دیدار با «دیبا زاهدی»: بازیگر نقش «ماهور» در سریال بوم و بانو

دیدار با «دیبا زاهدی»:  بازیگر نقش «ماهور» در سریال بوم و بانو

دیبا زاهدی بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو است که از اواسط شهریور ۹۹ ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه ۲ سیما رفته است. سریال بوم و بانو که این روزها جذاب ترین سریال رسانه ملی در ایام محرم و صفر ۹۹ است، نگاهی دارد به اتفاقات سیاسی و اجتماعی عصر پهلوی اول.

دیبا زاهدی در سریال بوم و بانو، از هنرپیشه های اصلی است. دیبا زاهدی متولد هفتم آذر ماه سال شصت و هشت در تهران است و اخیرا در رشته معماری از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز، دانش آموخته شده است.

دیبا زاهدی علاوه بر آنکه در سال ۹۹ روبروی دوربین سعید سلطانی کارگردانی سریال بوم و بانو رفت، سریال ۸۷متر به کارگردانی کیانوش عیاری را نیز در کارنامه دارد. دیبا زاهدی از سال ۱۳۹۲ تا کنون در ۸ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است. جدید ترین کار دیبا زاهدی، فیلم لامینور به کارگردانی استاد داریوش مهرجویی است.

او در سال ۱۳۹۷ در فیلم تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرد و در نقش ترمه، با استقبال مخاطبان و منتقدان سینما همراه شد. دیبا زاهدی در سال ۹۵ نیز در فیلم آزاد به قید شرط به کارگردانی حسین شهابی، اگزما به کارگردانی مهران مهدویان و توچال به کارگردانی محمد آهنگرانی نقش آفرینی کرده بود. نقش مریم در فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال ۱۳۹۴ توسط دییا زاهدی هنرپیشه نقش ماهور در سریال بوم و بانو بازی شده بود.

بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو در فیلم سایه به کارگردانی مسعود نوابی در سال ۱۳۹۴ در نقش سایه حضور یافته بود. ماهور سریال بوم و بانو در سال ۱۳۹۲، نخستین فیلم بلند سینمایی را تجربه کرد و روبروی دوربین مهشید افشار زاده رفت و در فیلم پنج ستاره ، کاراکتر مریم را بازی کرد.

دییا زاهدی هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون ایران، در سال ۱۳۹۷ در سریال شبکه خانگی نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی، در نقش پگاه ظاهر شده بود. در سریال آقازاده که مهم ترین و پر استقبال ترین سریال شبکه خانگی ایران در نیمه نخست سال ۹۹ بود نیز نقش سارا را بازی کرد و روبروی دوربین بهرنگ توفیقی رفته بود. بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو قبلا گفته بود که آدم رویا پردازی است.

سابقه همکاری با استاد پرویز پرستویی و ابراهیم حاتمی کیا و مهرجویی، از جذاب ترین تجربه های دوران بازیگری دیبا زاهدی در سال های اخیر عنوان شده است. دیبا زاهدی تا کنون تجربه نقش آفرینی در تئاتر نداشته و از جشنواره های داخلی، جایزه ای کسب نکرده است.

ماهور سریال بوم و بانو شبکه ۲ سیما، در نقش ماهور افشار حضور دارد. او دختر تیسمار اسد افشار با بازی مسعود رایگان است. هم چنین در نقش خواهر مرجان با بازی ساغر قناعت حضور دارد. شیوا خنیاگر در نقش فیروزه، بهنام تشکر در نقش سرهنگ سپنتا، ساغر قناعت در نقش مرجان و مهدی احمدی در نقش استاد حافی نقاش از هم بازی های دیبا زاهدی در سریال بوم و بانو هستند.

دیبا زاهدی
دیبا زاهدی در اتاق گریم سریال ۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۱۳۹۶

به نظر می رسد با توجه به استقبال نسبتا خوبی که از سریال بوم و بانو شبکه ۲ به عمل آمده، نام «ماهور» در فهرست نام های محبوب ایرانیان برای نام گذاری دخترانی که در این سال و یا سال آینده به دنیا می آیند، قرار بگیرد. نام هنرپیشه های سریال های تلویزیون پربیننده معمولا تاثیر قابل توجهی روی نام گذاری کودکان در سال پخش مجموعه تلویزیونی دارد که «ستایش» شبکه ۳ سیما، تنها مشت نمونه خروار است.

دییا زاهدی بیش از ۲۰۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و تا ۲۳ شهریور ۹۹ حدود ۸۰ هزار دنبال کننده دارد. او بیش از ۶۵۰ صفحه را دنبال می کند که نشان می دهد علاقه زیادی به اینستاگرام دارد. در روزهای پخش سریال بوم و بانو، شاهد افزایش کامنت ها به پست های اخیر دیبا زاهدی هستیم.

دیبا زاهدی
تصویر جدید ترین پست های اینستاگرامی دیبا زاهدی هنرپیشه نقش ماهور در سریال بوم و بانو که مربوط به سلفی ایشان در لوکیشن فیلمبرداری سریال بوم و بانو در تهران است
دیبا زاهدی
کلکسیونی از فوتوشوت های تابستانی دیبا زاهدی بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو که ما را با مانتوهای دیبا زاهدی آشنا می کند
دیبا زاهدی
بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو در عکس سمت راست در کنار کیومرث پوراحمد کارگردان سینما در سال ۱۳۹۶ ایستاده و در عکس سمت چپ نیز مانتو او که محصول مزون الین کالکشن است به نمایش درامده است
دیبا زاهدی
دیبا زاهدی در عکس سمت راست در جشنواره فیلم فجر در سال ۹۷ شرکت کرده و در عکس چپ نیز بازیگر نقش ماهور سریال بوم و بانو را در کنار کیانوش عیاری کارگردان سریال ۸۷ مشاهده می کنیم
دیبا زاهدی
تیپ های کژوال دیبا زاهدی مربوط به سال ۱۳۹۷ در دو عکس بالا را مشاهده می کنید
دیبا زاهدی
کلکسیون استایل های کژوال دیبا زاهدی در سال ۱۳۹۶

از دیبا زاهدی در آینده نزدیک ، نمایش سریال ۸۷ متر به کارگردانی کیانوش عیاری را شاهد خواهیم بود. هنوز اطلاعاتی درباره نقش آفرینی دیبا زاهدی در فیلم های سینمایی یا سریال های جدید شبکه خانگی اعلام نشده است. دیبا زاهدی مجرد است و اطلاعاتی که درباره نامزد دیبا زاهدی در شبکه های اجتماعی پخش شده، صحت ندارد. به امید موفقیت این دختر خوش استعداد سینما و تلویزیون در جشنواره های داخلی و بین المللی.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود