چند حقیقت جالب و خواندنی در مورد ریش گذاشتن آقایان که نمی دانستید

چند حقیقت جالب و خواندنی در مورد ریش گذاشتن آقایان که نمی دانستید

شما به عنوان یک آقا، چه علاقه به شش تیغ کردن و اصلاح کامل موهای صورت خود داشته باشید یا اصلا عاشق ریش گذاشتن باشید، حتما موافق هستید که بعضی از ریش‌ها واقعا جذاب و شیک هستند.

در این مطلب از روزیاتو، می خواهیم با شما از حقایق جالب و عجیبی در مورد ریش صحبت کنیم. با روزیاتو همراه باشید.

۱- ریش می تواند موقعیت اجتماعی شما را بالا ببرد

تحقیقات نشان داده است که از سالیان دور، ریش آقایان به نوعی با مردانگی در ارتباط بوده است. در مطالعات دیگری از مردم دو فرهنگ مختلف خواستند تا چهره مردان ریش‌دار و بدون ریش یا اصلاح شده را ارزیابی کنند. نتایج تحقیقات نشان داد که از نظر خود مردان و همین طور زنان، آقایانی که ریش دارند به نظر می رسد از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار باشند. علاوه بر این، سن بالاتری دارند، پرخاشگر و تهاجمی‌تر هستند اما در نهایت جذابیت بیشتری دارند.

ریش گذاشتن

۲- بلندترین ریش دنیا ۵ متر طول دارد

مردی که بلندترین ریش دنیا را در تاریخ داشته است یک مرد نروژی به نام هانس لانگست بوده که در سال ۱۹۲۷ در داکوتای شمالی از دنیا رفته است. وقتی او از دنیا رفت، طول ریش‌های خیره‌ کننده او به ۵.۳۳ متر رسیده بود. اما او طناب بلند موهای صورتش را که حاصل ۶۰ سال رشد و زحمت بود با خودش به گور نبرد! او وصیت کرده بود که از ریش‌هایش برای آیندگان محافظت شود و هم اکنون ریش‌هایش در مؤسسه اسمیتسونیان نگهداری می‌شود.

۳- ریش و کچلی در ارتباط هستند

آیا تا به حال تعجب کرده‌اید که چرا برخی از آقایان ریش‌های ضخیمی دارند اما موهای سرشان کم پشت یا تاس است؟ مطالعاتی روی تعداد غدد عرق سر مردان ریش‌دار انجام شد و نشان داد که کچلی مردان می‌تواند به جبران تنظیم حرارت برای رشد ریش در بزرگسالان مربوط شود.

۴- برخی مردم فوبیا یا ترس نابجا از ریش دارند

کلمه پوگونوفوبیا یا pogonophobia ، که از واژه یونانی pogon به معنای «ریش» گرفته می شود ، به معنی ترس یا تنفر از ریش است و گمان می رود این ترس به دلیل تجربه منفی یا ناگوار شخصی در ارتباط با موی صورت فرد خاصی باشد.

۵- دیسنی قبلا ریش را ممنوع کرده بود

با این که والت دیسنی مشهور سبیل داشت و شش تا از هفت کوتوله هم ریش های بلند داشتند اما ۶۰ سال بود که گذاشتن ریش برای کارکنان آقا در شهربازی های دیسنی ممنوع شده بود. این ممنوعیت در سال ۲۰۱۲ برداشته شد. از آن به بعد، کارکنان شهربازی می توانند تا زمانی که مرتب و تمیز باشند ریش بگذارند.

ریش گذاشتن

۶- رشد ریش ها در تابستان بیشتر از مواقع دیگر سال است

با این که زمستان می تواند زمانی منطقی برای فعالیت بیشتر غدد عرق صورت به منظور محافظت صورت در برابر یخ زدگی هوا باشد اما در ماه های سردتر سال رشد ریش ها کندتر از همیشه است. چرا؟ مطالعات نشان می دهد میزان هورمون تستوسترون در آقایان در فصل تابستان بیشتر می شود به این معنی که موها زودتر رشد می‌کنند.

منبع: breakingnews
بدون نظر

ورود