زن ۹۰ ساله انگلیسی اولین دریافت کننده واکسن کرونا در غرب از تجربه تاریخی خود می گوید

زن ۹۰ ساله انگلیسی اولین دریافت کننده واکسن کرونا در غرب از تجربه تاریخی خود می گوید

مارگارت کینان، اولین دریافت کننده ی رسمی واکسن کرونا در غرب، این تجربه را «طوفانی» توصیف کرد و گفت دیگران هم باید این واکسن را بزنند.

کینان که یک مادربزرگ است و ۴ نوه هم دارد، این هفته ۹۱ ساله می شود. او واکسن شرکت های فایزر و بایون تک را سه شنبه ی هفته ی گذشته در بیمارستان دانشگاه شهر کاونتری انگلیس دریافت کرد.

او در بیانیه ای که توسط سرویس سلامت همگانی انگلیس منتشر شده گفته: «از همه می خواهم هر زمان که از آن ها خواسته شد این واکسن را بزنند.» کارشناسان نگرانند تفکرات ضد واکسن پایان همه گیری را با کُندی رو به رو سازد.

کینان روز سه شنبه ی هفته ی گذشته را «روزی بزرگ» توصیف کرد و گفت «حقیقتاً هنوز نتوانسته همه ی آنچه در آن روز اتفاق افتاد را به طور کامل هضم کند».

او در ادامه گفت: «احساس خیلی خوبی دارم». کینان همچنین گفت «این واکسن بهترین هدیه ی تولد پیش از موعدی بود که می توانست آرزو کند».

کینان از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس تشکر کرد و گفت بی صبرانه منتظر است هر چه زودتر بتواند با خانواده ی خود وقت بگذراند.

اولین دریافت کننده واکسن کرونا در غرب

انگلیس اولین کشور غربی است که واکسن کرونا را هم برای استفاده ی ضروری تأیید کرده و هم توزیع آن را آغاز کرده است.

سازمان نظارت بر سلامت انگلیس اعلام کرد تصمیم برای تأیید واکسن کرونا پس از ماه ها آزمایشات دقیق بالینی و تحلیل کامل داده ها توسط کارشناسان این سازمان صورت گرفت که به این نتیجه رسیده اند این واکسن از استانداردهای سختگیرانه ی این سازمان به لحاظ ایمنی، کیفیت و اثربخشی برخوردار است.

انگلیس نزدیک به ۴۰ میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده که این مقدار برای واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفر در دو نوبت کافی است. مقامات انگلیس می گویند اولویت دریافت واکسن با کادر درمان و اقشاری است که مستعد ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ هستند.

سازمان غذا و دارو آمریکا دیروز مجوز اضطراری برای تزریق واکسن کرونا شرکت های فایزر و بایون ‌تک را تأیید کرد تا زمینه ی قانونی برای استفاده از آن در واکسیناسیون عمومی این کشور فراهم شود.

کشور کانادا نیز روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته واکسن کرونا را تأیید کرد.

آخرین مراحل آزمایشات واکسن کرونا شرکت های فایزر و بایون تک نشان داد این واکسن از ابتلای افراد به کووید-۱۹ جلوگیری می کند اما مشخص نیست که آیا جلوی انتقال ویروس کرونا را هم می گیرد، بنابراین با وجود توزیع واکسن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به دیگر شیوه های کاهش بیماری کماکان الزامی است.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که باید در مورد واکسن کرونا ساخته شده توسط شرکت داروسازی فایزر بدانید

فلج شدن صورت چند شرکت کننده آزمایش واکسن کرونا فایزر

دیجیاتو
بدون نظر

ورود