جزییات جدید از افزایش خدمت سربازی از آذر ۹۹

جزییات جدید از افزایش خدمت سربازی از آذر ۹۹

مدت خدمت سربازی مشمولان اعزام به خدمت مقدس از اول آذر ماه سال ۱۳۹۹ افزایش می یابد. اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ایران ۱۶ مهر اعلام کرد مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی درگیر و جزایری که در طرح نازعات قرار دارند، ۱۷ ماه است. مدت خدمت سربازی در سال ۹۹ از اول آذر برای سربازان بومی در مناطق عادی به ۲۴ ماه افزایش می یابد.

مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، مناطق مرزی و جزایر خلیج فارس ۱۸ ماه است. هم چنین مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق عادی به ۲۱ ماه افزایش یافته است.

مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه عمومی در مناطق امنیتی درگیر و جزایر مشمول طرح نازعات، ۱۷ ماه است. مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه عمومی بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر و بد آب و هوا و مناطق محروم کشور ۲۱ ماه است.

هم چنین مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه عمومی بومی در مناطق عادی به ۲۴ ماه افزایش یافته است. یعنی مشمولان اعزام به خدمت سربازی در صورتی که در شهر محل سکونت خود دوره خدمت را به اتمام برسانند، بایستی ۲۴ماه خدمت کنند.

طبق اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه بومی و غیر بومی شاغل در یگان های حفاظتی دستگاه های دولتی مثل سازمان زندان ها و وزارت اطلاعات و انرژی اتمی و سازمان شیلات، بر اساس منطقه ای که مشغول به خدمت سربازی هستند، مثل نیروهای وظیفه نیروهای مسلح است.

مدت خدمت سربازی برای مشمولانی که امریه از نهادها و سازمان ها دارند و قصد اشتغال در دستگاه های دولتی و غیر دولتی داشته باشند، ۲۴ ماه است. منظور از بومی و غیر بومی بودن مشمولان اعزام به خدمت سربازی، مقررات ابلاغی است که برای همه کارکنان وظیفه اعمال می شود. اگر فاصله شهر یا روستای محل سکونت سرباز تا محل خدمت سرباز، بیش از پنجاه کیلومتر باشد، سرباز غیر بومی تلقی می شود.

در غیر این صورت، بومی تلقی می شود. یعنی اگر محل سکونت شما در تهران باشد و محل خدمت در کرج، شما بومی تلقی می شوید. اگر شما از اول آذر ماه سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شوید، مدت خدمت سربازی شما بر اساس اطلاعاتی که در بالا داده شد، محاسبه می شود.

اما اگر برگ اعزام به خدمت را تا ۳۰ آبان ۹۹ دریافت کنید، مشمولان مدت خدمت سربازی قبلی می شوید و مشمول افزایش خدمت سربازی در این گفتار نخواهید شد.

اسفند سال ۱۳۹۷ آخرین مهلت خرید خدمت سربازی برای مشمولان واجد شرایط بود و دیگر این مهلت تمدید نشد. پرونده فروش سربازی در ایران فعلا مختومه شده است. احتمال بازگشت طرح خرید خدمت سربازی در بودجه سال ۹۸ و ۹۹ نیز منتفی شد.

همچنین هیچ امکانی برای خرید جریمه تاخیر خدمت سربازی مشمولان در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ وجود ندارد. بنابراین اگر تاخیر در اعزام به خدمت سربازی دارید، امکان پرداخت ریالی جریمه برای مشمولان غایب به قصد گرفتن معافیت از سربازی وجود ندارد.

مدت خدمت سربازی سال ۹۹
سایت نظام وظیفه که اطلاعات کامل درباره مدت خدمت سربازی سال ۹۹ دانلود دفترچه مدت خدمت سربازی سال ۹۹ و مشاوره درباره مدت خدمت سربازی سال ۹۹ ارائه می دهد

کارت پایان خدمت از سال ۱۳۹۵ برای سربازان در حال خدمتی که بیسواد هستند، صادر نمی شود. آموزش سربازان بیسواد و کم سواد در مراکز نظامی و انتظامی در سال های اخیر رشد خوبی داشته است. میانگین پرداخت حقوق سربازان در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰۰ هزار تومان بود و این رقم در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت. احتمالا حداقل حقوق ماهانه سربازان در سال ۱۴۰۰ شمسی نیز ۴۰۰ هزار تومان باشد.

خرید خدمت سربازی و هم چنین خرید جرایم سربازی مشمولان نیز همچنان در سال ۱۳۹۹ ممنوع و لغو شده است. برای اطلاع از جدید ترین شرایط معافیت از خدمت سربازی به سایت وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنید و مراقب کلاهبرداران و مجرمان سایبر که قول های واهی به مشمولان اعزام به خدمت سربازی مبنی بر اخذ معافیت تضمینی سربازی در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ را می دهند باشید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • سرباز آقا مهر ۲۱, ۱۳۹۹

    دوره آموزشی برا کسایی که اول آذر اعزامن چند ماهه؟؟

    • پویا آبان ۱۱, ۱۳۹۹

      مدت خدمت واسه سربازی که برگه سبزش رو ۸ًآبان گرفته و سوم‌آذر تاریخ اعزامش هست چند ماهه؟!
      ۲۱ ماه میشه یا ۲۴ماه؟؟
      و اینکه مدت دوره آموزشی برای اعزامی های ۳آذر چقدر می باشد؟

  • سرباز ولایت آذر ۸, ۱۳۹۹

    سلام
    من برگه اعزام به خدمت خودرا در ۶ آبان ماه دریافت کرده ام ولی تاریخ اعزام من ۱ دی میباشد
    آیا من مشمول افزایش خدمت سربازی خواهم شد ؟؟؟؟؟

  • رضا شهریور ۱۰, ۱۴۰۱

    سلام من الان ۲۰ ماه خدمتم در آذربایجان شرقی مرزبانی ۳ ماه اول در جلفا بودم ماه آخرم در خدافرین آیا برای این مدت ها کسری تعلق می گیرد؟