چرا ژاپنی‌ها صورت خود را ۱۰ دقیقه می‌شویند؟

چرا ژاپنی‌ها صورت خود را ۱۰ دقیقه می‌شویند؟

رسیدن به پوستی سلامت و تمیز زمان زیادی می‌برد و مردم ژاپنی نیز تشریفات به خصوصی را بی عیب و نقص به نظر رسیدن و خلاصی از شر مشکلات پوستی دارند. این تکنیک ۱۰ دقیقه زمان برده و از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده است تا پوست را درخشنده و تمیز کند.

خیلی از آسیایی‌ها از روش ۴-۲-۴ برای تمیز کردن چهره‌شان استفاده می‌کنند

این روش به شرح زیر است:

۱- ۴ دقیقه صورت خود را با روغن بشویید.

۲- از یک کرم پاک کننده به مدت ۲ دقیقه استفاده کنید.

۳- برای ۴ دقیقه صورت خود را بشویید.

یک متخصص می‌گوید اگر از این روش برای شتستشوی خود استفاده می‌کنید نیازی نیست تا صبح‌ها صورت خود را بشویید. علاوه بر آن لازم نیست هر روز این کار را انجام دهید و ۴ بار در هفته کافی است.

۴ دقیقه اول: فاز روغن

شما باید در این مدت صورت خود را با روغن به مدت ۴ دقیقه ماساژ دهید. شما همچنین با این کار لایه فوقانی را نرم کرده و به شل شدن منافذ مسدود شده کمک می‌کنید. این خیلی مهم است که شما روغن مناسبی را برای صورت خود استفاده کنید. برای مثال بهتر است از روغن کرچک استفاده کنید چرا که به بیرون آمدن رسوبات و سموم کمک بسیاری می‌کند. در صورت داشتن هر گونه بیماری پوستی یا منع مصرف مراقب ماساژ پوست خود باشید.

۲ دقیقه دوم: فاز کرم پاک کننده

بعد از اینکه صورت خود را با روغن ماساژ دادید نوبت به اضافه کردن کرم پاک کننده و تمیز کننده به صورت خود است. متخصصان می‌گویند آن‌ها ترجیح می‌دهند کرم تمیز کننده به صورت ژل یا فوم نباشد چرا که آن‌ها پوست را به اندازه کافی خشک نمی‌کنند. صورت خود را به اندازه ۲ دقیقه و با حرکات ملایم بشویید و حرکت دهید.

۴ دقیقه سوم: مرحله شستشو

در این مرحله ابتدا صورت خود را ۲ دقیقه با آب گرم بشویید و سپس ۲ دقیقه بعدی را با آب سرد. آب گرم کمک می‌کند تا بقایای روغن روی صورت خود را بخوبی از بین ببرید و همچنین به جریان خون روی صورت شما نیز کمک بسیاری می‌کند. آب سرد نیز به بسته شدن منافذ کمک می‌کند. این تکنیک کمک به آبرسانی پوست کرده و باعث می‌شود تا صورت شما بدرخشد.

بیشتر بخوانید:

برای داشتن پوست بدون چین و چروک از این مواد غذایی پرهیز کنید

باورهای غلطی که درباره مراقبت از پوست وجود دارد

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود