آخرین خبرها از باشگاه استقلال؛ از بازگشت استراماچونی تا فیلم درگیری در فرودگاه

آخرین خبرها از باشگاه استقلال؛ از بازگشت استراماچونی تا فیلم درگیری در فرودگاه

باشگاه استقلال تهران در نیمه اول سال کرونایی ۹۹ به دومین نایب قهرمانی خود دست یافت. در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹، استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی پوشان به دلیل مسائل مالی، این تیم را ترک کرد و هدایت ٖآبی پوشان در اختیار فرهاد مجیدی، کاپیتان محبوب آبی پوش ها رسید. فرهاد مجیدی، استقلال را به نایب قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی جام حذفی رساند.

در دیدار فینال جام حذفی که ۱۲ شهریور در مشهد برگزار شد، با ۳ گل، مغلوب تراکتور سازی تبریز شدند و با این شکست، فرهاد مجیدی از جمع آبی پوشان رفت. چند روز پیش از برگزاری فینال، فرهاد مجیدی با انتشار پستی در اینستاگرامش، از استفعایش خبر داده بود که همین امر، تمرکز را از این تیم در آستانه دیدار مهم فینال، دور کرد.

زمزمه درباره بازگشت استراماچونی، سرمربی ایتالیایی آبی پوشان به تهران با وجود منع استخدام مربی خارجی جدید در تیم های لیگ برتری، زمینه استعفای فرهاد مجیدی را فراهم کرد. اکنون مشخص نیست که با وضعیت ارزی باشگاه استقلال، استراماچونی قادر به بازگشت به تهران و هدایت این تیم در جام باشگاه های آسیا باشد یا خیر.

استقلال روز ۲۰ شهریور باید راهی قطر شوند تا خود را برای نخستین بازی در مرحله گروهی رقابت های جام باشگاه های آسیا آماده کنند. آن هم در شرایطی که تیم، سرمربی ندارد و حضور بعضی از بازیکنان در ابهام است. اولین تمرین آبی پوشان پس از شکست در مشهد، در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و گویا فیلمبرداری برای رسانه ها ممنوع بود.

قنبرزاده عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفته که چون استراماچونی فسخ قرارداد کرده است، بازگشت این مربی به تهران، غیرقانونی است. قانون ممنوعیت جذب خارجی ها در لیگ برتر، هیچ تبصره ندارد. با این حال، نشست هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد وضعیت سرمربی گری و مذاکره با استراماچونی برگزار شده و نتیجه آن هنوز رسانه ای نشده است. گویا استراماچونی برای بازگشت به استقلال، شروط ۳ گانه دارد و تضمین نیاز دارد.

وضعیت دراماتیک آبی پوشان در روزهای پایانی شهریور ۹۹ ، سبب شده تا موفقیت این تیم در مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا که از ۲۰ شهریور آغاز می شود، در هاله ای از ابهام قرار بگیرد. اینکه استقلالی ها بدون سرمربی چگونه قصد حضور در باشگاه های آسیا دارند، سوال بی پاسخ این روزهاست. احتمالا مجید نامجو مطلق، مربی فعلی استقلالی ها، هدایت موقت این تیم را بر عهده بگیرد.

در چند روز اخیر، درگیری بازیکنان استقلال در فرودگاه مهرآباد تهران با افرادی که لیدر یا هوادار باشگاه یا افرادی هدایت شده از جریان خاص لقب گرفتند!، اتفاقاتی را برای شماری از بازیکنان استقلال در بازگشت از مشهد رقم زدند. درگیری بازیکنان استقلال در فرودگاه مشهد، بازتاب های زیادی داشت و حتی منجر به صدور اطلاعیه باشگاه استقلال نیز شد. اطلاعیه ای که خود واکنش های زیادی نیز به دنبال داشت.

باشگاه استقلال
پست اینستاگرامی فرهاد مجیدی پس از پیروزی در برابر پرسپولیس که ۱.۲ میلیون بازدید و ۱۰۰ هزار کامنت دریافت کرد

روزبه چشمی از بازیکنان استقلال پس از انتشار فیلم درگیری شماری از بازیکنان استقلال با برخی از هواداران در فرودگاه مهرآباد، پستی در اینستاگرامش گذاشت و هواداران را دعوت به آرامش کرد.

فیلم درگیری بازیکنان استقلال در فرودگاه مهرآباد را ببینید.

فیلم درگیری بازیکنان استقلال با شماری از هواداران و طرفداران یا هوادار نماها در فرودگاه مهرآباد تهران، صحنه های زشتی را به تصویر می کشد و نشان از وضعیت غیر حرفه ای فوتبال ایران در آستانه عصر ایران ۱۴۰۰ دارد.

زد و خورد هواداران با شماری از بازیکنان استقلال در داخل محوطه فرودگاه مهرآباد و رد و بدل شدن حرف های رکیک بین این افراد در حضور مسافرانی که منتظر پرواز به مقصد مورد نظر خود هستند، صحنه های تاسف آوری را هفته پیش در فروگاه مهرآباد تهران رقم زد.

مظلومی، سرمربی سابق آبی پوشان پایتخت در برنامه گزارش ورزشی شبکه ۳ سیما از قرارداد با خارجی ها انتقاد کرد و آنهایی را که مسبب این وضعیت برای استقلال با میلیون ها هوادار شدند را لعنت کرد. فیلم انتقادات شدید مظلومی در پی شکست استقلال در فینال جام حذفی را در بالا مشاهده کنید.

فعلا خبر رسیده است که علی کریمی از استقلال جدا شده است و این دومین جدا شده پس از فرهاد مجیدی از کاروان آبی پوشان در آستانه رقابت های استقلال در جام باشگاه های آسیا ۲۰۲۰ است. قرار است در روزهای آینده، استقلال و پرسپولیس به عنوان نخستین باشگاه های فوتبال ایران، از طریق عرضه اولیه، وارد فرابورس ایران شوند که اتفاق مهمی برای تامین مالی و آینده این دو باشگاه پر طرفدار آسیا محسوب می شود.

گویا بابک مرادی بازیکن سابق تراکتورسازی تبریز، در آستانه پیوستن به استقلال تهران قرار دارد. حضور او سبب تقویت خط حمله استقلال در لیگ ۱۳۹۹-۱۴۰۰ خواهد شد.

باشگاه استقلال
تصویر ایندکس سایت رسمی باشگاه استقلال تهران
باشگاه استقلال
تصویر اینستاگرام رسمی باشگاه استقلال تهران با ۱.۵ میلیون دنبال کننده

آخرین خبرها از باشگاه استقلال و نقل و انتقال بازیکنان استقلال در لیگ سال ۱۳۹۹ را در سایت باشگاه استقلال به نشانی: fcesteghlal.ir دنبال کنید. آخرین و جدید ترین خبرهای باشگاه استقلال و حواشی باشگاه در این سایت در دسترس است. همچنین صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال در این نشانی https://www.instagram.com/esteghlal.fc.official نیز شما را با متن و حاشیه باشگاه و تصاویر حضور استقلالی ها در لیگ قهرمانان آسیا آشنا می کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود