آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می دهند

آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می دهند

آیا زن و مرد می توانند باهم دوست معمولی باشند؟ این شاید یکی از بحث برانگیزترین سؤال هایی باشد که همیشه مطرح بوده. آنطور که در فیلم های معروفی مثل«وقتی هری سالی را دید» (When Harry Met Sally) یا سریال «دوستان» (Friends) سعی در بیان آن شده، به نظر می رسد زنان و مردان در نهایت به یکدیگر کشش پیدا می کنند.

هر قدر هم که تلاش کنید دوستی را از عشق جدا کنید، دیگران همیشه به دیده ی شک نسبت به جایگاه دوستان جنس مخالف تان در زندگی شما نگاه می کنند. قبل از آنکه درمورد این موضوع وارد بحث شوید، اول مطلب زیر را بخوانید.

این موضوع ذهن دانشمندان را هم همیشه به خود مشغول کرده و آن ها به دنبال آنچه بوده اند که در درون زنان و مردان رخ می دهد. گرچه شاید زنان اعتقاد داشته باشند که دو جنس مخالف می توانند دوستی معمولی با یکدیگر داشته باشند، اما ممکن است مردان نظر دیگری داشته باشند.

آپریل بلسکی-ریچک استاد رشته روانشناسی دانشگاه ویسکانسین آمریکا دست به تحقیقی زد درباره ی آنکه آیا زنان به دوستان مرد خود کشش پیدا می کنند یا نه. این تحقیق در قالب یک نظرسنجی انجام شد که نتایج بسیار جالبی داشت.

پاسخ های نظرسنجی بر اساس یک مقیاس ۱۰ نمره ای بود و نتایج آن نشان داد که معمولاً مردان بیشتر به «دوستان» زن خود کشش پیدا می کنند، درحالی که زنان کشش کمتری به «دوستان» مرد خود دارند. این البته به خاطر سرد بودن زنان نیست؛ آن ها فقط به دوستان مردشان کشش پیدا نمی کنند. معمولاً این مردان هستند که نمی توانند رابطه ی خود را در حد یک دوستی معمولی نگه دارند و به دوستان زن خود احساس پیدا می کنند.

تحقیقات دیگری هم در این زمینه صورت گرفته. در تحقیقی از نزدیک به ۲۰۰ شرکت کننده خواسته شد یک نفر از دوستان جنس مخالف خود که رابطه ی عاطفی با او نداشتند را در نظر بگیرند و رابطه و احساسی که میان شان وجود دارد را توصیف کنند. شرکت کنندگان باید یکی از دو گزینه ی «باهم دوست معمولی هستیم» و «کشش فیزیکی به او دارم» یا هر دو گزینه را انتخاب می کردند.

در حالی که ۴۲ درصد مردان گفته بودند به دوستان جنس مخالف خود کشش دارند، تنها ۲۹ درصد از زنان به این موضوع اذعان کرده بودند. ۱۷ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان هر دو گزینه را انتخاب کرده بودند.

نتیجه ی تحقیق آن بود که تعداد کمی از زنان به دوستان مرد خود کشش پیدا می کنند اما بسیاری از مردان نسبت به دوستان زن خود کشش دارند.

اینطور که گفته می شود در واقع بسیاری از حرکات و رفتارهای زنان برای دوستان مردشان باعث سوء تفاهم می شود. بنابراین اگر زنی با دوست مرد خود مهربان و صمیمی باشد، طبق این تحقیقات بعید نیست خیلی زود با اعترافات عاشقانه ی او مواجه شود.

امکان پذیر نبودن دوستی معمولی میان زنان و مردان کمابیش به اثبات رسیده و تحقیقات نشان می دهد چنین رابطه ای سنخیتی با گرایشات طبیعی انسان ندارد.

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • لیلا خرداد ۶, ۱۴۰۰

    من می خوام با یک مرد دوست معمولی باشم بدون کشش فیزیکی ولی اون بعد از یک سال حدودا، از من رابطه خواست . به من پیشنهاد پول داد منم گفتم باهام دوست معمولی باش به یه خانم تن فروشی بود بده باهاش رابطه بکن . ولی با منم معمولی باش ترکم کرده حالا خیلی ناراحتم.

    • اميد فروردین ۲۶, ۱۴۰۱

      به درک که رفت. با یکی دیگه دوست شو. یکی که ایده آل خودت باشه. چیزی که روی زمین فراوونه آدم.

  • عسکری خرداد ۱۰, ۱۴۰۰

    بیخود اسلام عزیز و حتی ادیان دیگر رابطه دوستی مرد و زن نامحرم را نهی نکرده اند! اصلا این در ذات انسانها و مخصوصا و مخصوصا در مردان است که به دوستی تنها رضایت نمی دهد و به طور غریزی آن را به طرف رابطه فیزیکی و حسی می برند!

  • اميد فروردین ۲۶, ۱۴۰۱

    دوستی زن و مرد، خوبه. باید فرهنگسازی بشه. روابط حسی و جنسی و عاطفی را فقط در چهارچوب ازدواج نگه داشت و مابقی آزاد باشه.
    به هر حال اگه فرهنگسازی بشه بسیار مثبت و سازنده هست و حتی می تونه به یه ازدواج موفق هم ختم بشه.

  • هدیه فروردین ۱۲, ۱۴۰۳

    ب جای پذیرش و محدودیت با فرهنگ سازی درست میشه این عقب افتادگی های فرهنگی رو جبران کرد.
    ممکنه چند نسل طول بکشه ولی ارزشش رو داره