وزیر آموزش عالی کره شمالی به خاطر برقرار نکردن تماس ویدیویی کافی اعدام شد

وزیر آموزش عالی کره شمالی به خاطر برقرار نکردن تماس ویدیویی کافی اعدام شد

بر اساس ادعاها، یک مقام رسمی ارشد در کره شمالی بعد از اینکه وزارتخانه متبوعش نتوانسته بود تماس های ویدیویی کافی برقرار کرده و در مورد فشار کاری شکایت کرده بود، توسط کیم جونگ اون به جوخه اعدام سپرده شده است. این مرد بی نام که ظاهراً وزیر آموزش کره شمالی بوده بعد از تحقیقات صورت گرفته از جانب تیم تحقیق مامور شده توسط کیم جونگ اون در مورد دلایل پیشرفت نکردن، به مرگ محکوم شده بود. روزنامه Daily NRK مدعی شده که گزارش نتایج تحقیقات در مورد وزارت آموزش عالی که توسط بخش سازماندهی و راهنمایی (ODG) کره شمالی صورت گرفته را رویت کرده است.

وزیر آموزش عالی کره شمالی بعد از اینکه تماس های ویدیویی کافی ایجاد نکرده بود، به دستور کیم جونگ اون اعدام شده است.

بر اساس ادعای این روزنامه، در این گزارش آمده که وزارت آموزش عالی کره شمالی نتوانسته به درستی «قانون آموزش از راه دور را اجرا کند». در گزارش این روزنامه چنین آمده است: «ODG یک تحقیقات را انجام داده بود زیرا کمیسیون در پیشرفت شکست خورده و به این دلیل که برخی از سیاست های دولت انتقاد کرده بودند». همچنین از دیگر اتهامات وزارت آموزش عالی کره شمالی به شکایت برخی از اعضا در مورد حجم کار در تمامی نشست هایشان و همچنین اعتراض به اختصاص نیافتن بودجه اشاره شده است. در گزارش تیم تحقیق از وزارت آموزش عالی کره شمالی به سرعت کم در اجرای «سیاست اجرای آموزش از راه دور» استناد شده که مطابق انتظار نبوده است.

در ادامه گزارش آمده که بعد از اعدام وزیر، کمیسیون جدید به رهبری ری گوک چول، رییس دانشگاه کیم ایل سونگ، «ساماندهی مجدد» شده و قرار است «به شکل مرتب کنفرانس های ویدیویی برگزار کنند». این اعدام تازه ترین مورد از تحمل نکردن هرگونه انتقاد و کم کاری از جانب رهبر کره شمالی است. سال گذشته نیز برخی رسانه ها مدعی شده بودند کیم جونگ اون یکی از ژنرال هایش را جلو ماهی های گوشت خوار انداخته و بعد از شکست دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹، وی دستور تیرباران ۵ نفر از دستیارانش را صادر کرده است.

وزیر آموزش عالی کره شمالی بعد از اینکه تماس های ویدیویی کافی ایجاد نکرده بود، به دستور کیم جونگ اون اعدام شده است.

کیم روز گذشته از وخامت اوضاع در کشورش گفته و اعلام کرد کره شمالی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. با این وجود وی همچنان بر تقویت قدرت هسته ای کشورش تاکید داشته و حتی برخی او را به ایجاد یک «مرکز دانشگاهی هسته ای» متهم کرده اند که تمرکز کامل آن بر روی ساخت و تجهیز موشک های هسته ای است.

بیشتر بخوانید: کره شمالی بزرگترین خطر برای جهان در سال ۲۰۲۱

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود