».

بیشتر بخوانید: خواهر کیم جونگ اون دقیقا چه نقشی در سیاست کره شمالی دارد؟

«بریگاد شادی»؛ زنانی که خواسته های جنسی رهبران کره شمالی را برآورده می کنند

کیم یو جونگ و معمای قدرت در کره شمالی ؛ چرا خواهر کیم جونگ اون می تواند جانشین او باشد؟

منبع: thesun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود