چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم؟

چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تا به حال شده در جمعی از افراد باشید و ببینید که یک فرد همه توجهات را به سوی خودش جلب می کند؟ فردی خوش بیان که با نوع خاص صحبت کردن، دیگران را با خود هم عقیده می کند.

شاید شما در سمت مخالف نظریات او باشید، اما او قدرتی عجیب دارد که دهانتان را بسته نگه می دارد و فکرتان را به تسخیر خودش در می آورد. اصلا کاری با شما می کند که در ذهنتان می گویید، عجب فکر درستی دارد، حتما حق با اوست …

چنین افرادی فن بیان قوی دارند. از همان جنس آدم هایی هستند که با زبان خوش، مار را از سوراخش بیرون می کشند. همان هایی که شنوندگان را تحت هدایت فکری خودشان قرار می دهند. اسم این افراد را می گذاریم خوش صحبت، سر و زبان دار و … .

این آدم ها روابط اجتماعی خوبی دارند، نفوذ کلامشان زیاد است و شانس موفقیت شان بالا. چرا که به خوبی رفتار انسان ها را می شناسند، به گفته هایشان رنگ باور می زنند و اعتماد جلب می کنند.

مثلا یک روز که از خانه بیرون می روید با اینکه قصد خرید هم ندارید، به محض اینکه از جلوی یک مغازه لباس فروشی رد می شوید، چشمتان لباسی را از پشت ویترن می گیرد و با خودتان می گویید، بروم از نزدیک آن را ببینم؛ من که نمی خواهم بخرم. یا می گویید یعنی قیمت آن چقدر است؟ فقط می روم و قیمت می پرسم. اما به محض اینکه پایتان را در مغازه می گذارید، فروشنده آن چنان زبانی برایتان می ریزد که تاب نمی آورید و بعد از چند دقیقه با کیسه های خرید بیرون می آیید.

تنها این جملات در ذهنتان باقی مانده: انگار این را برای شما دوخته اند. چقدر به شما می آید. برای خودم هم از این جنس برداشته ام. در حال حاضر تخفیف ویژه دارد. دو عدد بیشتر از این نمانده. پر فروش ترین کارمان همین بوده است.

بله درست است. فروشنده با فن بیان خود شما را تسلیم خواسته خودش کرده است؛ مثل یک هیپنوتیزم.

پس می بینید که با قدرت فن بیان، می شود حتی سود هم کرد و پول هم بدست آورد. مشابه این مثال ها در اداره جات، محلی که کار می کنید، برای ارائه درس هایتان به اساتید دانشگاه و خیلی جاهای دیگر بر می خورید؛ که لزوم آموزش فن بیان را گوشزد می کنند.

اما چطور فن بیان بعضی ها اینقدر قوی است؟ می توان مثل آن ها بود؟  در ادامه به شما می گوییم که چه کنید تا فن بیان خوبی داشته باشید.

آموزش فن بیان را شروع کنید تا یاد بگیرید که …

شاید ذاتا با توانایی فن بیان قوی متولد شده باشید یا اطرافیانتان افراد خوش سر و زبانی بوده اند. اما یادگیری فن بیان و شرکت در کلاس های فن بیان هم خالی از لطف نیست و می تواند این مهارت را در شما شعله ورتر کند.

دوره فن بیان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، چرا که در طول زندگی تان از آن بهره زیادی خواهید برد. اما می دانید که در دوره فن بیان و گویندگی چه چیزهایی را یاد می گیرید؟ موارد کاربردی و مهمی که می آموزید به شرح زیر هستند:

  • اصلاح عادات نادرست گفتاری
  • درست ایستادن و حرکات مناسب ضمن صحبت
  • تمرکز بر روی شنوندگان
  • تنظیم صدا و لحن گفتار
  • انتخاب کلمات مناسب و نحوه بکار بردنشان در جملات
  • واضح صحبت کردن و جذب مخاطبان گوناگون
  • میزان سرعت، کندی و مکث در میان کلام
  • و …

یادگیری تضمینی فن بیان برای زندگی بهتر

با داشتن فن بیان خوب، در شغل، زندگی شخصی و جایگاه اجتماعی که دارید، موفق تر خواهید بود. می توانید از این مهارت کسب درآمد کنید، در ارائه کارهای خود سربلند باشید و سهم قابل توجهی از تاثیر گذاری روی دیگران را داشته باشید.

می توانید با بکارگیری این مهارت، دوستان و روابط ایده آلی داشته و در زندگی شخصی تان با همسر خود، تفاهم بیشتری را تجربه کنید.

می توانید درآمد بالایی داشته باشید و در هر شغلی که دارید موفق شوید. معمولا مشاغلی مثل تدریس، مشاوره، بازاریابی و فروش، وکالت، قضاوت، مجری گری و … بیشتر از دیگر شغل ها به فن بیان نیازمند هستند. اما شغل های دیگر هم می توانند با بکارگیری این مهارت، بهتر خدمات و محصولاتشان را به مشتریان ارائه بدهند.

اگر با در نظر گرفتن همه موارد گفته شده به فکر یادگیری فن بیان افتاده اید، باید بگوییم که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان بهترین مرکز موجود در سطح کشور است. دوره فن بیان و گویندگی در فن پردازان به کمک اساتید حرفه ای برگزار می شود و درس اول آن نیز رایگان در اختیا علاقه مندان قرار می گیرد. پس با کمک آموزش فن بیان این موسسه، موفق و پولدار شوید و همیشه در یادها ماندگار شوید.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان کلیه مدارک دانش پذیران خود را با تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور ارائه می کند. کلیه این گواهینامه ها دارای اعتبار بسیار بالایی می باشند و فردی که در انتهای دوره گواهینامه گویندگی و فن بیان خود را دریافت می کند، می تواند از امکان ترجمه رسمی آن و بکار گیری اش در داخل و خارج از کشور سود ببرد.

۶ نظر

ورود

  • زویا امیرپور خرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    واقعا درسته این مطلب من خودم تجربه این رو داشتم. اینکه یکی بهت یاد بده تو شرایط حساس مثل این بازاریابی چجوری حرف بزنی جدا خوبه

  • مهدی امینی تیر ۷, ۱۴۰۰

    یه بار قصد داشتم برم دوره فن بیان اما تو همون جلسه اول منصرف شدم. حس کردم چرت و پرته حالا نمیدونم شاید اون دوره ای که من رفتم خوب نبوده

    • شیوا باطنی تیر ۸, ۱۴۰۰

      کجا رفتی شما؟ استاد خیلی مهمه تو این جور موارد من خوشبختانه دنبالش بودم پیدا کردم

      • محمدرضا تیر ۸, ۱۴۰۰

        اگه دنبال موسسه هستین اول ببیند استاد کیه

  • شهرام امینی تیر ۸, ۱۴۰۰

    فن بیان و باید از بازاریابا یاد گرفت یه جوری صحبت میکنن که خودت میری همه رو میخری :)))

  • علی احمدی تیر ۱۴, ۱۴۰۰

    خیلی نکات خوبی رو بهش اشاره کردین. ممنونم