پیدا شدن یک مگس زنده و سالم درون روده های یک مرد آمریکایی!

پیدا شدن یک مگس زنده و سالم درون روده های یک مرد آمریکایی!

پیدا شدن یک مگس زنده درون روده های یک مرد آمریکایی، پزشکان را در حیرت فرو برده است.

این مرد ۶۳ ساله برای انجام یک چکاپ سالانه ی سرطان روده مراجعه کرده بود، کاری که به شیوه ی کلونوسکوپی، با فرو بردن یک دوربین درون روده ها انجام می شود.

همه چیز داشت طبیعی پیش می رفت تا اینکه پزشکان به بخش بالایی روده ی بزرگ که افقی است رسیدند و در آنجا در کمال حیرت یک مگس زنده و سالم پیدا کردند.

پزشکان می گویند روشن نیست که این مگس چطور به آنجا راه پیدا کرده بود اما ممکن است که به دلیل کاهوی آلوده ای باشد که این مرد پیش از جلسه ی کلونوسکوپی اش خورده بود.

بعد از پیدا شدن مگس، پزشکان در اینباره از مرد سؤال کردند اما او نمی دانست که مگس چطور وارد بدنش شده بود. او هیچ علامتی هم نداشت.

این مرد به پزشکان گفت که روز قبل از کلونوسکوپی اش طبق دستورالعمل، تنها مایعات شفاف خورده بود، کاری که از بیماران خواسته می شود برای شفاف شدن مجرای روده ی خود انجام دهند.

او گفت که شب پیش از روزه ی ۲۴ ساعته اش، یک پیتزا با کاهو خورده بود، اما یادش نمی آید که مگسی اطراف غذایش بوده باشد.

در مواردی نادر، تخم هایی که مگس ها درون میوه ها و سبزیجات گذاشته اند، از اسیده معده جان به در می برند و درون روده ها باز می شوند.

مگس ها و لاروهای آن ها می توانند روده های انسان را آلوده کنند، چیزی که در پزشکی به آن میاز روده ای گفته می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد غذایی آلوده به تخم و لارو مگس خورده باشد.

در موارد نادر، آن ها از اسید درون معده جان به در می برند و بعد از آن، روده را آلوده می کنند، در آنجا رشد می کنند و احتمالاً تبدیل به مگس های بالغ می شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا می گوید برخی از این بیماران هیچ علائمی ندارند، اما برخی دچار شکم درد، استفراغ و اسهال می شوند.

روشن نیست که این مرد آمریکایی دقیقاً چه غذایی خورده بود که روده های او را آلوده به کرم مگس کرده بود، اما در مورد قبلی مشابه، منشأ آلودگی، موز گندیده دانسته شده بود.

در یک مورد که در دهه ی ۱۹۸۰ به ثبت رسیده، مادر یک دختر ۱۲ ماهه در ایالت واشنگتن، بعد از دیدن کرم های زنده درون مدفوع دختر خود، او را پیش پزشک برده بود. این مشکل در مدفوع دیگر اعضای خانواده وجود نداشت.

پزشکان به این نتیجه رسیدند که به این دختربچه موزهای گندیده ای داده شده بود که درون یک سبد فلزی درون آشپزخانه نگهداری می شدند که مگس ها را مثل آهنربا جذب خود کرده بود.

آن ها معتقد بودند که کرم های درون موزها پس از بلعیده شدن توسط دختربچه، از معده ی او جان به در برده و با مدفوع از بدنش خارج شده بودند.

پزشکان هیچ درمانی برای این دختربچه تجویز نکردند اما به پدر و مادر دخترچه توصیه کردند که موزها را بپوشانند و پیش از مصرف بشویند.

به گفته ی کارشناسان، میاز روده ای در ماه های گرم تر سال (فروردین تا شهریور)، زمانی که مگس ها بیشترند، شایع تر است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود