ترامپ قبل از اعلام رسمی نتایج، پیروزی خود در انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام می کند

ترامپ قبل از اعلام رسمی نتایج، پیروزی خود در انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام می کند

گفته شده دونالد ترامپ قصد دارد در صورت محرز شدن پیروزی اش در انتخابات، پیش از اعلام رسمی نتایج، خود را پیروز انتخابات بخواند.

منابع نزدیک به ترامپ به وبسایت خبری Axios اعلام کرده اند که ترامپ حتی برنامه های ویژه ای را هم برای اعلام پیروزی اش تدارک دیده و می خواهد در شب انتخابات به بالکن ویژه کاخ سفید برود و پیروزی اش را از آنجا اعلام کند. براین اساس ترامپ باور دارد آرایی که روز چهارشنبه به صورت پست و به صورت غیابی به صندوق ریخته می شوند تقلب هستند و نباید شمارش شوند.

چند ساعت پیش ترامپ تصمیم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر صدور مجوز برای شمارش آرایی که از طریق پست و پس از سوم نوامبر به صندوق ریخته می شوند را وحشتناک خواند. رئیس جمهور آمریکا حتی تهدید کرد که در اینصورت دست به اقدامات قانونی می زند:

به محض اینکه انتخابات تمام شود با تمام وکلای خود وارد عمل می شویم.

ترامپ از جمله منتقدین سرسخت رای گیری غیابی بوده و همواره از این شیوه رای گیری انتقاد کرده است. روشن است که قبول نداشتن آرای پستی از جانب ترامپ اهمیت بالایی خواهد داشت زیرا گرچه او پیروز ایالت های مهمی نظیر پنسیلوانیا ست اما آرای پستی هم میتوانند نتیجه انتخابات را به کلی تغییر دهند.

تیم مورتاگ مدیر ارتباطات کمپین انتخاباتی ترامپ این گزارشات را رد کرده و اظهار نموده است:

اینها شایعاتی است که مردم برای ایجاد تردید در پیروزی انتخاباتی ترامپ می سازند. روشن است که ترامپ پس از محرز شدن پیروزی اش این خبر را به سمع و نظر مردم می رساند (نه قبل از آن).

با این حال تحلیلگران ابراز امیدواری کرده اند که نتایج انتخابات آمریکا در روز سه شنبه مشخص نمی شود چراکه چندین ایالت آمریکا قرار است به صورت پستی در انتخابات شرکت کنند.

در نتیجه تا اعلام نتایج دقیق انتخابات چندین روز باقی مانده است. جنجال ها برسر رای گیری غیابی زمانی بالا گرفت که شمار زیادی از شهروندان آمریکایی تصمیم گرفتند به خاطر همه گیری کرونا به صورت غیابی در انتخابات شرکت کنند.

در ژوئن امسال نتایج یک پژوهش مشترک میان دانشگاه هاروارد و رویترز منتشر شد که نشان می داد ۴۱ درصد از مردم آمریکا قصد دارند به صورت پستی در انتخابات امسال شرکت کنند و ۲۳ درصد نیز گفته بودند احتمالا چنین کاری خواهند کرد.

بد نیست اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۱ درصد از واجدین شرکت در انتخابات آمریکا از طریق پست رای خود را به صندوق ریختند که در نوع خود رکورد محسوب می شد.

منبع: express
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود