مدیر عامل اپل از بازنشستگی خود و علاقه این شرکت به فناوری های پیشرفته می گوید

مدیر عامل اپل از بازنشستگی خود و علاقه این شرکت به فناوری های پیشرفته می گوید

مدیرعامل اپل ، تیم کوک می گوید فناوری های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی نقشی کلیدی در آینده ی شرکت تولیدکننده ی آیفون دارند.

کوک در مصاحبه ی جدید خود با نیویورک تایمز به صحبت درباره ی فناوری های پیشرفته و همینطور حرکت شغلی بعدی خود پرداخت. علیرغم خودداری از صحبت درباره ی محصولات ابتکاری اپل همچون عینک های واقعیت افزوده که می توانند تصاویر دیجیتالی را به دنیای فیزیکی یا یک وسیله ی خودکار اضافه کند، کوک اما نظر خود درباره ی این موضوعات را بیان کرد.

پیش بینی می شود از عینک های واقعیت افزوده ی اپل سال آینده رونمایی شود، اما این شرکت هنوز راه زیادی تا عرضه ی خودروهای الکتریک تمام خودکار خود در پیش دارد.

هیجان شرکت اپل برای فناوری واقعیت افزوده

کوک در صحبت های خود به توضیح درباره ی مزایای فناوری واقعیت افزوده، مانند افزایش کارآمدی گفتگوهای مجازی پرداخت. او برای روشن تر کردن این نکته گفت در مصاحبه ی خود می توانست از فناوری واقعیت افزوده برای پربارتر کردن آن استفاده کند چرا که با کمک آن می توانست در طول گفتگو نمودارها و تصاویری را به نمایش بگذارد.

کوک سپس به صحبت درباره ی مزایای فناوری واقعیت افزوده در دنیای کسب و کار، به خصوص در زمینه های درمان، آموزش، بازی و خرده فروشی پرداخت. او گفت: «همین حالا هم می بینم که فناوری واقعیت افزوده در بعضی از این زمینه ها با استفاده از تلفن همراه رواج پیدا کرده است. و فکر می کنم این فناوری در آینده از پتانسیل حتی بیشتری برخوردار شود.»

آینده ی شرکت اپل در حوزه ماشین های خودران

کوک درباره ی ماشین های خودران گفت شرکت اپل به «خودرانی» به عنوان یک فناوری مرکزی علاقمند است که اشاره ای است به نرم افزارها و سخت افزارهایی که ربات ها، ماشین ها و پهپادها را قادر می سازد خود و بدون هیچ اپراتور انسانی حرکت کنند. کوک گفت ماشین های خودران در اصل ربات هستند که نکته ی قابل توجهی است چون معنای ضمنی آن این است که از همان فناوری خودران می توان برای چندین محصول مختلف و نه تنها ماشین ها استفاده کرد.

کوک از پاسخ به این پرسش که آیا شرکت اپل ماشین خودران تولید خواهد کرد یا نه، خودداری کرد. این شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش این ماشین ها است. او اما گفت: «ما عاشق آن هستیم که سخت افزار، نرم افزار و سرویس ها را باهم تلفیق کنیم و نقاط مشترک شان را پیدا کنیم، چون فکر می کنیم همینجا است که جادو اتفاق می افتد.»

بازنشستگی تیم کوک

کوک ۶۰ ساله قصد ندارد تا آخر عمر مدیر اپل باشد. او در مصاحبه ی خود متذکر شد بعید است ۱۰ سال دیگر مدیرعامل این شرکت باشد. او دراینباره گفت: «اما می توانم بگویم که در حال حاضر خیلی خوبم. و وقت بازنشستگی ام نزدیک نیست. اما ۱۰ سال دیگر زمان زیادی است و احتمالاً ۱۰ سال دیگر هم نخواهم بود.»

او همچنین گفت: «و فکر هم می کنم وقتی می فهمم بازنشسته شده ام که دیگر اینجا نباشم. چون فکر می کنم آنقدر دارم سریع می دوم که واقعاً هیچوقت به این موضوع فکر نمی کنم، تا اینکه دیگر ندوم.»

منبع: fortune
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود