پیدا شدن مونولیت در جاجرود ؛ واقعی یا فتوشاپ؟ + ویدیو

پیدا شدن مونولیت در جاجرود ؛ واقعی یا فتوشاپ؟ + ویدیو

چند هفته ای است که پیدا شدن مونولیت هایی مرموز در سراسر نقاط جهان خبرساز شده است. در تازه ترین مورد که نهمین مورد نیز به شمار می آید یک مونولیت مشابه مونولیت های دیگر در منطقه جاجرود، تهران کشف شده است. این شیء عجیب و صیقلی در نیکنام ده، جاجرود دیده شده که بر لبه دره بلندی نصب شده و در دو طرف آن کوه و دره دیده می شود. ارتفاع این مونولیت ۳ متر بوده و مانند دیگر مونولیت های کشف شده در نقاط مختلف جهان، جنس آن فلزی است. گفته می شود روی این مونولیت دو حرف انگلیسی N و S به معنای شمال و جنوب حکاکی شده است.

در تازه ترین مورد که نهمین مورد نیز به شمار می آید یک مونولیت مشابه مونولیت های دیگر در منطقه جاجرود، تهران کشف شده است.

عباس بافتچیان، دهیار نیکنام ده در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص این شیء مرموز گفته است: «پس از اینکه خبر پیدا شدن این شیء فلزی در رسانه‌ها منتشر شد، ما منطقه مشابه عکس را شبیه سازی و پیدا کردیم و با یک اکیپ ۲۰ نفره کاملا آن‌جا را جست‌وجو کردیم، اما هیچ چیزی ندیدیم و در نتیجه جست‌وجوی ما هیچ اثری از آن جسم فلزی پیدا نشد». دهیار نیکنام ده مدعی است که تصاویر منتشر شده از این مونولیت واقعی نبوده و انعکاس دکل مخابراتی در تصویر منتشر شده مربوط به این مونولیت با واقعیت محل حضور آن در تضاد است.

همچنین وی مدعی شده که عوارض زمین و سازه های اطراف این مونولیت در عکس نیز با واقعیت منطقه کوهستانی نیکنام ده تفاوت داشته و به نظر می رسید که این عکس زمان دیگری گرفته شده و اکنون دستکاری شده است. سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات ضمن تکذیب وجود مونولیت ، در این باره گفته است: «در محدوده ای که ادعا شده مونولیت در آنجا دیده شده بود،اثری چنین شیء دیده نشده است.این موضوع توسط نهادهای مربوطه در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و به این وسیله تکذیب می شود». گفته می شود که تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از کشف یک مونولیت در جاجرود فتوشاپ بوده و تصویر یک مونولیت جایگزین تیر برقی در آن محل شده است. در ویدیویی نیز که منتشر شده، خبرنگاری به محل رفته و تخته چوبی را نشان می دهد که در این محل قرار داده شده و ظاهراً پس از عکس گرفتن، با فتوشاپ به یک مونولیت تغییر داده شده است.

در تازه ترین مورد که نهمین مورد نیز به شمار می آید یک مونولیت مشابه مونولیت های دیگر در منطقه جاجرود، تهران کشف شده است.

اولین مونولیت مرموز در اواسط ماه گذشته میلادی در صحرای یوتا در ایالات متحده و توسط تیمی از کارشناسان محیط زیست دیده شد. این مونولیت به شکل اسرارآمیزی ۱۹ روز بعد ناپدید شد و شایعاتی در مورد دخالت فرازمینی ها در این موضوع را موجب شد اما چند روز بعد اعلام شد که گروهی از افراد محله آن را برداشته اند زیرا این مونولیت را برای زمین های خود آلوده کننده می دانسته اند. پس از آن بود که نمونه های مشابهی در کشورهای بلژیک، اسپانیا، آلمان، لهستان، رومانی و کلمبیا دیده شد. لازم به ذکر است که تقریباً تمام این مونولیت ها پس از چند روز ناپدید می شوند.

بیشتر بخوانید: راز مونولیت های مرموز در سراسر جهان بالاخره کشف شد

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود