افزایش نگران کننده سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی

افزایش نگران کننده سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی

کیم جون اون در حال جمع آوری زرادخانه‌ای مرگبار با ۲۴۰ بمب هسته‌ای و موشک بالستیک برای نابودی غرب است. گزارش شده است غرب باید تمام راه‌های استراتژیک برای مقابله با کره شمالی را به اجرا درآورد. آن‌ها گفته‌اند حرکات خطرناک کیم جون اون می‌تواند به کشته شدن میلیون‌ها انسان بینجامد.

در این گزارش آمده است که تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۷ کره شمالی می‌تواند ۲۴۲ سلاح هسته‌ای و ده‌ها موشک بالستیک قاره پیما داشته باشد. این گزارش می‌گوید به نظر می‌رسد کیم جون اون در حال ساخت سلاح‌های هسته‌ای برای رسیدن به قدرت و تسلط بر شبه جزیره است که این برای ایالات متحده و کره جنوبی می‌تواند به مثابه درآمدن صدای زنگ خطر باشد.

در این گزارش که با عنوان مقابله با خطرهای سلاح هسته‌ای کره شمالی نوشته شده است، آمده: «طبق تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی تا سال ۲۰۲۷ باید به عدد ۱۵۱ تا ۲۴۲ برسد. این‌ها تمام سلاح‌های کره شمالی نیست و علاوه بر این آن‌ها ده‌ها موشک بالستیک قاره پیما نیز خواهند داشت.» در ادامه این گزارش آمده است: «ما پیش‌بینی تعداد سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی را از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ حساب می‌کنیم. آن‌ها در سال ۲۰۱۷، ۳۰ الی ۶۰ عدد سلاح هسته‌ای داشتند که تا سال ۲۰۲۰ یک یا دو سلاح پلوتونیوم به آن‌ها اضافه شد. آن‌ها ۱۲ تا ۱۸ سلاح را در سال به زرادخانه خود اضافه می‌کنند.»

این افزایش سلاح‌ها باعث ایجاد نگرانی‌ها در سئول و واشنگتن شده است و این گزارش به ‌آن‌ها هشدار می‌دهد تا برای مقابله با قدرت کره شمالی در سلاح‌های هسته‌ای تمام تلاش خود را به کار ببندند. گزارش مذکور به این دو کشور پیشنهاد داده تا برای این موضوع همکاری‌های بیشتری را با یکدیگر انجام دهند و با یکدیگر برنامه‌هایی برای مقابله با طیف وسیع سلاح‌های کره جنوبی را بچینند. این گزارش می‌گوید بهترین راه برای جلوگیری از چنین جنگ بزرگی، آماده شدن برای آن است و آن‌ها باید به کره شمالی نشان دهند که سلاح هسته‌ای هم در نمی‌تواند به پیروزی در جنگ با این دو کشور کمک کند.»

گفتنی است این در حالی است که تنش‌ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است. در هفته‌های اخیر کره شمالی پس از انتقاد جو بایدن از رزمایش‌های موشکی آن‌ها، آمریکا را با چیزی تحت عنوان «قدرت شکست ناپذیر کره شمالی» تهدید کرد. ماه گذشته کیم جون اون دو آزمایش موشک بالستیک را در دریای ژاپن انجام داد. گفته می‌شود او این کار را برای ترساندن جو بایدن انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش عالی کره شمالی به خاطر برقرار نکردن تماس ویدیویی کافی اعدام شد

کره شمالی بزرگترین خطر برای جهان در سال ۲۰۲۱

 

منبع: thesun
یک نظر

ورود

  • حسینی فروردین ۲۶, ۱۴۰۰

    باید از هسته ای شدن کشور ها به هرقیمتی جلوگیری بشود .