افزایش تقاضا برای دستکش های برنی سندرز پس از سوژه شدنش در مراسم تحلیف بایدن

افزایش تقاضا برای دستکش های برنی سندرز پس از سوژه شدنش در مراسم تحلیف بایدن

زن معلمی که دستکش های بافتنی معروف برنی سندرز، سناتور آمریکایی در مراسم تحلیف جو بایدن کار دست او است می گوید با سیلی از تقاضا از سوی مشتریانی مواجه شده که می خواهند یک جفت از این دستکش ها را داشته باشند اما او دیگر دستکشی برای فروش ندارد.

جن الیس، معلم اهل ایالت ورمونت آمریکا در توییتر خود نوشت: «به خاطر این همه علاقه ای که به دستکش های برنی دارید ممنونم! خیلی افتخار می کنم که برنی روز تحلیف آن ها را دستش کرده بود. متأسفانه دیگر دستکشی برای فروش ندارم. اما بافنده های ماهر بسیار زیاد دیگری هستند که می توانند آن ها را ببافند.»

الیس که معلم دوم دبستان است، چند سال قبل این دستکش های دستبافت طرح دار را در جریان کمپین تبلیغاتی سندرز برای سناتوری به او داده بود. اما انتظار نداشت سندرز آن ها را در مراسم های مهمی مثل تحلیف رئیس جمهور به دست کند.

این دستکش ها حالا تبدیل به عنصری نمادین در تصاویر طنزی شده اند که سندرز را با یک کاپشن و ماسک آبی نشسته روی یک صندلی با دست های روی هم انداخته نشان می دهند. کاربران شبکه های اجتماعی یک هفته ای است این تصویر سندرز را بر روی هر عکسی که تصورش را کنید فتوشاپ کرده اند، از تخت پادشاهی سریال «بازی تاج و تخت» و مناظر تاریخی گرفته تا لباس ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا.

حتی تیشرت ها و ماگ هایی هم با این تصویر سندرز به فروش گذاشته شده است. برخی هنرمندان بافنده در حال ساخت دستکش هایی با الهام از برنی سندرز هستند. سال گذشته ی میلادی فروشندگان اینترنتی از قبل مگسی که بر روی سر مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان مناظره ی انتخاباتی اش با کامالا هریس نشسته بود سود کردند. ستاد انتخاباتی بایدن بیشتر از ۳۵ هزار مگس کش به فروش رساند که شعار «حقیقت در برابر مگس» روی آن ها نقش بسته بود. این جمله بازی با کلمات شعار انتخاباتی بایدن یعنی «حقیقت در برابر دروغ» بود.

جن الیس در مصاحبه ای گفته: «هیچ جوره نمی توانم ۶ هزار جفت دستکش ببافم و هر بار که به ایمیلم سر می زنم می بینم چند صد نفر دیگر برای دستکش ها به من ایمیل زده اند.»

«متنفرم از اینکه دیگران را ناامید کنم، اما آن دستکش ها منحصر به فردند و گاهی در این دنیا نمی توانی هر چیزی که می خواهی را به دست بیاوری.»

منبع: cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود