یک لاکپشت قربانی حواشی کرونا شد

یک لاکپشت قربانی حواشی کرونا شد

یک لاکپشت قربانی کرونا شد. لین بوسیو ۲۲ ساله، صاحب این لاکپشت، قصد داشت مدت کوتاهی را به خانه‌اش در ووهان چین برگردد اما در پی شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌ی کامل شهر بازگشتش به خوابگاه مدت بیشتری طول کشید.

او می‌گوید دوازدهم ژانویه‌ی سال جاری برای تعطیلات زمستانی خوابگاهش را که واقع در شهر هوبِی بود به قصد خانه‌اش در شهر تائی‌یوان ترک کرد اما مدت کوتاهی که گذشت کل شهر را به علت شیوع ویروس کرونا قرنطینه کردند و او دیگر نتوانست طی زمان مورد نظرش به خوابگاه برگردد.

لین حالا که پس از مدتی طولانی به خوابگاهش برگشته با جسد لاکپشت خانگی‌اش روبرو شد؛ لاکپشتی که دیگر چیزی جز استخوانش باقی نمانده.

او در گفتگو با خبرگزاری آسیا وایر گفته است: «فکر می‌کردم سفرم کمتر از یک ماه طول بکشه و به همون اندازه براش آب و غذا گذاشتم.»

لین پس از بازگشت به خوابگاهش وقتی با استخوان‌های لاکپشتش مواجه شد فهمید لاکپشتش از فرط گرسنگی تلف شده و تمام بدنش تجزیه شد و چیزی جز استخوان‌ها باقی نمانده.

او می‌گوید: «هیچ‌کس فکرش‌و هم نمی‌کرد که این ویروس ما رو هشت ماه قرنطینه کنه. سی‌ویکم آگوست وقتی برگشتم به خوابگاهم دیدم که لاکپشتم توی بالکن خونه مرده و بقایای استخوان‌هاش روی زمینه.»

او تصاویر قبلی از لاکپشتش را در صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی دویین، نسخه‌ی چینی تیک‌تاک، منتشر کرد و در ویدیویی هم نشان می‌دهد که وقتی پا به بالکن خانه می‌گذارد با بقایای استخوان حیوان خانگی‌اش مواجه می‌شود.

لین که در حال حاضر دانشجوی سال سوم در دانشگاه علم و فناوری ووهان چین است اشاره کرده که لاکپشتش را از یک فروشگاه آنلاین در سال ۲۰۱۹ خریده است. او همچنین گفته است که «قبل از اینکه برای تعطیلات زمستان به شهرم برگردم فقط ۵ ماه تونستم ازش مراقبت کنم. می‌خوام استخوان‌هاش‌ رو بذارم توی یه قفسه‌ی شیشه‌ای و نگه دارم؛ و تا وقتی هم که دانشجو باشم دیگه هیچ حیوان خانگی نمی‌گیرم.»

دیگر مطالب خواندنی:

کشف یک لاکپشت زرد رنگ نادر در هند

چرا پرنده ها هر جا که دوست دارند دستشویی می کنند؟

کرونا چطور به کشور منزوی و بسته کره شمالی راه یافت؟

لاک پشت دریایی چگونه از تخم هایش مراقبت می کند؛ پاسخ به سوالات متداول شما در این باره

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود