انتشار نسخه جدیدی از The Godfather Part III توسط فرانسیس فورد کوپولا + تریلر

انتشار نسخه جدیدی از The Godfather Part III توسط فرانسیس فورد کوپولا + تریلر

فیلم The Godfather ساخته فرانسیس فورد کوپولا در نگاه بسیاری از منتقدان و تاریخ نویسان سینمایی یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست. سومین فیلم این فرانچایز اما فیلم چندان موفقی نبود. اگر چه The Godfather Part III را ضعیف ترین قسمت این سری فیلم های جنایی مافیایی می دانند اما کارگردان فیلم ظاهراً به طور رسمی نسخه ای جدید از این فیلم را منتشر می کند. به مناسبت سی‌اُمین سالگرد ساخت این فیلم، نسخه ای جدید از آن که توسط خود کوپولا تدوین و انتخاب شده، در تاریخ ۴ دسامبر در سینماهای معدودی به نمایش در می آید.

اگر چه The Godfather Part III را ضعیف ترین قسمت فرانچایز مافیایی کوپولا می دانند اما کارگردان فیلم به طور رسمی نسخه ای جدید از این فیلم را منتشر می کند.

در ۸ دسامبر نیز این نسخه جدید با عنوان Mario Puzo’s The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone در ادامه در قالب دیجیتال و روی دی وی دی منتشر خواهد شد. همانند دو فیلم قبلی این فرانچایز، The Godfather Part III داستان مایکل کورلئونه (آل پاچینو) را روایت می کند که اکنون رهبر خانواده مافیایی کورلئونه است. مایکل که اکنون پیر شده و انتخاب های گذشته اش را مورد بازنگری قرار می دهد، پس از مواجهه با مسائلی که تمامی چیزهای مورد علاقه او را تهدید می کنند می خواهد از این کسب و کار مافیایی خانوادگی دست بکشد. سوفیا کوپولا پیش از کارگردانی فیلم های محبوبی مانند Lost in Translation، Marie Antonette و فیلم جدید On the Rocks، بدترین نقدها را به خاطر بازی در نقش ماری، دختر مایکل کورلئونه دریافت کرد.

کوپولا که تنها در قسمت سوم مجموعه فیلم های The Godfather حضور یافت، به خاطر بازی سرد و بیروحش و همچنین نداشتن شیمی خاصی با معشوقش در فیلم، اندی گارسیا، مورد انتقاد قرار گرفت، تجربه ناخوشایندی که وی را از دنیای بازیگری رویگردان کرد. مشکلات قسمت سوم مجموعه The Godfather تنها به بازی ضعیف سوفیا کوپولا ختم نمی شد. داستان پیچیده و ناتوانی در یافتن جایگاه یک فیلم مستقل باعث شد این فیلم برخلاف دو قسمت قبلی جذاب نباشد. راجر ایبرت منتقد فقید سینما گفته بود که درک این فیلم بدون دیدن دو فیلم قبلی به هیچ وجه امکان پذیر نیست، مشکلی که تمام فیلم های فرانچایزی با آن مواجه هستند.

اگر چه The Godfather Part III را ضعیف ترین قسمت فرانچایز مافیایی کوپولا می دانند اما کارگردان فیلم به طور رسمی نسخه ای جدید از این فیلم را منتشر می کند.

با این وجود، قسمت سوم The Godfather در هفت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد جایزه اسکار شد هرچند نامزدی اش برای دریافت چند جایزه تمشک طلایی آن بیشتر به چشم آمد. به همین دلیل جای تعجب ندارد که فرانسیس فورد کوپولا قصد نمایش نسخه ای متفاوت از این فیلم را پس از نزدیک به سه دهه داشته باشد.

تریلر جدید The Godfather Part III

تریلر جدید که برخی از نمادین سکانس ها و دیالوگ های این سه گانه را در خود دارد، مخاطب را دعوت می کند که دیدگاه واقعی سازنده فیلم را به نظاره بنشیند. با تصاویر باکیفیت و نبودن سوفیا کوپولا در مرکز تصویر، این تریلر می تواند زندگی تازه ای به The Godfather Part III ببخشد. اگر چه این تریلر چیز زیادی در مورد نسخه جدید کارگردان از فیلم ارائه نمی دهد اما کوپولا در مورد آن می گوید: «برای این نسخه از قسمت پایانی، یک آغاز و پایان جدید را خلق کرده و سکانس ها، برداشت ها و موسیقی های متن را از نو مرتب کردم. با این تغییرات و تصاویر و صداهای جدید، برای من، این یک نتیجه گیری بهتر بر The Godfather و The Godfather: Part II است و از جیم جیانوپولوس و پارامونت به خاطر اجازه دادن به من برای این بازنگری و تدوین مجدد ممنونم».

اگر چه The Godfather Part III را ضعیف ترین قسمت فرانچایز مافیایی کوپولا می دانند اما کارگردان فیلم به طور رسمی نسخه ای جدید از این فیلم را منتشر می کند.

فرانسیس فورد کوپولا در سال ۲۰۰۱ نیز همین کار را در مورد فیلم کلاسیک Apocalypse Now نیز انجام داد، فیلمی که در سال ۱۹۷۹ ساخته شده بود. در این نسخه بیش از ۴۹ دقیقه به طول فیلم افزوده شده بود که با استقبال منتقدان و تماشاگران مواجه شد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فیلم گانگستری برتر و بی بدیل تاریخ سینما که باید قبل از مرگ تماشا کنید

منبع: filmdaily
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود