مسدود شدن کانال سوئز را گردن اولین ناخدای زن مصر انداختند

مسدود شدن کانال سوئز را گردن اولین ناخدای زن مصر انداختند

مسدود شدن کانال سوئز و تأخیر در تحویل  کالاها در سرتاسر دنیا را در حالی به گردن اولین ناخدای زن مصر انداختند که او در زمان وقوع این اتفاق کیلومترها دورتر از آنجا بود.

مدتی قبل وقتی کشتی اور گیون در کانال سوئز به گل نشست و صفی طولانی از کشتی ها در سوی دیگر کانال شکل گرفت، مروه السلحدار در این کشتی حتی حضور هم نداشت.

با این وجود، السلحدار در پستی جعلی در فضای مجازی متهم شد مقصر مسدود شدن کانال سوئز بوده است.

السلحدار ۲۹ ساله معتقد است به خاطر جنسیتش مورد حمله قرار گرفته است. طبق اعلام سازمان بین المللی دریانوردی، تنها ۲ درصد از دریانوردان دنیا زن هستند.

مروه السلحدار به بی بی سی گفته: «شوکه شدم. فکر کردم شاید به خاطر اینکه زن موفقی در این حوزه هستم یا به خاطر مصری بودنم مورد هجمه قرار گرفتم، اما مطمئن نیستم.»

«آن پست جعلی به انگلیسی بود به همین خاطر در کشورهای دیگر هم پخش شد. خیلی سعی کردم چیزی که در آن مطرح شده بود را بی اثر کنم چون داشت روی اعتبار و همه تلاش هایی که برای رسیدن به جایگاه فعلی ام کرده بودم، تأثیر می گذاشت.»

وقتی کشتی اور گیون در کانال سوئز سرگردان بود، مروه السلحدار صدها کیلومتر دورتر مشغول هدایت کشتی آیدای چهارم بود.

پستی که در آن او با تیتری دستکاری شده مقصر بحران به وجود آمده معرفی شده بود، در توییتر و فیسبوک دست به دست می شد.

تیتر این خبر از مطلبی در یک خبرگزاری عربی گرفته شده بود که در آن به تمجید از مروه السلحدار به خاطر تبدیل شدنش به اولین ناخدای زن مصر پرداخته شده بود.

وقتی برادر السلحدار تحصیل در آکادمی عربی علم، تکنولوژی و حمل و نقل دریایی را شروع کرد، این اتفاق الهام بخش او برای فعالیت در حوزه ی بازرگانی دریایی شد.

این آکادمی ابتدا تنها پذیرای مردان بود، با این حال، مروه السلحدار درخواست تحصیل خود را به این آکادمی ارسال کرد و اجازه ی تحصیل او توسط حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر صادر شد.

مروه السلحدار علیرغم جنسیت زدگی که در مسیر تبدیل شدنش به یک ناخدا دائماً با آن مواجه بود، دست آخر فارغ التحصیل شد و هدایت کشتی آیدای چهارم را در دست گرفت.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • blachbird فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

    بیگناه سازی از اشتباهات مظلوم نمایی و سروصدای الکی تمام چیزی که از فمنیست حاصل دنیا میشه،تیتر خبر مضحک شما اشتباست که طوری به بیننده القا میکنید که اشتباه و دروغ هست مقصر نشون دادن زنی که تونست از زمان کوروش تا الان کانال رو ببنده.

  • مهرداد فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

    کار خودشه

  • علی فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

    تو تنگه هرمزم ببند فدا سرت?