چرا فویل آلومینیومی دارای یک طرف براق و یک طرف مات است؟

چرا فویل آلومینیومی دارای یک طرف براق و یک طرف مات است؟

سوالی است که شاید بسیاری از ما داشته ایم اما خجالت کشیده ایم از کسی بپرسیم: وقتی آشپزی می کنیم از کدام طرف فویل آلومینیومی باید استفاده کنیم؟ طرف براق یا طرف مات؟ و آیا تمام زندگی مان استفاده نادرستی از آن داشته ایم؟ در اینجا می توانیم به شما آشپزهای نگران بگوییم که نگران نباشید زیرا آنطور که مشخص شده، هیچ طرف درست یا غلطی وجود ندارد و از هر طرف فویل آلومینیومی که می توانید استفاده کنید.

وقتی آشپزی می کنیم از کدام طرف فویل آلومینیومی باید استفاده کنیم؟ طرف براق یا طرف مات؟ و آیا تمام زندگی مان استفاده نادرستی از آن داشته ایم؟

بر اساس مقاله ای در روزنامه هافینگتون پست، دو طرف فویل در رساندن گرمای موثر به غذا به یک اندازه کارآمد هستند و به همین خاطر هر طرفی که ترجیح می دهید را استفاده کنید. اکنون اما سوال دیگری پیش می آید: اگر هیچ فرقی ندارد، چرا فویل آلومینیومی دارای یک طرف براق و یک طرف مات است؟ کارشناسان می گویند که تفاوت بین دو طرف فویل به دلیل یکی از فرآیندهای تولید به نام نورد کردن است که در جریان آن به نوار فویل فشار و گرما وارد می شود تا آن را نازک کرده و به آن شکل داد. دو لایه فویل روی هم پرس شده و همزمان نورد می شوند، زیرا در غیر این صورت این نوار فویلی شکل نخواهد گرفت. آن طرف از فویل که با لایه دیگر تماس دارد طرف مات فویل است و طرف براق نیز همان طرفی است که بدون تماس با لایه ای دیگر از فلز، نورد می شود.

وقتی آشپزی می کنیم از کدام طرف فویل آلومینیومی باید استفاده کنیم؟ طرف براق یا طرف مات؟ و آیا تمام زندگی مان استفاده نادرستی از آن داشته ایم؟

اما این تفاوت ظاهری تاثیری در کارکرد فویل ندارد. اما اگر از فویل های نچسب استفاده می کنید باید بدانید که تفاوتی بین دو طرف وجود دارد. اگر چه انعکاس قسمت براق کمی بیشتر از قسمت مات است اما این تفاوت در حدی نیست که تاثیر زیادی داشته باشد. با این وجود بهتر است طوری آشپزی کنید که قسمت مات به سمت بیرون باشد. در هنگام آشپزی از  از آنجا که لایه نچسب تنها به یک طرف فویل اعمال می شود، در هنگام آشپزی باید از طرف نچسب برای این کار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پاهای خود را در فویل آلومینیومی بپیچید و معجزه را ببینید

منبع: rd
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود