گشتی در «امیر اسپورت آنتالیا»؛ محل بازی ایران – مالی

گشتی در «امیر اسپورت آنتالیا»؛ محل بازی ایران – مالی

کمپ امیر اسپورت آنتالیا محل برگزاری آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه ۳ بازی حساس در جریان مرحله مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در منطقه آسیا  است که سومین هفته مهر ۹۹ برگزار می شود. آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران که دومین دیدار تدارکاتی ایران به سرمربی گری دراگان اسکووچیچ است، روز سه شنیه ۲۲ مهر برگزار می شود.

آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از برگزاری ۴ دیدار حساس مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین، عراق و ، ۲۲ مهر ساعت ۱۷ برگزار می شود و ایران به مصاف تیم ملی کشور مالی می رود. مالی یک کشور آفریقایی است و تا کنون سابقه حضور در جام جهانی را ندارد. اختلاف ساعت آنتالیا با تهران، حدود ۳۷ دقیقه است. بنابراین احتمالا بازی تیم ملی فوتبال ایران با مالی ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۲ مهر برگزار می شود و پخش مستقیم بازی تیم ملی فوتبال ایران و مالی از طریق شبکه ۳ و سایت Live.Irib.ir در دسترس است.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و مالی در مجموعه ورزشی امیر در شهر آنتالیا کشور ترکیه برگزار می شود. ایران در نخستین بازی تدارکاتی خود که در تاشکند ازبکستان برگزار شد توانست ۲ بر ۱ تیم ملی این کشور را شکست دهد. اسکووچیچ برای نخستین بار، پیروزی با تیم ملی ایران کسب کرد. تیم ملی در نخستین دیدار تدارکاتی خود طبق گفته سرمربی جدید تیم ملی، با سیستم جدید محک خورد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سی رقابت های مرحله مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲، با عراق، بحرین، هنگ کنگ، کامبوج هم گروه شده است و در پایان دور رفت این رقابت ها، متاسفانه با مربی گری مارک ویلموتس بلژیکی، با شش امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است. در دور برگشت، ایران برای صعود، بایستی ۳ مسابقه را با برد پشت سر بگذارد و تیم ملی عراق را باید حتما شکست دهد.

مجموعه ورزشی امیر اسپورت آنتالیا که مرحله برگزاری آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز مرحله برگشت رقابت های دور مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است، قبلا کمپ تمرینی استقلالی ها در سال ۱۳۹۷ بود.

کمپ امیر اسپورت آنتالیا امکانات خوبی برای بازی های تدارکاتی و آماده سازی تیم های فوتبال دارد. کمپ امیر اسپورت آنتالیا دارای ۱۰ زمین تمرین است که ۵ مورد آن ها در استاندارد UEFA می باشد. سالن های بدنسازی و استخر و سونا مجهز سبب شده تا امیر اسپورت آنتالیا یکی از برترین کمپ های فوتبالی جهان باشد.

وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق استقلالی ها گفته بود که کمپ امیر اسپورت آنتالیا از کمپ اسپایر در شهر دوحه قطر نیز مجهز تر است.

وب سایت کمپ مجهز بین المللی امیر اسپورت آنتالیا در نشانی Emirsports.com قرار دارد که شما را با امکانات و خدمات این مجموعه بزرگ ورزشی برای عاشقان فوتبال، شنا، والیبال و فوتسال و بسکتبال آشنا می کند. هتل های لوکس لارا، هتل بلک و ماناوگات در توسعه کمپ امیر اسپورت آنتالیا نقش آفرینی داشته اند.

کمپ امیر اسپورت آنتالیا در هشتصد متری هتل ساحلی Xanthe و هتل Sensimar Side قرار گرفته است. این هتل ها برای استقرار تیم های ورزشی و کادر فنی در نظر گرفته شده است.

تصویر هوایی از مجموعه استخر کمپ امیر اسپورت آنتالیا که استاندارد المپیکی دارد
کمپ امیر اسپورت آنتالیا
تصویر یکی از زمین های فوتبال کمپ امیر اسپورت آنتالیا که محل دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با تیم ملی مالی است
باشگاه بدنسازی مجهز کمپ امیر اسپورت آنتالیا
محل استقرار تماشاگران در یکی از زمین های کمپ امیر اسپورت آنتالیا که امکان استفاده ۴ فصل را فراهم می کند
تصویر رستوران فضای باز کمپ امیر اسپورت آنتالیا

فدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که این روزها درگیر شکایت باشگاه النصر عربستان از تیم فوتبال پرسپولیس ایران (فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در روز ۲۹ آذر) است، قصد دارد مرحله مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تا آخر آبان ماه سال جاری ببندد. موضوعی که کرونا سبب شده تا روند برگزاری مسابقات و جدول قبلی تعیین شده با هاله ای از ابهام مواجه شود.

همانطور که قبلا اشاره شد، پاییز ۹۹ یکی از مهم ترین پاییزهای فوتبال ایران در دهه نود هجری شمسی است که امیدواریم با قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خاطره انگیز ترین پاییز قرن چهاردهم هجری شمسی برای ایرانیان رقم بخورد.

گردشگری ورزشی و سرمایه گذاری در حوزه طراحی و ساخت و مدیریت امکانات و تجهیزات ورزشی، یکی از ظرفیت های درآمدزای جذاب برای ایرانیان سرمایه گذار در ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود که کشور باید از ظرفیت های مناطق آزاد به خصوص کیش در این حوزه به خوبی استفاده کند. بحث گردشگری سلامت (Health Tourism) که ارتباط زیادی به گردشگری ورزشی دارد نیز نباید در آینده ایران مورد غفلت قرار بگیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود