دختر ۶ ساله‌ای که با اسکیت سواری‌اش منبع الهامی برای دیگران شده است + ویدئو

دختر ۶ ساله‌ای که با اسکیت سواری‌اش منبع الهامی برای دیگران شده است + ویدئو

در حالی که بسیاری از دوستان پِیج توبین در اوقات فراغت خود پس از حضور در مهدکودک، با اسباب بازی‌های خود بازی می‌کنند و در بیرون از خانه به دویدن می‌پردازند، او وقت خود را در رمپ‌های مخصوص اسکیت‌بورد می‌گذراند. او حتی یک صفحه اینستاگرام نیز برای خود دارد و به مبارزه با کلیشه‌های جنسیتی می‌پردازد.

پیج ۶ ساله اهل لیک مک‌کواری استرالیاست، او هفته گذشته با انتشار یک ویدئو در صفحه اینستاگرامش توجه جهانیان را به خود جلب کرد. او توانسته با ویدئوی خود که با لباسی صورتی‌اش به انجام اسکیت می‌پردازد، ۱.۵ میلیون بازدید را کسب کند. جالب اینجاست که یک پسر بچه نیز در ویدئو حضور دارد که با تعجب به اسکیت کردن پیج نگاه می‌کند.

گفته می‌شود پیج از حدود ۴ سال پیش با پیدا کردن اسکیت‌بورد مادرش به ورزش اسکیت علاقه نشان داده و مهارت‌های آن را به مرور کسب کرده است. مادرش در این رابطه به یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید: «وقتی پیج حدودا ۲ ساله بود، اسکیت‌بورد قدیمی مرا برداشته و سعی می‌کرد روی آن بایستد.»

شاید باورش سخت باشد اما پیج با برنده شدن در مسابقات اسکیت King of Concrete در بخش ورزشکاران زیر ۹ سال در ملبورن توانسته با یک شرکت فروش کلاه اسکیت سواری، جوراب و فروش اسکیت‌بورد، قرارداد اسپانسری امضا بکند. یکی از متخصصین در مورد اسکیت سواری پیج می‌گوید: «پیج قطعا به طور استثنایی اسکیت می‌کند. نه فقط بخاطر سنش بلکه بخاطر نوع اسکیت کردنش. این لحظه‌ای است که همه در دنیا می‌توانند متوجه شوند اسکیت کردن سن و جنسیت نمی‌شناسد و در سطح جهانی به راحتی قابل دسترس است.»

پیج که خانواده‌اش در جنوب شرقی استرالیا زندگی می‌کنند می‌گوید اسکیت کردن باعث می‌شود او احساس خوشحالی عمیقی کند. او در طول انجام ورزش خود فقط به انجام اسکیت به صورت ساده فکر نکرده و تاکنون حرکات سخت، جالب و حرفه‌ای را تمرین و اجرا می‌کند که این در سن او واقعا شگفت‌انگیز است.

جامعه ورزش اسکیت‌بورد در تشویق زنان برای پیوستن به این ورزش راهی طولانی را طی کرده است اما هنوز هم با موفقیت فاصله‌ای طولانی دارد. آمار و ارقام حضور زنان در این ورزش در آمریکا به طور دقیق در دسترس نیست اما در سال ۲۰۱۷ در یک تحقیقی که انجام گرفت مشخص شد که جامعه آمریکا ۴.۶ میلیون اسکیت سوار مرد دارد که این رقم در زنان به ۱.۷ میلیون می‌رسد.

گفته می‌شود المپیک از مکان‌هایی است که در هر دوره برگزاری آن نظر مردم در مورد اسکیت را به خود جلب می‌کند. اما امروزه با ایجاد هشتگ #girlswhocanskate و وجود دختری مانند پیج نظر مردم و به ویژه کودکان و دختران به ورزش اسکیت بیش از پیش جلب شده است.

 

بیشتر بخوانید:

دختر نابغه یک ساله که قبل از راه رفتن، اسکیت سواری را یاد گرفته است + ویدیو

اسکیت سواری با انگشت؛ هنر شگفت انگیزی که توسط دست ها انجام می شود [تماشا کنید]

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود