کرونا و صنعت رستوران داری؛ استفاده از کرسی در رستوران های روباز آمریکا در فصل سرما

کرونا و صنعت رستوران داری؛ استفاده از کرسی در رستوران های روباز آمریکا در فصل سرما

از زمان آغاز همه گیری کرونا صنعت رستوران داری در بسیاری از کشورهای دنیا برای تطابق با شرایط جدید به سرو غذا در فضای باز روی آورده تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا به حداقل رسد.

اما فرا رسیدن فصل سرما صنعت رستوران داری را بار دیگر با چالشی جدید رو به رو ساخته که راه حل آن شاید کوتاتسو (Kotatsu) یا همان کرسی ژاپنی باشد.

کوتاتسو یک میز حرارتی است که وسیله ای رایج در خانه های ژاپنی محسوب می شود. در ژاپن کوتاتسو را اغلب کوتاه می سازند و در زیر آن یک منبع حرارتی قرار می دهند. یک پتوی بزرگ لحاف مانند هم روی میز می اندازند تا گرما را زیر خود نگه دارد.

این طرح از میان ۶۰۰ طرح ارائه شده به مسابقه ای انتخاب شده که پاییز امسال در شهر شیکاگوی آمریکا برگزار شد. هدف از برگزاری این مسابقه یافتن روش خلاقانه ای برای رستوران ها بود تا بتوانند در ماه های سرد پیش رو سرو غذا در فضای باز را ادامه دهند. طبق مقررات اعلام شده، رستوران های شیکاگو تنها از ۴۰ درصد ظرفیت داخلی خود می توانند استفاده کنند و برخی رستوران های این شهر از حالا تصمیم به تعطیلی در فصل زمستان گرفته اند.

سرو غذا در فضای باز در شرایط بحران زده ی پس از شیوع ویروس کرونا به راه نجات رستوران های آمریکا بدل شد. شهردار نیویورک اعلام کرد طبق ارزیابی ها سرو غذا در فضای باز باعث نجات ۱۰۰ هزار شغل در این شهر شد.

الی هندرسون، طراح ۴۱ ساله ای که جایزه ی ۵ هزار دلاری مسابقه ی مذکور را به خاطر طراح پیشنهادی خود دریافت کرده، ایده ی این طرح را از زمان حضورش در کشور ژاپن به عنوان یک معلم زبان انگلیسی گرفت. او ۲ سال در شهر دورافتاده ای در ژاپن زندگی کرده و در طول زمستان برای گرم کردن خود در آپارتمانش در آنجا از کرسی ژاپنی استفاده می کرد.

هندرسون در طرح خود ارتفاع میز کرسی را به اندازه ی میزهای غذاخوری غربی تغییر داده است. دیگر طرح های برنده ی مسابقه ی شهر شیکاگو برپایی کابین های دیوار به دیوار در فضای باز و ساخت بلوک های هم شکل مجهز به دکه و وسایل حرارتی بودند.

 

طرح الی هندرسون که ایده ی آن از کرسی ژاپنی الهام گرفته شده
یکی دیگر از طرح های برنده ی مسابقه ی شهر شیکاگو به نام «کابین های دنج»

اما تفاوت طرح هندرسون این است که نیازی به ساخت سازه های جدید ندارد و با استفاده از اثاثیه ی فعلی رستوران ها عملی است. به علاوه، در این طرح گرما در زیر میز حبس می شود و دیگر تبدیل به هوای سرد نمی شود و به این ترتیب مصرف و هزینه ی انرژی هم کاهش می یابد.

طرح هندرسون به همراه دو طرح برنده ی دیگر مسابقه ی شهر شیکاگو با هدف کمک به رستوران های این شهر به صورت آزمایشی اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا و صنعت کنسرت؛ برگزاری کنسرت موسیقی در آمریکا با استفاده از حباب های پلاستیکی

مد و کرونا؛ برگزاری فشن شوی برند موسکینو با استفاده از عروسک های خیمه شب بازی

عروسی خودرویی، ایده زوج خلاق برای برگزاری مراسم ازدواج در روزهای کرونایی

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود