همه چیز درباره سریال «بوم و بانو» شبکه ۲ سیما

همه چیز درباره سریال «بوم و بانو» شبکه ۲ سیما

سریال بوم و بانو از سریال هایی است که از نیمه دوم شهریور ۹۹ روی آنتن شبکه ۲ سیما رفته است و مثل سریال سرزده شبکه اول سیما، توانسته بخشی از مخاطبان رسانه ملی را در روزگار پس از دهه اول محرم، به خود جذب کند. زمان پخش سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه است. ۳۵ قسمت دارد.

تصویربرداری سریال بوم و بانو، در شهرک سینمایی غزالی از اواسط نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد و پیش از شیوع کرونا پایان یافت. کارگردانی سریال بوم و بانو را سعید سلطانی بر عهده داشته و در ژانر تاریخی ساخته شده است.

روایت گر بخشی از تاریخ معاصر ایران است. لوکیشن هایی که سریال بوم و بانو در آن فیلمبرداری شده، یادآوی لوکیشن برخی از سریال های سال های اخیر رسانه ملی است. داستان سریال بوم و بانو، کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای حضرت ابا عبدالله (ع) است.

سریال بوم و بانو
تصویری از پوستر سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما به کارگردانی سعید سلطانی

هنرپیشه های سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما

در سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما، مهدی احمدی، مسعود رایگان (همسر رویا تیموریان)، بهنام تشکر، فریبا متخصص و ساغر قناعت نقش آفرینی می کند. در سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما، مسعود رایگان از هنرپیشه های قدیمی سینما و تلویزیون، در نقش تیمسار افشار از نظامی های زمان پهلوی، حضور دارد. بهنام تشکر نیز از دیگر هنرپیشه های سریال بوم و بانو است که در نقش سرهنگ سپنتا حضور دارد.

دیبا زاهدی در نقش ماهور، دختر تیمسار افشار نقش آفرینی کرده است. آتیلا پسیانی، مهدی میامی، رحیم نوروزی، امیر غفارمنش، ساناز سماواتی، شادی کرم وردی، افسانه ناصری، مهدی فقیه، محرم زینال زاده، مهوش افشار پناه، هادی قمیشی و آزیتا لاچینی از دیگر هنرپیشه های سریال بوم و بانو هستند. کاوه خداشناس در نقش روزبه، خواستگار مرجان است.

بهنام تشکر بیش از ۱.۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرامش دارد و برای مشاهده پشت صحنه سریال بوم و بانو می توان از لابلای عکس های ماه های اخیر بهنام تشکر، به اطلاعاتی دست یافت.

سریال بوم و بانو
فوتوشوت های بهاری بهنام تشکر از هنرپیشه های سریال بوم و بانو

ساغر قناعت از هنرپیشه های زن نقش اول سریال بوم و بانو است که او را با فیلم سینمایی مالاریا ساخته پرویز شهبازی و جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی دیده بودیم. ساغر قناعت در سریال بوم و بانو در نخستین حضور تلویزیونی خود بوده و امیدواریم بتواند مسیر موفقی را طی کند. ساغر قناعت که از هنرپیشه های اصلی سریال بوم و بانو است، متولد بیست و ششم آذر ماه سال ۱۳۷۳ بوده و از جوان ترین هنرپیشه های سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما است.

سریال بوم و بانو
۲ تصویر از اینستاگرام ساغر قناعت از هنرپیشه های سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما. در عکس سمت راست، وی را در کنار شهرام شاه حسینی از کارگردانان سینمای ایران نشان می دهد و در عکس سمت چپ، او سگ خود را در آغوش گرفته است
سریال بوم و بانو
از کلکسیون پست های اینستاگرامی ساغر قناعت در نیمه اول سال کرونایی ۹۹

اینستاگرام ساغر قناعت هنرپیشه سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما بیش از ۸۰۰۰ دنبال کننده دارد که به نظر می رسد با پخش قسمت های چهارم به بعد سریال، شمار مخاطبانش افزایش یابد. او بیش از ۱۵۰ پست از سبک زندگی دیجیتالی اش به اشتراک گذاشت.

فریبا متخصص نیز در سریال بوم و بانو، در نقش ماهرخ حضور داشته و به عنوان همسر تیمسار افشار با بازی مسعود رایگان دیده می شود.

سریال بوم و بانو روایتگر تاریخ پهلوی اول است. سریال بوم و بانو را می توان تلاقی عشق و سیاست و دین دانست در جامعه ای که قصد دارد از سنت به مدرنیسم، طی طریق کرده و در این مسیر، همانطور که می دانید، کشور با فراز و نشیب های بسیاری همراه می شود. قصه های سریال بوم و بانو، غیر واقعی است. توجه کنید که لوکیشن سریال بوم و بانو، فقط منحصر به شهرک سینمایی غزالی نیست و ۱۵۰ لوکیشن داشته است. آرمان زرین کوب تهیه کننده سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما است.

سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما
سکانسی از سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما با بازی مسعود رایگان در نقش تیمسار افشار

قسمت اول سریال بوم و بانو از شنبه ۱۵ شهریور روی آنتن رفت. قسمت دوم سریال بوم و بانو نیز یکشنبه ۱۶ شهریور پخش شد. سریال بوم و بانو ۳۵ قسمت است. یعنی از شبنه ۱۵ شهریور که قسمت اول سریال پخش شد، باید تا ۲۰ مهر ۹۹ منتظر ماند تا فرجام تلاقی عشق و سیاست و مذهب به روایت دیبا زاهدی، مسعود رایگان، ساغر قناعت و بهنام تشکر و مهدی احمدی را مشاهده کرد.

به نظر می رسد این سریال بتواند مخاطبان بیشتری از سریال سرزده شبکه ۱ سیما با بازی علی انصاریان جذب کند. پس از ساخت موفق سریال های پربیننده پس از باران و ستایش برای شبکه ۳ سیما، اکنون سعید سلطانی در قامت کارگردان این مجموعه تلویزیونی ویژه ایام محرم و صفر شبکه ۲ سیما، قصد دارد تا ما را با برشی از اتفاقات ایران عصر پهلوی اول آشنا کند.

در همان لوکیشن هایی که بارها در سریال های شبکه ۱ و ۲ و ۳ دیده بودیم. کلکسیونی از سلبریتی های سینما و تئاتر و تلویزیون، می تواند از اواخر شهریور ماه، مخاطبان بیشتری را به سمت این مجموعه تلویزیونی هدایت کند. البته این سریال، اینستاگرام رسمی ندارد و باید پشت صحننه سریال و متن و حاشیه های ساخت و نظرات مردم را در کامنت های اینستاگرام عوامل جست و جو کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • mari شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

    از سرنوشتو میزاشتید بجای این سریال

  • mari شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

    ?

  • مرادی شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

    یه پیرمرد که عاشق یه دختر جوون میشه بخاطر نقاشی، چیزی که در زندگی واقعی خود هنرپیشه هست و خانم مورد نظر دقیقا همسن همسرشون هستند