ماجرای آزار و اذیت کودک استقلالی چه بود؟

ماجرای آزار و اذیت کودک استقلالی چه بود؟

دیروز ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از آزار و اذیت یک پسربچه توسط دو مرد به خاطر علاقه اش به تیم استقلال حکایت داشت.

این دو مرد در سر راه خود به این پسربچه ی چوپان برمی خورند و از داخل خودرو با کشیدن گوش های پسربچه سعی می کنند او را مجبور به بی احترامی به تیم مورد علاقه اش کنند. اما پسربچه از این کار امتناع می کند و می گوید حاضر نیست تیمش را بفروشد. وقتی آزار و اذیت های این مردان راه به جایی نمی برد، یکی از آن ها از خودرو پیاده می شود و پسربچه را که نقش بر زمین کرده بودند، با چاقو تهدید می کند.

این ویدئو توسط خود مردان کودک آزار ضبط و منتشر شده است.

انتشار این ویدئو در فضای مجازی واکنش های منفی زیادی را به دنبال داشت و از سوی مسئولین، بازیکنان و هواداران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس محکوم شد.

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تأسف از این اتفاق خواستار برخورد قانونی با افراد کودک آزار شد و حتی اعلام کرد از آن ها شکایت خواهد کرد. این باشگاه همچنین وعده داد در اولین فرصت پس از رقابت‌ های لیگ قهرمانان آسیا تقدیر ویژه‌ ای از این کودک آبی‌دل خواهد کرد.

جعفر سمیعی، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هم با انتشار متنی در اینستاگرام خود، این کودک آزاری را محکوم کرد و خواستار رسیدگی مراجع ذیصلاح به این اتفاق شد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که به علاقه ی زیادش به فوتبال مشهور است هم در پستی اینستاگرامی به این ویدئو واکنش نشان داد. او ضمن اشاره به علاقه ی خود به تیم پرسپولیس گفت از دیدن این ویدئو بسیار متأثر شده و این اقدام را به دور از هواداری و انسانیت عنوان کرد. آذری جهرمی همچنین گفت دوست دارد با این پسر دیدار کند و به او بابت کوتاه نیامدنش در برابر حرف زور تبریک بگوید.

در این میان اما افشین پیروانی واکنش متفاوتی به این ویدئو داشت. پیروانی در یک استوری اینستاگرامی نوشت مکتب پرسپولیس مکتب اخلاق مداری است و با یک ویدئوی ساختگی نمی توان به این مکتب خدشه وارد کرد و بازیگران آن هر که هستند قطعاً هوادار پرسپولیس نیستند.

با گذشت یک روز از پخش این ویدئو، پلیس فتا از شناسایی و دستگیری عاملین این کودک آزاری در شهرستان سبزوار خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت به محض انتشار این ویدیو در فضای مجازی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و آن ها در تحقیقات خود متوجه شدند ویدئو در یکی از روستاهای شهرستان داورزن در سبزوار ضبط شده است.

به گفته ی وی، عاملین این کودک آزاری پس از شناسایی، صبح امروز در شهرستان سبزوار دستگیر شدند و مشخص شد ویدئوی ضبط شده مربوط به تابستان سال گذشته بوده است و منتشرکننده ی آن برای سرگرمی و جلب توجه اقدام به انتشار آن در صفحه ی اینستاگرام خود کرده است.

اما پسربچه ی داورزنی هم خود در گفتگویی توضیحاتی درباره ی این اتفاق ارائه کرد.

او در اینباره گفت: «یک روز در صحرا بودم و با پرچم استقلال بودم و استقلال هم بازی را برده بود که فردی من را صدا کرد و گفت استقلالی هستی؟ گفتم آره اما وی دستم را گرفت و گفت علیه استقلال صحبت کن اما من مخالفت کردم و چاقو درآورد.»

وی در ادامه گفت: من برای استقلال جانم را می‌دهم و این تیم را دوست دارم و بازیکنانش را می‌شناسم و حاضرم بمیرم اما استقلال نابود نشود.»

او همچنین گفت: «امیدوارم یک روز از تیم استقلال بخواهند در این تیم بازی کنم و آرزویم بازی در این تیم است. استقلال در لیگ قهرمانان آسیا است و امشب هم با الدحیل بازی دارد و می‌ خواهم بازی را نگاه کنم و امیدوارم انتقام بازی رفت را بگیریم.»

علاقه ی زیاد این پسربچه به تیم استقلال سبب شده کاربران فضای مجازی به او لقب پسرآبی دهند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود