جزییاتی از زمان واریز یارانه ۱۲۰ هزار تومانی از آبان ۹۹

جزییاتی از زمان واریز یارانه ۱۲۰ هزار تومانی از آبان ۹۹

زمان واریز یارانه مهر ۹۹ اعلام شد. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها زمان واریز یارانه مهر ماه سال ۱۳۹۹ از ساعت بیست و چهار روز یکشنبه مورخ بیستم مهر ماه نود و نه است. زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۹۹ از زمان اعلامی خواهد بود و یکصد و شانزدهمین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار است. زمان واریز یارانه جدید یا زمان واریز یارانه نقدی مهر ۹۹ فرق دارد. واریز یارانه ۱۲۰ هزار تومانی آبان ماه منتظر مصوبه مجلس است.

زمان واریز یارانه جدید احتمالا از اواخر آذر ۹۹ است اما مبلغ اختصاصی به مشمولان طرح که گویا ۶۰ میلیون نفر را شامل می شود، از اول مهر ۹۹ محاسبه می شود.

مبلغ واریز یارانه نقدی مهر ماه ۹۹ طبق اعلام سازمان هدفمندی، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور خواهد بود. قرار بود زمان واریز یارانه جدید از اول مهر ۹۹ باشد که فعلا پرداخت یارانه کالایی ۹۹ به زمان دیگری موکول شده است.

چهارمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی را دریافت کرده اند، کسر می شود. ضمنا زمان واریز یارانه معیشتی مهر ماه ۹۹ نیز اعلام شد. زمان واریز یارانه معیشتی مهر ماه ۹۹ ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ۹۹ بود.

????????????????????????????????????

حتما ببینید: تصاویر خصوصی سلبریتی ها از بینی نیوشا تا کویرگردی الناز شاکردوست

????????????????????????????????????????

یارانه معیشتی مهر ماه ۹۹ مثل ماه های قبل پرداخت می شود. مبلغ واریز یارانه معیشتی مهر ۹۹ به ازای هر خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، مبلغ واریز یارانه معیشنی مهر ۹۹ به ازای هر خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، مبلغ واریز یارانه معیشتی مهر ۹۹ به ازای هر خانوار ۳ نفره مبلغ ۱۳۸ هزار تومان، مبلغ واریز یارانه معیشتی خانوار ۴ نفره مبلغ ۱۷۲ هزار تومان و مبلغ واریز یارانه معیشتی خانوارهای ۵ نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان است.

برای اطلاع از زمان واریز یارانه نقدی در پاییز ۹۹ به سایت سازمان هدفمند سازی یارانه ها در نشانی hadafmandi.ir مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که یارانه نقدی، یارانه غیر نقدی، یارانه معیشتی خانوار شامل یارانه افزایش قیمت بنزین، یارانه حمایت از اقشار آسیب پذیر شامل یارانه خانوارهای متاثر از بیماری کرونا و یارانه وام یک میلیون تومانی که مربوط به خانوارهای متاثر از بیماری کرونا است، همگی توسط سازمان هدفمند سازی پرداخت می شود و ارتباطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

از اسفند ۱۳۹۳ به منظور اعلام حذف و قطع یارانه نقدی می توانید در سامانه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی که یارانه ۱۰ یا yaraneh10.ir است، اعتراض خود را نسبت به حذف و قطع یارانه نقدی اعلام کنید تا کارشناسان بررسی کنند. از فروردین ماه سال ۱۳۹۳ تا کنون، ثبت نام جدید از افرادی که تا کنون موفق به دریافت یارانه نقدی نشده اند، انجام نمی شود.

از تیر ماه سال ۱۳۹۷ به این سو، یارانه نقدی نوزادانی که مورد تایید وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی شاد در سامانه رفاهی برقرار شده است. یارانه نقدی همه متولدینی که تاریخ تولد آن ها قبل از تیر سال ۱۳۹۷ است، با استعلام و تایید وزارت تعاون به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

زمان واریز یارانه نقدی
سایت اعلام رضایت جهت اهدا یارانه نقدی

چه خبر از واریز یارانه جدید؟ (یارانه کالایی)

زمان پرداخت یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی هم از آبان ۹۹ به بعد است. هنوز زمان دقیقی برای پرداخت یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی که گویا ده ها میلیون تن از هموطنان را شامل می شود اعلام نشده است.

از روز یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹، طرح پرداخت یارانه کالایی که ۶۰ میلیون شهروند ایران را شامل می شود، در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار می‌گیرد. قرار است به ۴۰ میلیون ایرانی ماهانه یارانه کالایی ۶۰ هزار تومانی و به ۲۰ میلیون شهروند ایرانی ماهانه یارانه کالایی ۱۲۰ هزار تومان اعطا شود.

اوضاع تورم و رکود کرونایی سال جهش تولید در کنار تحریم بین المللی سبب شده تا میلیون ها خانوار ایرانی زیر خط فقر باشند و دولت علاوه بر یارانه نقدی ماهانه، یارانه کالایی هم در دستور پرداخت داشته باشد. قرار است یارانه کالایی در ۶ نوبت و احتمالا از یکی از هفته های آبان یا آذر به مشمولین پرداخت شود. هنوز زمان دقیق پرداخت مبلغ یارانه کالایی به متقاضیان مشمول اعلام نشده است.

هر زمانی پرداخت یارانه کالایی به تصویب برسد، پرداخت و محاسبه یارانه کالایی ۹۹ از اول مهر ۹۹ خواهد بود و در اختیار مشمولان قرار میگیرد. توجه کنید که یارانه کالایی ۶۰ یا ۱۲۰ هزار تومانی از نیمه دوم سال ۹۹، تا اسفند ۹۹ ادامه دار خواهد بود و به صورت اعتبار الکترونیکی در اختیار مشمولان دریافت یارانه کالایی قرار می‌گیرد. یارانه کلایی هیچ ربطی به وان یا یارانه معیشتی یا وام یارانه کرونا ۱۰ میلیون ریالی ندارد.

قرار است در سال ۱۴۰۰ شمسی که آخرین سال حضور دولت تدبیر و امید است، صرفا یک یارانه که ترکیبی از یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین است به متقاضیان پرداخت شود.

همواره زمان واریز یارانه نقدی را از سایت های رسمی استعلام کنید. زمان واریز یارانه نقدی در آبان ۹۹ و هم چنین زمان واریز یارانه نقدی در آذر ۹۹ در سایت سازمان هدفمندی اطلاع رسانی می شود.

طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی باعنوان طرح وان (مخفف واحد انرژی) در کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی است و قرار است برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود، اقدام به سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی کرد. در واقع برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید و… توامان سهیمه‌بندی شوند، این طرح آماده شده است.

براساس این طرح به هر فرد، مقداری وان داده می‌شود درواقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند یا در بورس انرژی بفروشد. به نظر می رسد آینده پرداخت یارانه های انرژی در کشور به بورس انرژی ایران که از آبان ۹۹ در کیش، بین المللی می شود، مرتبط باشد. از اول آبان طبق طرح برق امید، برق مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند، صفر ریال محاسبه می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود