توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت جسمانی آیت الله جنتی

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت جسمانی آیت الله جنتی

فوت آیت الله جنتی ، درگذشت آیت الله جنتی، صحت داشتن فوت آیت الله جنتی در پی بیماری کرونا، این ها کلید واژه هایی است که بعضی کاربران برای اطلاع از وضعیت جسمانی دبیر شورای نگهبان سرچ می کنند و به دنبال اطلاعات هستند. اما اطلاعات رسمی درباره وضعیت جسمانی دبیر شورای نگهبان از طریق سخنگوی این شورا اعلام می شود و شامگاه ۵شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ اعلام شد.

آیت الله جنتی دبیر ۹۳ ساله شورای نگهبان قانون اساسی، مسن ترین سیاستمدار ایرانی است که دارای مسئولیت در نظام است. ایشان در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری حضور داشته و پدر علی جنتی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) و همسر خانم صدیقه مظاهری است. سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی ساعاتی پیش در پی اظهار نظرها درباره فوت آیت الله جنتی در اثر ابتلا به بیماری کورونا، توضیحاتی را در توییتر پرمخاطبش منتشر کرد.

دکتر عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پستی، درباره حال آیت الله جنتی نوشت که دقایقی پیش با آیت الله جنتی تلفنی صحبت کردم.

حال عمومی ایشان خوب است و قرار شد روز شنبه ۱۵ شهریور در محل شورا، امورات را پیگیری کنم. این توییت سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت سلامتی آیت الله جنتی ۹۳ ساله، با واکنش هایی از سوی رسانه ها و برخی کاربران شبکه های اجتماعی همراه شده و نوع ادبیات نوشتاری سخنگوی شورای نگهبان را دلیلی بر تایید ابتلای آیت الله جنتی به بیماری کرونا تفسیر کرده اند.

به هر حال، صفحات رسمی رسانه های کشور در شبکه های اجتماعی، خبر تکذیب ابتلای آیت الله جنتی به بیماری کرونا را منتشر کردند. این برای نخستین بار است که سخنگوی شورای نگهبان، وضعیت جسمانی آیت الله جنتی را به صورت توییتری گزارش می کند.

آیت الله علی جنتی فرزند هاشم، در سال ۱۳۰۵ شمسی در اصفهان متولد شد. او سابقه ۷ دوره عضویت در شورای نگهبان از اول اسفند سال ۱۳۵۸ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱ شمسی را در کارنامه دارد که رکوردی محسوب می شود.

آیت الله علی جنتی عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای بازنگری قانون اساسی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، عضو شورای عالی تبلیغات خارج از کشور و رئیس سابق شورای مرکزی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بود.

رئیس کنونی مجلس خبرگان رهبری، سابقه قضاوت در دادگاه های انقلاب و نماینده رهبری در امور بالکان و امام جمعه موقت تهران را نیز در کارنامه دارد. آیت الله جنتی، با سابقه ترین عضو فقهای شورای نگهبان است.

سایت شورای نگهبان قانون اساسی در نشانی shora-gc.ir‌ در دسترس است. دفتر آیت الله جنتی در اینستاگرام و توییتر فعالیتی ندارد. آیت الله حسینی بوشهری ، امام جمعه قم در برنامه دستخط شبکه ۵ سیما گفته بود که در حوزه جوانگرایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان با سن آیت الله جنتی مزاح فرمودند.

آیت الله جنتی چند سال پیش در برنامه شناسنامه شبکه ۳ نیز حضور یافته بود و درباره سن خود و فعالیتهای روزانه در دوران کهولت ، مطالبی ارائه کرده بود که در ویدیو زیر تماشا کنید.

آیت الله جنتی در برنامه بدون تعارف بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما نیز سال ۹۸ حضور یافته بود. توضیحات این پیرمرد روستای لادان اصفهان را در این ویدیو مشاهده کنید. این برای اولین بار بود که دوربین صدا و سیما به منزل آیت الله جنتی می رفت تا گفت و گویی را با مجریان برنامه بدون تعارف شبکه ۲ سیما انجام داد.

آیت الله جنتی در مصاحبه ۱۵ دقیقه ای با برنامه بدون تعارف شبکه ۲ درباره شوخی ها درباره طول عمر و سن ایشان گفته بود که اهل شوخی است اما بعضی از شوخی ها درباره سن خود را اقدامی برای دشمنی با نظام خطاب کرد.

آیت الله جنتی قبلا به رسانه ها گفته بود که به طور مرتب ورزش می کند و هفته ای دو روز در آب راه می رود و شنا می کند. حجت الاسلام قرائتی (مجری برنامه درس‌هایی از قرآن شبکه اول سیما) هم گفته بود که مرتب شنا می‌کند. آیت الله جنتی راز سلامتی خود را ورزش مرتب می داند.

سخنگوی شورای نگهبان چندی پیش درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شمسی برگزار می شود گفته بود که رد صلاحیت شدگان ادوار قبلی، در این دوره ثبت نام نکنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • حسین شهریور ۱۵, ۱۳۹۹

    ، چیه اینقدر تبلیغ میکنید مچچ ا