بهاره رهنما به خاطر توهین به قوم لر تهدید به قتل شد

بهاره رهنما به خاطر توهین به قوم لر تهدید به قتل شد

از قرار معلوم ماجرای اظهار نظر جنجالی بهاره رهنما درباره قوم لر در برنامه شام ایرانی هنوز به پایان نرسیده است.

این بازیگر مشهور سینما و تلویزیون می گوید از سوی برخی کاربران فضای مجازی تهدید به مرگ شده و به همین خاطر به پلیس فتا شکایت کرده است.

دیروز ویدئوی کوتاهی در شبکه های مجازی از جدیدترین قسمت برنامه شام ایرانی پخش شد که در آن بهاره رهنما رو به باقی مهمانان برنامه می گوید: «ماشالا دخترای امروزی سر و وضعشون نیکول کیدمنه، طرز فکرشون لر!»»

 

این اظهار نظر بهاره رهنما با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی رو به رو شد و رهنما در چندین و چند پست مختلف در اینستاگرامش که در مطلب قبلی روزیاتو در اینباره، به طور مفصل به آن ها پرداخته شد اظهار کرد که قصد توهین به قوم لر را نداشته و سوء تفاهم شده است.

تهدید قتل بهاره رهنما توهین به قوم لر

با ادامه ی انتقادها بهاره رهنما برای چندمین بار در روز گذشته دست به قلم شد و در پستی جدید به حواشی پیش آمده برای خود واکنش نشان داد.

او در این پست نوشت:

«فعالان عزیز لر:

از خدمات شما و دغدغه هایتان برای مردم غیور کشورمان اگاهم بار دیگر بر خود میدانم که مشخصا عرض کنم :

در شام ایرانی من به قدمت فیلم «دختر لر »اولین فیلم ایرانی ناطق در قیاس با فیلم های بازیگران امروزی اشاره کردم آنهم در بخش نمایشی کار و در نقش یک خواهر شوهر عصبی!و اگر اسم این قدیمی ترین فیلم ایرانی هر چیزی بود ملاک من همان اسم بود و خداوند را شاهد میگیرم که هیچ اشاره ای به قومیت نداشتم شما عزیزان هم اگر عجول نبودید و شام ایرانی ما را تا قسمت آخر میدید متوجه میشدید که من اصلا به بهانه حمایت از یک بانوی لر که قربانی سوختگی در یک نزاع فامیلی شده بود در این برنامه شرکت کردم!

از کسی جز خدا هم نمیترسم و چندین بار هم عرض کردم که این سو تفاهمی بیش نیست و برای منی که مادرم و مدرس دانشگاه و معلم حمایت از همه اقوام ایرانی بسیار مهم است و در جریان سیل و زلزله و حمایت از زنان بد سرپرست همیشه فعال و پیش قدم بودم لذا از شما عزیزان بعنوان چهره های فرهنگی این قوم با فرهنگ و اصالت تقاضا دارم با موج صفحات زرد اینترنتی جلو نروید و کمی آگاهانه با موضوع برخورد کنید! اگر قسمت آخر راببینید همه چیز را متوجه میشوید! در نهایت من به توجه خداوند به نیت انسان ها بسیار ایمان دارم و با وجود تهدید به قتل و اسید پاشی و آدم ربایی توسط بعضی از همشهریان لر هیچ عکس العملی تا کنون جز توضیح واضحات نداشتم!

اما آگاهی لرستان و پلیس فتا در جریان تمام ایدی ها ‌ شماره های تهدید امیز قرار گرفته و نهایت همکاری را داشته اند !

والسلام!

پی نوشت:مکرو و مکر الله فالله خیر الماکرین!»

بهاره رهنما اما گفتگویی هم در این رابطه با خبرگزاری رکنا داشته است.

جزئیات ماجرا زبان بهاره رهنما

او در این مصاحبه ماجرا را اینگونه بازگویی می کند: به هرحال کسی که وارد فضای مشهور شدن می شود و سالها در این کار هست معمولا به این اتفاق ها و حمله ها عادت دارند.

او ادامه می‌دهد: همه از من می پرسند که چه طور این قدر محکم هستی واز این هجمه‌هایی که برعلیه این بازیگر زن به راه افتاده است خسته نمی شوی، با قاطعیت می‌گویم نه. بحث نیت آدم‌هاست که هم در اخلاقیت و هم در سنت، ادبیات و دین ما مهم است.

بهاره رهنما می‌گوید: من واقعا نیت درستی نسبت به اجتماع و آدم ها دارم به همین خاطر همیشه خدا من را از تندبادهای حواشی عبور می دهد. من واقعا وقت پرداختن به حواشی ندارم،من یا مادر بودم یا مشغول درس خواندن بودم و یا مشغول فعالیت و کار کردن.

وی اضافه کرد: بالاخره یک سری سایت ها و پیج ها به دنبال فرصت هستند تا از درست کردن حواشی برای دیگران پول دربیاورند و از آنجای که من آدم فعالی هستم این فرصت برای این افراد بیشتر دست پیدا می کند.

درحال اجرای نمایش بودیم

بهاره رهنما درباره جزئیات فیلم ی که از او در فضای مجازی پخش شده است اینطور می‌گوید: این فیلم که پخش شده برای قسمت اول شام ایرانی است و مهمانی آن شب درخانه ما بود. من یک مثال سینمایی زدم و خیلی‌ها اهل دیدن فیلم نیستند به همین خاطر سوء تفاهم پیش آمده است. فیلم دختر لر قدیمی ترین و اولین فیلم ناطق ایرانی است .من یک فیلم خیلی قدیمی را مثال زدم .من منظورم قدیمی ترین فیلم ایرانی بود به عنوان طرز فکر و جدیدترین فیلم های امروز که نیکول کیدمن و بازیگران روز بازی می کنند . منظورم تفاوت زمانی دو فیلم بود.

بهاره رهنما در ادامه می‌گوید: آن بخشی از فیلم را که استفاده کرده اند به هیچ عنوان ادبیات من نیست. اصل ماجرا این است که ما درحال اجرای یک نمایش بداهه بودیم و من داشتم نقش خواهرشوهر بدجنس را بازی می‌کردم. هرکسی که شام ایرانی را دیده است متوجه می شود که یک تیکه از بخش نمایشی ما را بریده و استفاده کرده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: من خودم جزء قوم لر هستم. در استان مرکزی هم ترک زبانان عزیزهستند و هم لرزبانان غیور. من اصلا لر هم نباشم ،من استاد دانشگاه هستم به همین خاطر هیچ وقت من برخلاف قومیت یا هیچ فردی صحبت نکرده ام.

وی افزود: خداراشکر من نه مشکل منکراتی دارم نه مشکل دیگری. سرم به زندگی خودم هست. نکته جالب اینجاست که در شام ایرانی برنده جایزه یک خانم لر هستند که دچار آسیب دیدگی سوختگی شدید شده‌اند.اصلا علت حضور من در شام ایرانی همین بود که جایزه را به این خانم عزیز اهدا کنیم،اتفاقا بسیاری از بزرگان قوم لر از این کار من قدردانی کردند .

بهاره رهنما گفت: من می خوام بگم اصالت همه جا حرف خودش را می‌زند. برخی از افراد بودند که به من ،مادرم ،مادرهمسرم و دختر ۲۰ ساله ام فحاشی کردند.حتی مرا تهدید به قتل و گروگانگیری کردند.این افراد اصالت ندارند، من سعی کردم این خانم عزیز امید به زندگی پیدا کند،اما چرا اینطرف قضیه هیچ وقت دیده نمی‌شود.

بهاره رهنما گفت: اگر به هردلیلی سوبرداشتی از اسم فیلم باعث شد به قومی بربخورد عذرخواهی می‌کنم.اما از این موضوع دل شکسته هستم که برخی از افراد خواستند بین من و اقوام ایرانی فاصله بیاندازند.

شکایت کرده‌ام

بهاره رهنما می گوید: درمیان کامنت‌هایی که برایم ارسال شده است دو مورد مرا تهدید به قتل و آدم ربایی کردند که از طریق وکیلم درحال پیگیری است. اما جوان‌ها باید بدانند که برخی از این تهدیدها و افعالی که استفاده می‌کنند حبس و زندانی شدن دارد. خوشبختانه پلیس فتا بسیار قوی است و در این موارد پیگیری بسیار خوبی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه چندی پیش هم دو نفر از افرادی را که در فضای مجازی برای من مشکل ایجاد کرده بودند را توسط پلیس فتا شناسایی کردیم اما من هر دو نفرشان را بخشیدم.

بهاره رهنما اضافه کرد: من از این فرصت استفاده می‌کنم و به دخترها و خانم‌هایی که در فضای مجازی توسط برخی از افراد مورد تهدید قرار گرفته‌اند می‌گویم که به هیچ عنوان نترسید و حتما ماجرا با پلیس درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

توهین بهاره رهنما به قوم لر در برنامه شام ایرانی + ویدئو

اینستاگردی: تیکه کلام های بهاره رهنما در شام ایرانی و جنجال‌های زایمان لاکچری

سومین سالگرد ازدواج بهاره رهنما با عکس های جدید

اظهارات جنجالی بهاره رهنما در مورد تجاوز جنسی به دختران

بهاره رهنما به کرونا مبتلا شد؛ کدام بازیگران ایرانی تا به حال کرونا گرفته اند؟

اندیشه های مجازی «بهاره رهنما»: از تئاتر و کتابنویسی تا ویزای کانادا

«بهاره رهنما» به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد؛ تصویر شکایت سیروان خسروی

از رامبد جوان تا گلاب آدینه: داستان طلاق های جنجالی سلبریتی‌ها

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲۴ نظر

ورود

  • داود آذر ۱۶, ۱۳۹۹

    عزیزم هیچ انتظاری از شما نمیره که سنجیده حرف بزنید
    الان چقدر دلم برا مردم آرزو میسوزه که اعلام کردید اراکی هستید
    کاش این مردم فهیم اراک رو با معرفی خودتون سرشکسته نمی کردید
    من به عنوان یک لر حلال نمیکنم
    مگه در تلوزیون رسمی ایران بگی غلط کردم

    • سینا آذر ۲۸, ۱۳۹۹

      اولا لر یک قوم فقط نیست
      لر یک ملت هست مثل ملت کرد.ملت بلوچ.ملت عرب. ملت فارس… و لرستانات شامل سرزمین های لریاتی از همدان تا خلیج فارس است. و استعداد یک کشور مستقل را دارد. لری هم زبان است. نیای زبان پهلوی و لهجه ی فارسی نیست. لهجه فارسی میشه مشهدی اصفهانی یزدی… تهرانی… زنده باد لرها …

  • شهرام آذر ۱۶, ۱۳۹۹

    شما لرها اگر اینهمه غیرت قلمبه کلفت دارید خرجش کنید برای مبارزه با مفسدین اقتصادی

    • اشکان آذر ۱۷, ۱۳۹۹

      جیگر بی عرضگی نهادی که مسئول این کاره چه ربطی به لر ها داره؟ اوکیه اون نهاد رو بزارین کنار به لر ها اختیار بدین اون موقع نتیجه شو ببین مثل این میمونه بگی فلان روستا آب نداره چرا اینترنت بردین خب نهاد مسئول اینترنت وظیفه ش لوله کشی آب که نیست داره وظیفه ش رو انجام میده

    • زن لر آذر ۱۹, ۱۳۹۹

      شما کلا تعلطیلین انگار فازت چیه!

      • ... دی ۸, ۱۳۹۹

        واقعا شرم اوره به قوم خودش توهین کرده من خودمم لر ام اما دلیل نمیشه به اقوام این سرزمین توهین کرد??

    • م آذر ۲۰, ۱۳۹۹

      تا‌چشم‌تو‌دربیاید‌‌اقای‌با‌عرضه‌قراضه‌‌ما‌مسوول.روابط
      ونگهداری‌از‌اصالت‌قوم‌خود‌هستیم‌وهرجا‌لازم‌باشد
      ما‌خودمان‌بزرگتر‌داریم.‌‌مثلا‌آقا‌شهرام‌.وبزرگ‌ما‌که‌‌اراده
      کنه‌نتیجه‌می‌شود‌در‌عرض‌یک‌هفته‌فتح‌تهران‌پس
      تو‌زر‌مفت‌نزن‌‌فشار‌به‌آنجات‌می‌اید‌وبعد‌بمب.

    • لیلا آذر ۲۲, ۱۳۹۹

      اینو شما مثلن فففارسها بخصوص مرکزیت ن یعنی کویر نشینان که همه صندلی‌های مجلس رو غرق کردید به خودتون بگید!!!

  • محمد آذر ۱۶, ۱۳۹۹

    خیلی …. خوردی که به خودت اجازه میدی با اون دهن کثیفت درباره لرها صحبت میکنی شما ادم های بی حجاب و دارای فکرهای فاسد حق نداری درباره لرها صحبت کنی، تو باید به جای شکایت به پلیس فتا باید دادگاه به جرم مفسد فی الارض از داخل جامعه جم کنه تو رو

    • . آذر ۱۸, ۱۳۹۹

      چه ربطی داره آقای محترم!!! مقصر گرونی و… ما لرها هستیم!!! کسی به خانوادت توهین کنه به اصل و نسبت ناراحت نمیشی!!! چرا چرت مینویسی

  • mohammad آذر ۱۶, ۱۳۹۹

    متاسفام برای این مملکت که یه نفر مسئول نیومده مجبورت کنه معذزت خواهی از لر ها بکنی ولی همون مسئولین دارن آیدی کسایی که جوابت رو توی فضای مجازی دادن تحت پیگرد قانونی قرار میدن. تبعیض قومیتی موج میزنه!

  • علیرصا آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    از توهین به قربانی های تجاوز گرفته تا اینم دست گل جدید خانم رهنما جای شما باشم یه عذرخواهی درست و حسابی میکنم و کلا دیگه راجع به هیچ چیزی نظر نمیدم کار خیلی خیلی اشتباهی کردی

  • مرد لر آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    چقد این عجوزه اعتماد به نفس داره!
    به قول دوستمون فقط بگو غلط کردم و بس!

  • hadi آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    خشم و نفرت در مردمان سرزمین من موج میزنه
    بابا دختره یه شکری خورد، خودشم به اشتباهش اعتراف کرد
    فریاد و این که شکمتو پاره میکنم، سرتو میبرم دیگه توحشه

    • دوهدر بختیاری آذر ۲۴, ۱۳۹۹

      فکر کنم خمپاره کمشه با این همه چربی وارد شکم‌ نمیشه با تانک شاید بشه حفره ای ایجاد کرد!

  • forozan آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    خانم رهنما همون پلیس اگاهی لرستان که میگی لر هستن اونها هم خواهر ومادر ودختر لر دارن مثل این که اصلا فکر نکرده حرف میزنی

    • پوریا لره آذر ۱۸, ۱۳۹۹

      خخخخ رهنما فکر کرده همه مث خودش احمقن همون لرستانی ک میگه اگاهیش لر هستن و هیچ وقت نمیاد پشت قوم خودشو خال کنه و برعکس بر علیه رهنما بلند میشن

      • Mr. Saxobeat آذر ۱۸, ۱۳۹۹

        بله حرف حضرت عالی درسته
        کلا قوم لر هوای خودشون رو خیلی داره.این کار شاید خوب باشه و عشق به هم خون و هم زبان باشه اما طبعات بسیار زیادی داره یکیش ناعدالتی هست دومیش خصومیت قومی که پیش میاد.دست اخر هم میشه قانون جنگل.
        ما هممون ایرانی هستیم خئ=وشتون بیاد یا نه به هم نیاز داریم شاید قانونمون ضعی باشه ولی باید متعهد باشیم.
        کاری هم به حرف رهنما ندارم و شکایتش بحث بنده نظرات شما بود که عرض شد عقیدم رو

  • من یک لرم آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    یک لر میشه حاج قاسم که امنیت برا تو بوجود میاره که تو وراجی کنی نکبت

  • Arya آذر ۱۸, ۱۳۹۹

    تو برو دهنتو بشور بعد بگو لر من افتخار میکنم که لر هستم

  • زن لر آذر ۱۹, ۱۳۹۹

    ب قول مرحوم حسین پناهی ک میگن، من خویش را به بلوط پیر اصالت گره زده ام
    تاریخ را با تمام لهجه هایش خوانده ام
    اما هیچ وقت ایلم را از یاد نبرده ام
    چرا که درخت بی ریشه هیمه ای بیش نیست…
    خانم رهنما تو ی پستی گفتین من خودم لرم ، ولی من بعید میدونم …چون لرا اصالت دارن، ریشه دارن،شما برو دریاب خودتو ببینم ریشه داری اصلا!

  • لیلا دی ۱, ۱۳۹۹

    روزیادتو

  • عباس علی فروردین ۱۱, ۱۴۰۱

    پیرزن ، پر حاشیه .

  • قاسم غلامی بچه دورود لرستان پایتخت طبیعت آذر ۵, ۱۴۰۲

    از شیر علی مردون خان بختیاری و از سردار اسد خان و بی مریم بگم یا از قومی که در طول تاریخ هیچ احد و هیچ کشوری نتوانست به اونجا لشگر کشی کنه؟ برید بخونید وقتی طیمور لنگ میخواست لرستان رو فتح کنه چه اتفاقی افتاد. بعد تو پلاستیکی میای به عقل نداشتت و به هیکل قناست مینازی و به خودت اجازه میدی در مورد قومی که هیچ جای دنیا هم زبانش و هم نژادش وجود نداره اراجیف بگی؟ خداشاهده مسولین بی عرضه ان که نمیان مجبورت کنن به غلط کردن بیفتی بعد تحدید به شکایتم میکنی ؟