واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

برای کسانی که در سال های اخیر تماشاگر سریال های تلویزیونی داخلی بوده اند نام حامد عنقا نامی آشنا اما همراه با جنجال بوده است، نویسنده و تهیه کننده ای که سناریو برخی از سریال های اخیر تلویزیون و شبکه خانگی مانند پدر و آقازاده توسط وی نوشته شده است. حامد عنقا به خاطر دیالوگ ها و سکانس های بحث برانگیز و گاه بی سابقه این سریال ها به چهره ای بحث برانگیز شده، اگر چه برخی او و نگرش خاصش را نسبت به روابط بین شخصیت ها و به خصوص روابط بین مردان و زنان به چالش کشیده اند. تازه ترین جنجال مربوط به حامد عنقا به سریال تازه او با عنوان آقازاده و آن سکانس عقد موقت و آش و شکلات باز می گردد. این سریال همانطور که از نام آن هویداست به ماجراهای آقازاده ها و نفوذ و فساد مرتبط با آن ها می پردازد.

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

اخیراً حامد عنقا مصاحبه مفصل و سریالی با خبرگزاری مهر در مورد کارهای خود و جنجال های مربوط به آن ها داشته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا نگاه او به مسئله جدی فساد آقازاده ها کمی محافظه کارانه است می گوید: «هیچ محافظه‌کاری‌ای در این سریال نداشته‌ام. آنچه به تصویر درآورده‌ام ادراک و تصویری است که شخصاً به آن رسیده‌ام. بله ما در بخشی از سیستم قضایی جریان فاسد داشتیم که امروز بخش‌هایی از آن دارد محاکمه هم می‌شود، اما یک جریان جدی در درون خود قوه قضاییه مقابل آن ایستاده است. آیا این به معنای این است که این پرونده‌ها آخرین پرونده‌های فساد و تخلف است؟ خیر اینگونه نیست».

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

عنقا در ادامه می افزاید: «این‌ها را می‌دانم اما به‌ شدت در برابر آن‌ها که می‌خواهند بگویند سیستم گرفتار فساد سیستماتیک است، محکم ایستاده‌ام، چراکه اصلاً چنین اعتقادی را ندارم. لااقل در حیطه اطلاعاتی که در اختیار دارم، چنین اعتقادی ندارم، شاید شمای نوعی بگویید این‌طور نیست. ادراک امروز من می‌گوید که اینگونه نیست اما لازمه امروز جامعه می‌دانم که درباره فساد با هم حرف بزنیم. حداقلش این است که ضریب اطمینان و امید جامعه نسبت به حاکمیت را افزایش می‌دهیم. باید گفت آنکه در برابر فساد ایستاده، خود سیستم است».

حامد عنقا در پاسخ به این مسئله که در سریال آقازاده نشان داده می شود که افراد معتقد و باورمند به اصول مانند حاج رضا خانه نشین شده و افراد با نگاه آقازادگی مانند بحری کنترل مملکت را در دست گرفته اند، تصریح می کند: «نه اینگونه نیست. اولاً بازهم یادآوری می‌کنم در انتهای داستان باید قضاوت کنیم که وزن کدام یک بیشتر است. دوم اینکه شخصاً معتقدم امروز مملکت در دست بحری‌ها نیست، امروز مملکت ما حامدها را هم دارد. مهم این است که تو دوست داری کدام بخش را ببینی. برای یکی بحری جذاب‌تر است اما برای من حامد جذابیت بیشتری دارد. به جای آنکه وقت خودم و مخاطبم را صرف این کنم که تصویری متفاوت از یک طیف خاص به او ارائه دهم، می‌خواستم خیلی زود تکلیفش را با آدم بدها و آدم خوب‌های داستان مشخص کند، سریع متوجه آدم‌های سیاه‌وسفید بشود. در بازی شبه‌روشنفکری کاراکترهای خاکستری و از این مدل ادعاها هم نیفتادم».

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

وقتی از حامد عنقا در مورد این شبهه که او متصل به برخی اصحاب قدرت است و خودش یک آقازاده به شمار می آید، پاسخ وی چنین است: «در همان روزهای اول یک دوستی در توییتر خیلی مصر بود که می‌خواست اسناد مشارکت بنده در بخش واردات از چین با برخی آقازاده‌ها را افشا کند، سلمنا بروید پیدا کنید! خدا خیرتان بدهد (بالبخند) اینکه یک بخش ماجرا است اما از طرف دیگر اتفاقاً احساس می‌کنم به دلیل همان آشنایی که با برخی بزرگان و اصحاب قدرت و نزدیکانشان به جهت شناخت واقعی‌تر و تحلیل به نسبت کامل، صلاحیت بیشتری دارم و البته ریسک بالایی هم دارد. در فهرست تماس‌های موبایلم شاید شماره برخی از این دوستان را داشته باشم که تعدادی‌شان را شاید خیلی‌های دیگر حتی اسمشان را هم نشنیده باشند. اگر سؤال این است که آیا برای ساخت «آقازاده» از مشاوره‌ها و کمک‌های آدم‌های مؤثر استفاده کرده‌ام؟ می‌گویم بله. اما اگر بپرسید سفارشی شده بود که این کار را بسازم، می‌گویم خیر. به‌خصوص که وقتی اسم سازمان «اوج» به میان می‌آید برای برخی ذهنیت‌های عجیب‌وغریب پیش می‌آید. فراموش نکنید که گروه ما قرار بود این سریال را بسازد و بعد از سریال «پدر» بود که خبرهای مقدماتی آن را هم منتشر کردیم. ما در واقع با «اوج» به توافقی برای همکاری رسیدیم، چرا که در این موضوع خاص هم‌نگاه بودیم».

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده در مورد همکاری با سازمان اوج و کمک مالی این نهاد به پروژه آقازاده چنین گفت: «واقعاً فقط بحث مالی نبود. به دلیل عقیدتی و فکری هم در این موضوع خاص کاملاً با هم هم‌راستا بودیم و تا جایی که خبر دارم چند پروژه دیگر هم با موضوع فساد اقتصادی در دستور کار دارند. کاملاً دو طرف با دغدغه‌ای مشترک بودیم که برای همکاری به توافق رسیدیم. مختصات توافق مالی‌مان هم خیلی چیز عجیبی نبود! همین امروز که داریم با هم صحبت می‌کنیم، با وجود اینکه بچه‌های گروهم چه در مقابل دوربین و چه در پشت دوربین بسیار نجیب و همراه بوده‌اند، هنوز به بیشترشان بدهی مالی داریم. در مسیر ساخت «آقازاده» هم به‌شدت با مضیقه مالی مواجه شدیم و هنوز هم نتوانستیم کاملاً برخی موارد را حل کنیم. أکید دارم که با افتخار با سازمان «اوج» همکاری کرده‌ام و در عین حال افتخار می‌کنم که نه تنها یک ریال از سازمان «اوج» دستمزد نگرفته‌ام که اولین کسی هستم که برای همکاری با سازمان «اوج» پول هم وسط گذاشته‌ام، به جای آنکه یک‌طرفه فقط بودجه بگیرم».

واکنش حامد عنقا ، نویسنده و تهیه کننده سریال آقازاده به حواشی ریز و درشت آن

حامد عنقا در پایان در مورد شایعه درآمد قابل توجه خود از محل تولید سریال های شبکه خانگی و ثروتش و همچنین شایعه مربوط به راه اندازی یک حراجی آثار هنری چنین گفته است: «هیچ‌گاه در زندگی ماشین گران‌قیمت نداشته‌ام. خانه گران هم نداشتم، علی‌رغم اینکه درآمد بدی در این سال‌ها نداشته‌ام. اما ترجیح می‌دهم به‌جای آنکه ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید یک ماشین بدهم، به جای آن ۱۰ تابلوی ۱۰ میلیون تومانی بخرم. مشکل اینجا است که این برای دوستان قابل تشخیص نیست که می‌توانم به حراج هنری علاقه‌مند باشم و در عین حال آن را نقد هم بکنم. مضاف‌بر اینکه اساساً آنچه در سریال نشان دادیم نقد حراج نبود، نقد یک جریان و آدم خاص در حاشیه یک حراج فرضی بود».

منبع: mehrnews
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود