چرا قبل از خواب باید زیورآلات خود را درآوریم؟

چرا قبل از خواب باید زیورآلات خود را درآوریم؟

بسیاری از ما زیورآلاتی داریم که چنان جایگاه ویژه ای در قلب مان دارند که دلمان نمی خواهد هرگز آن ها را درآوریم. البته گاهی هم خسته تر از آن هستیم که بتوانیم همه ی آن انگشترها و دستبندها را قبل از به خواب رفتن درآوریم. گرچه بسیاری از ما مرتکب اشتباه خوابیدن با زیورآلات خود شده ایم، اما این کار ایرادات جدی دارد.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا قبل از خواب باید زیورآلات خود را درآوریم.

۱- در آوردن انگشتر صبح سخت خواهد شد

شاید متوجه شده باشید که دست ها و انگشتان تان صبح ها اندکی بزرگ تر به نطر می رسند. چون شب ها که بی حرکت دراز می کشیم، مایعات بدن درون بافت های آن انباشته می شوند و باعث می شوند با دست هایی نسبتاً ورم کرده از خواب بیدار شویم. اگر وقتی به خواب می روید انگشتر دست تان باشد، درآوردن آن صبح سخت تر خواهد شد. برای درآوردن انگشتر از انگشتان ورم کرده باید از صابون مایع یا روغن نباتی استفاده کنید تا انگشتر روی پوست سر بخورد یا حتی می توانید دست خود را داخل آب یخ فرو کنید تا ورم آن کمتر شود.

۲- ممکن است خواب تان را مختل کند

خوابیدن با گردنبند ممکن است به خواب تان صدمه بزند، به خصوص اگر از آن دست افرادی باشید که دائماً از این پهلو به آن پهلو می شوند. زنجیر گردنبند ممکن است به موهایتان گره خورد یا دور گردن تان بپیچد و در نتیجه، خواب تان را مختل کند. اگر گردنبند مورد علاقه تان پلاک داشته باشند، ممکن است در خواب با صورت تان برخورد کند و بنابراین از خواب بیدار شوید. اگر در مخیله تان هم نمی گنجد که شب ها زیورآلات عزیزتان را درآورید، به دنبال مدل هایی باشید که خواب تان را مختل نکنند، مثل گردنبندهایی که از یک جنس نرم و انعطاف پذیر هستند.

۳- ممکن است پوست تان را تحریک کند

جنس مواد به کار رفته در بعضی زیورآلات، مثل نیکل به گونه ای است که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و خارش و قرمزی پوست شود. و گرچه ممکن است طلا و نقره گزینه های بی خطری به نظر برسند اما آن ها هم اغلب ناخالصی هایی دارند و فلزات دیگری هم در آن ها وجود دارد. اگر پوست تان حساس و مستعد آلرژی است، حتماً از زیورآلاتی استفاده کنید که از طلای ۱۴ عیار یا بالاتر ساخته شده باشند. هر چه عیارت طلا بالاتر باشد یعنی خالص تر است و کمتر احتمال دارد که پوست به آن واکنش آلرژیک داشته باشد.

۴- ممکن است نرمه ی گوش تان شل و آویزان شود

گرچه خوابیدن با زیورآلات ممکن است ناراحتی هایی برایتان ایجاد کند، خوابیدن با زیورآلات بزرگ و سنگین ممکن است نرمه های گوش را پیر و دراز کند. نرمه های گوش طی سالیان خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند و اگر شب ها به آن ها فرصتی برای استراحت و تنفس ندهید، ممکن است دراز و آویزان شوند. خوابیدن با گوشواره می تواند باعث بو گرفتن آن هم شود. چربی طبیعی که از پوست ترشح می شود با سلول های مرده ی پوست و باکتری ها ترکیب می شود و درنتیجه ممکن است گوشواره هایتان بوی واقعاً بدی بگیرند.

۵- ممکن است باعث تجمع باکتری ها شود

اگر زیورآلات خود را در نیاورید و آن ها را خوب تمیز کنید، ممکن است به محلی برای رشد میکروب ها تبدیل شوند. انگشترهایی که تماس نزدیکی با پوست دارند رطوبت را در خود نگه می دارند، در نتیجه محیط کاملاً مناسبی برای رشد باکتری ها پدید می آید.

۶- برای زیورآلات تان هم خوب نیست

گرچه بسیاری از ما عادت داریم با حلقه ی ازدواج یا نامزدی مان بخوابیم، اما برای آنکه خوب بمانند بهتر است قبل از خواب آن ها را دآوریم. اگر از آن دست کسانی باشید که در خواب آرام و قرار ندارند، ممکن است انگشترتان را به تخت یا میز پاتختی بکوبید و انگشتر خش بردارد یا ترک بخورد. وقتی در خواب غلت می زنید، تیزی زیورآلات ممکن است به پارچه ی ملحفه گیر کند و درنتیجه آن ها را پاره کند. خوابیدن با زیورآلات می تواند باعث کدر شدن آن ها هم شود، چون بدن در خواب عرق می کند و این عرق می تواند درخشندگی زیورآلات را از بین ببرد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود