تصاویر انفجار در پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران؛ رد شایعه بمب‌گذاری

تصاویر انفجار در پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران؛ رد شایعه بمب‌گذاری

شامگاه دوشنبه ۲۵ آبان ۹۹ پمپ بنزین مستفر در میدان تره بار مرکزی واقع در خیابان پیروزی تهران، منفجر شد و آتش گرفت. خوشبختانه آتش سوزی پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، تلفات جانی نداشته و علت آتش سوزی پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بی احتیاطی بوده است.

گفته شده دلیل اصلی آتش سوزی پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، عدم توجه به اصول ایمنی در زمان سوختگیری و نبود نظارت بر روند آن بوده که بررسی های فنی درباره این حادثه ادامه دارد. پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه دوشنبه آتش گرفت. انفجار یکی از نفت کش های حمل فراورده های نفتی در میدان تره بار، علت این آتش سوزی در پمپ بنزین خیابان پیروزی اعلام شده است.

جایگاه پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، از جایگاه های کوچک مقیاس بوده که در ابتدای فرآیند تخلیه سوخت نفتکش، بخارات بنزین داخل اتاق فلزی جایگاه تجمع کرده و ابتدا منجر به یک انفجار ضعیف شده سپس این انفجار به نفتکش در حال تخلیه سرایت می کند که خوشبختانه با واکنش سریع راننده، آتش به سرعت خاموش شد.

کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش داده اند که در اثر انفجار در پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران، برق نقاطی از تهران برای چند ساعت قطع شده است که سپس با تلاش های اداره برق پایتخت، روشنایی برقرار شده است. شایعات درباره احتمال بمب گذاری در پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران بی اساس است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق تهران گفته که بر خلاف ادعاها، قطع برق شماری از هموطنان تهرانی در منطقه پیروزی و نیروی هوایی، ارتباطی به انفجار در پمپ بنزین خیابان پیروزی نداشت و برق این مشترکان ظرف ۳۰ دقیقه وصل شد. علت برق گسترده در شرق تهران در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ۹۹، اختلال در یکی از پست های برق بوده و شبکه سراسری برق پایتخت، پایدار است و علت قطع برق گسترده، ایجاد مشکل در شبکه فوق توزیع بوده است.

تلفن منطقه برق پیروزی واقع در میدان شهدا در منطقه ۱۴، ۴۴۰۷۶۹۸۳ است.

تصویر نفتکشی که در اثر انفجار در پمپ بنزین تهران، در آتش سوخت
ثبت لحظه انفجار پمپ بنزین خیابان پیروزی تهران
آتش سوزی پمپ بنزین تهران
آتشنشانی منطقه پیروزی تهران لحظاتی پس از انفجار در پمپ بنزین تهران، در محل حاضر شده است

عدم توجه به اصول بهداشت ایمنی و حرفه ای (HSE) هر ساله خسارت های جانی و مالی بسیاری در ۳۱ استان کشور به همراه دارد که جای دارد توجه ایرانیان به رعایت الزامات اچ اس ایی در همه صنایع و فعالیت صنوف، بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد. متاسفانه ما ایرانی ها، اصول اچ اس ایی را نه جدی میگیریم نه به آن توجه داریم و نه به آن آگاهی درستی داریم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود