کریسمس گران و رنگارنگ تهرانی ها در خیابان میرزای شیرازی

کریسمس گران و رنگارنگ تهرانی ها در خیابان میرزای شیرازی

خیابان میرزای شیرازی یا همان نادرشاه سابق، یکی از مقصدهای کریسمس گردی تهرانی ها در روزهای پایانی سال میلادی است. در آستانه کریسمس ۲۰۲۱، کافه های تهران بعضا با درخت کاج اذین شده اند و لاکچری گردهای شهر، از این فرصت کافه گردی برای سلفی های پر لایک و پر کامنت و استوری های داغ با اسپرسو و کیک ها و شیرینی های طرح کریسمس استفاده می کنند.

در خیابان میرزای شیرازی می توان نسبت به خرید درخت کاج کریسمس که این روزها بین ۵۰۰ هزار تا چند میلیون قیمت گذاری شده، اقدام کرد. می توان کادوهای کریسمسی در ابعاد و رنگ های مختلف خریداری کرد و برای روز کریسمس و ولنتاین استفاده نمود. بابانوئل هایی که در اسباب بازی فروشی های میرزای شیرازی در روزگار کرونای تهران ۹۹ عرضه می شود، امسال به نسبت سال پیش بیش از ۲۰۰ درصد گران تر شده است.

ریسه ها و بابانوئل های عروسکی و آدم برفی، بخش جدایی ناپذیر اکسسوری های بازار کریسمس در خیابان میرزای شیرازی تهران است. قنادی وساندویچ طلایی دو مقصد شکم گردی کریسمس گردها در میرزای شیرازی هم محسوب می شود. مرکز موسیقی بتهوون قدیمی ترین فروشگاه موسیقی تهران در وسط خیابان میرزای شیرازی واقع شده است.

خیابان میرزای شیرازی مثل سایر محله های ارمنی نشین تهران (مجیدیه و نظام آباد و . . .) جایی است که فروشگاه های فروش اکسسوری های کریسمس در آن، رونق زیادی دارد.

از میان محله های ارامنه تهرانی ها، محله مجیدید و آرارات و میرزای شیرازی و کریم خان، از شاخص ترین مقصدهای کریسمس گردی تهرانی ها محسوب می شود. معروف ترین کلیسای تهران یعنی سرکیس، در خیابان کریمخان است و لذا نزدیکی میرزای شیرازی به این کلیسا سبب می شود که کریسمس دوستان، به راحتی به این خیابان مراجعه کنند.

محله سنایی، در دی ماه هر سال، پاتوق کریسمس گردهای تهرانی است. امسال در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی، خرید اکسسوری کریسمس، حداقل ۱ میلیون تومان هزینه دارد. کاج های تزیین شده و لباس های زنگوله دار، بخش جدایی ناپذیر از دکوراسیون کریسمس دوستان است. بازار خرید شیرینی و شکلات طرح کریسمس نیز در خیابان میرزای شیرازی در نیمه اول دی ۹۹ بسیار داغ است.

هموطنان مسیحی که در محله سنایی سکونت دارند، ایام کریسمس را با مسلمانان و پیروان سایر ادیان در ایران، جشن میگیرند و مشتری اسباب بازی فروشی های خیابان میرزای شیرازی هستند. کلیسای انجیلی ارامنه در میرزای شیرازی، در کوچه ارفع است. محبوب پروتستان ها بوده و برنامه ویژه ای در ایام کریسمس دارد. کلیسای سرکیس مقدس و کلیسای پولس و مدرسه ارامنه تهران نیز از مقصدهای ارامنه گردی پایتخت محسوب می شود.

کریسمس گردی شبانه در خیابان میرزای شیرازی تهران

ویترین مغازه های اسباب بازی فروشی خیابان میرزای شیرازی در ایام کریسمس
کریسمس گردی خیابان میرزای شیرازی
حال و هوای مغازه های فروش وسایل کریسمس در خیابان میرزای شیرازی تهران

اگر شما برای تزیین درخت کریسمس و خرید اکسسوری های این زمان، اطلاعات خوبی ندارید، اکثر مغازه های فروشنده اکسسوری های کریسمس، اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. فقط باید این روزها، کمی خرج کنید تا خانه کریسمسی خود را به لوکیشنی جذاب برای سلفی های به یاد ماندنی پر لایک در اینستاگرام تبدیل کنید. ن های کوچک و بزرگ در کنار بابانوئل های خندان و الکترونیکی و کوکی های دارچینی، فضای جالبی را برای مشتاقان کریسمس گردی در میرزای شیرازی فراهم می کند که روایتش را در اینستاگرام ایرانیان در دی ۹۹ می توان مشاهده نمود.

اگر شما برای تزیین درخت کریسمس و خرید اکسسوری های این زمان، اطلاعات خوبی ندارید، اکثر مغازه های فروشنده اکسسوری های کریسمس، اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. فقط باید این روزها، کمی خرج کنید تا خانه کریسمسی خود را به لوکیشنی جذاب برای سلفی های به یاد ماندنی پر لایک در اینستاگرام تبدیل کنید.

برای عزیمت به خیابان میرزای شیرازی که در محدوده طرح ترافیک قرار دارد، بایستی از ایستگاه مترو شهید بهشتی در خط ۱ یا ایستگاه مترو میرزای شیرازی استفاده کنید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به خیابان میرزای شیرازی، ایستگاه مترو میرزای شیرازی است که روبروی سینما آزادی قرار دارد.

از آنجا به سمت خیابان میرزای شیرازی تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی نیاز دارد. هشتگ کریسمس در اینستاگرام با صدها میلیون عکس و ویدیو ، روایت جذاب کریسمس گردها در سال های اخیر از سراسر جهان است و ایده های خوبی به شما برای تزیین درخت کریسمس می دهد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود