دیدار با «استفانی بایس»: اولین زن ایرانی تبار در کنگره آمریکا

دیدار با «استفانی بایس»: اولین زن ایرانی تبار در کنگره آمریکا

استفانی بایس (STEPHANIE BICE) نخستین زن ایرانی تبار در ایالات متحده است که توانسته به کنگره آمریکا راه یابد و یک اتفاق تاریخی برای جامعه ایرانیان مقیم این کشور است که سالها، شاهد حضور یک ایرانی تبار در جمع کنگره نبودند.

استفانی بایس پدر ایرانی دارد. پدرش که جو اسدی نام دارد، از ایران به آمریکا مهاجرت کرد و استفانی در سال ۱۹۷۳ میلادی در شهر اوکلاهاما به دنیا آمد. استفانی بایس در زادگاهش از دانشگاه اوکلاهاما که یکی از مقصدهای تحصیلی ایرانیان در این کشور است، مدرک کارشناسی مارکتینگ گرفت. استفانی بایس در شرکت خانوادگی که پدرش تاسیس کرده بود و در حوزه فناوری کار میکرد، مشغول به کار شد و ناظر مالی بود.

ادامه فعالیت های غیر سیاسی استفانی بایس در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در زادگاهش ادامه یافت. استفانی بایس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان نماینده مجلس سنای ایالتی در اوکالاهاما مشغول به فعالیت بود. استفانی بایس در سال ۲۰۲۰ میلادی که یکی از سال های مهم در تاریخ آمریکا در نیمه نخست قرن بیست و یکم است، در انتخابات اولیه حزب جمهوری خواه برای تعیین نامزد این حزب برای انتخاب نماینده منطقه پنجم این ایالت در مجلس نمایندگان، شرکت کرده و به پیروزی دست یافت.

در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی که مصادف بود با انتخابات ریاست جمهوری این کشور و انتخابات کنگره و سنا، استفانی بایس توانست کندرا هورن که نماینده فعلی دموکرات ها در کنگره بود را با فاصله زیادی شکست دهد و به یک پیروزی چشمگیر و البته تاریخی برای جامعه ایرانیان آمریکا دست یابد.

استفانی بایس با شکست Kendra Horn به کنگره آمریکا راه یافت. همسرش جئوفری بایس، فعالیت سیاسی ندارد. سایت شخصی استفانی بایس در نشانی: Biceforcongress.com قرار دارد که می توان اندیشه ها، نوشته ها، تصاویر و ویدیوهایی از زندگی این بانوی ۴۶ ساله کنگره را مشاهده کرد.

استفانی بایس در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان یکی از رهبران نوظهور توسط GOPAC‌ انتخاب شد و جایزه سالانه اتاق بازرگانی اوکلاهاما به نام Rising Star را از آن خود کرده بود. استفانی بایس با همسرش در سال ۱۹۹۶ میلادی ازدواج کرد و ۲ فرزند دارد. تصویر زیر، او و همسر و دو دخترش را نشان می دهد.

پست اینستاگرامی ۱ سال پیش استفانی بایس که او را در کنار همسر و دو دخترش نشان می دهد
از کلکسیون دست پخت های خانگی استفانی بایس : عکس سمت راست ساندویچ آووکادو است که برای صبحانه آماده کرده و عکس سمت چپ نیز شیرینی های خانگی محبوب او
از کلکسیون دست پخت های استفانی بایس اولین زن ایرانی تبار کنگره آمریکا که نشان می دهد به آشپزی علاقه زیادی دارد. عکس سمت چپ، تجربه بیسکویت خانگی و عکس سمت راست نیز فینگرفود مرغ

اولین زن ایرانی تبار کنگره آمریکا، ، کاتولیک بوده و در مراسمات مذهبی کلیسای کاتولیک Eugene Church در اوکالاها شرکت می کند. استفانی بایس برای راهیابی به کنگره آمریکا، ۲۷ هزار و ۴۲ رای را به خود اختصاص داد که ۵۲.۹ درصد کل آرایی بود که در منطقه ۵ اوکالاهاما به صندوق ریخته شده بود.

استفانی بایس در اینستاگرام حضور نسبتا فعالی دارد و بیش از ۶۰۰ پست در چند سال اخیر به اشتراک گذاشته است. استفانی بایس در حال حاضر ۲۵۰۰ فالوئر دارد که انتظار می رود با راهیابی وی به عنوان نخستین زن ایرانی تبار در کنگره آمریکا،شمار فالوئرهایش از ایران و آمریکا افزایش یابد.

اینستاگرام استفانی بایس در نشانی: @stephaniebice قرار دارد. در اینستاگرام استفانی بایس می توان بخشی از سبک زندگی خود را به روایت اینستاگرام مشاهده کرد. از علاقه اش به شیرینی های خانگی و پخت و پز و انواع بازی های رومیزی و البته طبیعت گردی های خانم سیاستمدار.

استفانی بایس
تصویر صفحه لینکدین استفانی بایس اولین زن ایرانی تبار کنگره آمریکا

استفانی بایس در لینکدین نیز فعالیت دارد و هزاران فالوئر داشته و به عنوان سناتور و مشاور بازاریابی فعالیت دارد. او را در نشانی اینترنتی: https://www.linkedin.com/in/sibice دنبال کنید.

با مراجعه به صفحه رسمی لینکدین استفانی بایس می توان به علایق کسب و کار، حوزه های فعالیت و همچنین دایره روابط و دوستان و نظرات و اندیشه های وی در این شبکه اجتماعی متخصصان، دسترسی پیدا کرد.

استفانی بایس
کتاب های محبوب استفانی بایس که اخیرا در اینستاگرامش معرفی کرده است و جزییاتش را می توان در سایت آمازون مشاهده کرد

اولین زن ایرانی تبار کنگره آمریکا، علاقه زیادی به مطالعه کتاب های سیاسی داشته و معمولا شماری از آن ها را نیز برای اطلاع مخاطبان صفحه اش معرفی می کند. یکی از کتاب هایی که اخیرا وی مطالعه کرده، کتابی است نوشته کاندولیزا رایس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که از بانوان سیاستمدار معروف این کشور محسوب می شود.

کنگره ایالات متحده آمریکا شاخه قانون گذار در نظام آمریکا بوده و شامل مجلس سنا و مجلس نمایندگان است. محل برگزاری جلسات کنگره آمریکا در ساختمانی به نام Capitol است که در سال ۱۷۷۴ میلادی یعنی ۲۴ ماه پیش از استقلال آمریکا تاسیس شد. انتخابات کنگره آمریکا هر ۴ سال یک بار برگزار می شود. کنگره آمریکا شامل ۱۰۰ سناتور و ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان (Representative) است که در کل ۵۳۵ کرسی رای دهندگان را در بر میگیرد. برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، هر حزب نیازمند ۲۱۸ رای است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود