محکومیت دختر آبادانی و تبرئه مامور حراست؟ ادعاها در مورد رأی پرونده جنجالی

محکومیت دختر آبادانی و تبرئه مامور حراست؟ ادعاها در مورد رأی پرونده جنجالی

چند ماهی از ماجرای کتک خوردن دختر آبادانی توسط دو زن و کارمند حراست شهرک پالایشگاه در شهر آبادان می گذرد، ماجرایی که انتشار ویدیو مربوط به آن بسیار جنجال آفرین شد. ماجرای کتک زدن یک دختر جوان در شهرک پالایشگاه در شهر آبادان استان خوزستان در اولین روز آبان ماه ۹۹، بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته و در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت. خبر ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما در روز جمعه ۲ آبان ۹۹ تلاش کرد واقعیتی متفاوت از اتفاقی که برای دختر آبادانی رخ داده به نمایش بگذارد. فیلم پخش اعترافات دختر آبادانی در روزهای اخیر با واکنش تند کاربران در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

اکنون اما برخی رسانه ها به نقل از داریوش معمار ، روزنامه نگار خوزستانی، از تبرئه مهدی کاظمی ، کارمند حراست و محکوم شدن دختر آبادانی خبر می دهند. داریوش معمار مدعی شده که دختر آبادانی در شعبه هفتم دادیاری آبادان در اتهام «ورود به زور، ایراد ضرب و جرح و آتش‌سوزی عمدی»، مجرم شناخته‌شده و برای او قرار جلب به دادرسی صادر شده است. این ادعای معمار در حالی است که ویدیو منتشر شده از کتک خوردن دختر آبادانی به وضوح دست درازی کارمند حراست به بدن وی را نشان می دهد.

نتیجه پرونده دختر آبادانی و مامور حراست

معمار در چند توییت اخیر خود به این موضوع پرداخته و در یک مورد نوشته است:

دختر_آبادانی را یادتان هست!؟
رجب زاده قاضی شعبه ۷ دادیاری آبادان
امروز بدون حضور وکلا،بدون اطلاع ایشان
کارمند حراست فیلم،#مهدی_کاظمی را تبرئه کرده است.
و دختر را با مجرمیت ورود به عنف،ایراد ضرب و جرح و تحریق عمدی قرار جلب دادرسی صادر کرده و معرفی کرده دادگاه!

نتیجه پرونده دختر آبادانی و مامور حراست

وی در توییتی دیگر اسم دختر آبادانی را بهاره چشم براه معرفی کرده و مدعی شده که حکم تبرئه کارمند حراست و محکومیت این دختر بدون اطلاع و دفاع وکلا و بعد از چند ماه تهدید و ارعاب وی صادر شده و در ادامه تصاویری از حکم اولیه را منتشر کرده است.

این روزنامه نگار خوزستانی در تازه ترین توییت خود در این باره چنین نوشته است:

به این دختر توسط یک مدیر در آبادان تجاوز شده و باردار شده، وقتی رفته منزل آن شخص و اعتراض کرده و صدایش را بلند کرده خانواده آن فرد با کمک کارمندان حراست پالایشگاه آبادان این بلا را بر سر دخترآورده اند.
وجدان های خاموش و جامعه ای که به جای متجاوز قربانی را تنبیه می کند.

نتیجه پرونده دختر آبادانی و مامور حراست

دختر آبادانی که خبر ضرب و شتم او در راس خبرهای شبکه های اجتماعی قرار گرفته گفته که در زمان کتک کاری، در حالت طبیعی نبوده و وارد خانه شدم و اعضا خانواده جیغ می زدند و فرار میکردند و مساله را به حراست شهرک پالایشگاه آبادان اطلاع دادم.

طبق اعلام فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان، دختر جوانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با صاحب خانه اش اختلاف قدیمی داشته و برای تسویه حساب به خانه وارد می شود که توسط چند خانم از اهالی خانه مورد ضرب شتم قرار میگیرد و با کمک مامور حراست شهرک پالایشگاه، تحویل کلانتری می شود.

طبق اعلام فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبادان، مامور حراست حاضر در فیلم کتک کاری دختر جوان آبادانی به دلیل رفتار خشن، بازداشت و تحویل مقامات قضایی گردید. مامور حراست فیزیکی پالایشگاه آبادان در صحنه دستگیری بدن زن جوان را لمس کرده و مرتکب رفتاری غیر اخلاقی شده بود.

بر اساس گزارشی که اخبار شبکه آبادان اخیرا منتشر کرده است، دختر آبادانی با یکی از مردان سرشناس پالایشگاه آبادان کدورت داشته و با شوکر برقی و تیغ موکت بری و چسب وارد خانه آن ها شده و به کودک خانواده هم آسیب زده است.

لذا مادر کودک و زن فامیل به دختر آبادانی حمله ور شده و دماغ وی را شکسته اند. مامور حراست شهرک نیز پا روی بدن دختر آبادانی می گذارد و با باتوم روی بدنش فشار وارد می کند. با دست خود بدن دختر آبادانی را لمس کرده است. دختر آبادانی طبق گفته های مقامات آبادان، با پدر خانواده در ارتباط صمیمی بوده است. مامور حراست روانه زندان شده است .

دختر آبادانی
تصاویری از فیلم کتک کاری دردناک دختر آبادانی در شهرک پالایشگاه که با صورت خونین فریاد می زند

خبرگزاری برنا خبر داده که دختر جوان در شهرک پالایشگاه این شهر با اسید به صاحب خانه قبلی خود حمله ور شده است. تعرض به یک دختر بی پناه و رفتار وحشیانه مامور حراست، غیر قابل قبول و توجیه است. امیدواریم دستگاه قضایی در اسرع وقت با این رفتار غیر انسانی عاملان هتک حرمت دختر جوان آبادانی برخورد کند.

طبق اعلام رکنا، مامور حراست که نسبت به تعرض و هتک حرمت دختر آبادانی اقدام کرده بود روانه زندان شد و دختر جوان نیز  با قرار وثیقه ۱۴۰ میلیون تومانی آزاد شده تا روند درمان او پیگیری شود. رئیس کل دادگستری استان خوزستان هم ساعاتی پیش اعلام کرد که اقدامات قضایی برای برخورد با ضاربان دختر آبادانی در دستور کار دستگاه قضا است.

دختر آبادانی
تصویر مامور حراستی که به دختر آبادانی هتک حرمت کرده و اول آبان ۹۹ روانه زندان شد

هر اتفاقی هم که افتاده باشد، تاکید: «هراتفاقی»! برخورد حاضران در صحنه با #دختر_آبادانی غیرقانونی، غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرانسانی است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۵ نظر

ورود

  • ممد آبان ۲, ۱۳۹۹

    عجب سیرکی شده ایران
    دیگه حالم از ایرانی بودنم بهم میخوره

    اگه موقعیتش پیش بیاد، از ایران نمیرم، از ایران فرار میکنم.

    • علی زمانی آبان ۲, ۱۳۹۹

      کانادا در انتظار است 🙂 بیا تا برویم

      • سلام آبان ۳, ۱۳۹۹

        سلام علی اقا. به خدا اگه اینا رو راهشون بدن. همون کانادا به نخبه ها به سختی ویزا میده بعد اینا یه سری لمپینن فکر میکنن براشون فرش قرمز پهن کردن. اخرشم یه قتلی یه تجاوزی میکنن و ابرو ماها رو میبرن. تو المان حداقل ۴ تا فامیل نزددیک دارم قشنگ از اوضاع اونورا باخبرم.

    • سهراب آبان ۲, ۱۳۹۹

      الکی دل نسوزون. دختره از اون کلاشای حقه باز بوده . حقشه

      • دختر ایرانی آبان ۳, ۱۳۹۹

        زمونه عجیبی شده.
        رومینا کشته شدن بعضیا گفتن حقش بود نباید فرار میکرد.
        پدری دخترشو کشت بعضیا گفتن لابد دختره کاری کرده که کشته شده پس حقشه.
        به دخترای سرزمینت تجاوز شد بعضیا گفتن لابد کرم از خودشون بوده وگرنه این بلا سرشون نمیومد.
        زن سیستانیی برای آب مجبور به تن فروشی شد.لابد برای اینم بعضیا میگم خب آب نمیخوردن!
        قبل از هر چی انسانیت و انسان بودنو تو ذات خودتون به وجود بیارید
        بعد با خوندن این تکستا پرورشش بدید
        در غیر اون صورت بازم همش ادعا و شعاره..!

        • مرادی آبان ۳, ۱۳۹۹

          از بس شما زنها سر هر موضوعی دنبال جنجال درست کردن و ناله های فمینیستی هستین. این بدبختیها صد برابر بیشترش سر مردها هم میاد. هم قتل ناموسی هم ضرب و شتم و نقص عضو هم فروش اعضای بدن برای خرج خانواده و خیلی چیزهای بدتر. فقط چیزی مثل فمینیسم برای مردها نیست که تو کلشون کرده باشه که شما مظلومین، بقیه حقتون رو خوردن و … مردها اگر اعتراض کنند هم میزنند تو دهنشون که چقدر ضعیفی باید رو پای خودت وایسی ولی ناله های بی سر و ته زنها رو رسانه ها حلوا حلوا می کنند. یک بار دو بار آدم همدردی میکنه بعدش دیگه وقتی ببینه سر هر موضوع چرندی دنبال هشتگ زدن و توهین به مردان هستین میفهمه که قضیه از چه قراره.

          • دختر ایرانی آبان ۳, ۱۳۹۹

            بهتون بگم فک نکنید فقط مرد ها دارن خرج خانواده ها رو میدن.هم من میدونم و هم تد که کلی زن هست که سرپرست خانوادس.این که میگید نقص عضو هم برای خانم ها هست و هم برای آقایون.این که مورد ضرب و شتم قرار میگیرن درسته و بر منکرش لعنت.چه مرد و چه زن نباید مورد ضرب و شتم قرار بگیره گناهش هرچی باشه.اما میبینی که داره به اندام جنسی زن دست میزنه.نمیخوای که حلوا حلوا کنم این کارو؟
            خب شما میگی مظلوم نمایی اوکی.
            اما ی زن میتونه به ی مرد تجاوز کنه؟
            آقا مرادی اما به این فکر کردی که وقتی به ی دختر تجاوز میشه آینده اون دختر چی میشه؟
            و این که چرا اعتراض رو دلیل بر ضعف میدونید؟
            چرا اعتراض رو دلیل بر عدالت و امنیت و آسایش نمیدونید؟

    • سعید آبان ۲, ۱۳۹۹

      برو جایی که نادر رفت حضرت تخیل

    • برو گمشو آبان ۳, ۱۳۹۹

      اتفاقا برو گمشو. با رفتنت ما رو خوشحال کن.
      حالا واستا قبل رفتن و چمدون بستن یه چیزایی رو بگم چون داماد خودمون پلیس مهاجرت فرودگاه امام کار میکرد تا یه سال پیشا. الان یه جای دیگس. اینوگفتم که بدونی خودم این چیزا رو از خودم نمیسازم . همش حقیقته.
      شبی حداقل ۵۰۰ تا از همینایی که رفتن خارج با پای خودشون و با یه برگه سفارت برمیگردن و مامورای فرودگاه تحویلش میگیرن. ایران دیپورتی اجباری رو تحویل نمیگیره. تنها کسایی رو تحیول میگیره یا داوطلبانه برگشته باشه یا جرمی کرده باشه و از اون کشور خارجی اخراج شده باشه.
      بلااستثنا اکثر این ۵۰۰ نفر یا قتلی کردن یا تجاوزی کردن یا یه جرمی کردن و اخراج شدن. اینطوری بگم ۱۰ درصدشون خلاف نکردن. ادمایی مثل شما خارجو بهشت میبینه میره خارج میبینه عه بهشتی در کار نیست سرخورده میشه یا تجاوز میکنه به یه دختری یا یه قتلی میکنه یا عضو یه گروه تبهکاری میشه و بعدم ابرو هرچی ایرانیه رو میبره. برو ببین هامبورگ مونیخ برلین چه گندی زدن کل شهر افتاده دست چندتا گروه تبهکاری ایرانی. همشونم با این پیش فرض رفته بودن میرن المان دو سه ساله بارشونو میبندن.
      ایندت تو خارج اینه. اما یه توصیه دارم رفتی خارجی لطفا برنگرد. باشه؟ همونجا یه خلاف سنگین کن ۱۰ نفرو بکش و تا اخر عمرت تو زندونیا خارج بپوس اما برنگرد.
      با تشکر مرسی عاه

      • امید دی ۱۵, ۱۳۹۹

        جناب برو گم شو میدونم شما همون کسی هستی که بالا با اسم سلام همین چرندیات رو نوشتی شما اگه اقتصاد آلمان رو مطالعه کنی متوجه میشی که چه اقتصاد قوی را در جهان داره و دارای تورم منفیه و اصلا قابل مقایسه با ایران که قیمت ها به صورت نجومی بالا میره نیست هیچ کس نگفته اروپا بهشته و مطمئنا نقاط ضعفی داره ولی چیزی که مشخصه از ایران خیلی بهتره.این صحبتایی که در مورد جنایت کار بودن ایرانی ها در اروپا کردید همش چرندیاته چند سال چیش یه تعداد پناهنده افغانی و سوریه ای و پاکستانی در آلمان به چنتا دختر تجاوز کرده بودن که دستگیر شدن من که پیگیر جدی اخبار هستم هیچ خبری درمورد جنایت کار بودن ایرانی ها در آلمان نخوندم اینا همش توهم شما هست که توانایی رفتن به کشور های دیگه رو ندارید و دوست دارید باور کنید که کشور های دیگه جهنمه.در ادامه مگه در ایران جنایت نیست؟الان در چند سال اخیر آمار خفگیری دزدی چند برار شده و روز به روز بیشتر هم میشه

    • Nigma دی ۱۶, ۱۳۹۹

      ایرانی ها هم از بودن افرادی مثل تو حالشون داره بهم میخوره خواهشا زود اگه راتون دادن برید که راحت بشیم البته بعید میدونم جایی سربار راه بده….

  • سعید آبان ۲, ۱۳۹۹

    برو جایی که نادر رفت حضرت تخیل

  • Khorkhe آبان ۲, ۱۳۹۹

    عجیبترین برهه زمانی و مکانی گیر کردیم!

  • خسرو آبان ۳, ۱۳۹۹

    ما شما رو به مقام انسانیت می رسانیم……

    دلخوش به همین مقدار نباشید …..

    • Nigma دی ۱۶, ۱۳۹۹

      مخاطب این جمله انسان های ازاده هست نه وطن فروشان غرب زده …..

  • وحید آبان ۳, ۱۳۹۹

    حالا دیگه باید برای یک دختر جانی و وحشی هم دل بسوزونیم؟ چرا چون دختره؟ نمیگم باید با یک مجرم اینطوری برخورد بشه ولی دیگه اینقدر مظلوم نمایی بیخود هم فقط به خاطر جنسیت طرف مسخره است. حالا اگر جای این دختره یک مرد زورگیر بود که پلیس کتکش میزد و توی خیابون میگردوند (کاری که بارها انجام شده) همینها که برای این دختره خودشون رو خفه کردن درحال تقدیر و تشکر از پلیس بودن.

    • نیما آبان ۳, ۱۳۹۹

      داداش داره اندام های جنسی طرفو با دست میگیره …حتی یه مرد هم دوست نداره این اتفاق براش بیفته یکم فکر کنیم بعد حرف بزنیم!!!

      • محسن آبان ۳, ۱۳۹۹

        برای خیلی از مجرمهای مرد بدترش اتفاق میوفته ولی خوب در اون موارد همه خفه خون میگیرن یا راحت میگن حقشه ولی اینجا مجرم چون دختره همه آه و فغان حمایت از زنان سر میدن. البته درهرصورت چنین رفتاری با مجرم غلطه ولی اگر یکم چشمات رو باز کنی و ببینی رسانه های رسمی و فعالین شبکه های اجتماعی چطوری این خبر و اخبار مشابه رو پوشش میدن میفهمی که هدفشون هرچیزی هست غیر از حمایت از مظلوم.

    • نسرین آبان ۶, ۱۳۹۹

      معلومه از همون کثافتای پدر سوخته و بی ناموسی

    • Nigma دی ۱۶, ۱۳۹۹

      کاملا درست میگید

  • محمد آبان ۳, ۱۳۹۹

    خدا لعنت کنه هرچی حامیه دزده .یک مشت آدمهای نادون توی این مملکتن که این مملکتو به گند زدن جمع کنید برید دزدها رو هم با خودتون ببرید جون مادرتون.

  • فرهاد آبان ۶, ۱۳۹۹

    همه بازداشت شدن بجز مرد سرشناس که معلوم نیست چه غلطی کرده که این داستان درست شده. مشکل مملکت ما که ریشه اصلی فراموش میشه و دنبال شاخ و برگ میگردن چون همیشه ریشه کار یه شخص سرشناسه

  • ساره آبان ۸, ۱۳۹۹

    هرکاریم ک کرده باشه نبایداون مردک بی ناموس دست بهش میزدشمام مردام بجایه این ک مازنارومقصربدونین یکمم ب رفتارایه خودتون نگاه کنیدبدنیست

  • Nigma دی ۱۶, ۱۳۹۹

    معلوم بود دختره شیاده اون نگهبان بدبخت هم کاری نکرده بود فقط جو سازی شده بود و رسانه های بیگانه موج سواری میکردن.