چیزهای عجیبی که مختص کشور ایسلند است

چیزهای عجیبی که مختص کشور ایسلند است

ایسلند امن ترین کشور دنیا برای زندگی شناخته شده است. این کشور نرخ جرم واقعاً پایینی دارد و جمعیت آن تنها ۳۵۶،۹۹۱ نفر است. اما این تنها چیزی نیست که کشور ایسلند را منحصر به فرد می کند. در این کشور نه تنها می توانید شاهد طبیعتی حیرت انگیز باشید بلکه ممکن است از دیدن چیزهای عجیب دیگری مانند چرت زدن نوزادان در هوای سرد و شکل عجیب چراغ های راهنمایی رانندگی هم متعجب شوید.

با چند حقیقت جالب درباره ی زندگی در کشور ایسلند همراه باشید.

۱- ایسلندی ها اپلیکیشنی ساخته اند که به آن ها می گوید با کسی که آشنا شده اند نسبت فامیلی دارند یا نه

از آنجایی که ایسلند هم جمعیت بسیار کمی دارد و هم مهاجران نسبتاً کمی، احتمالش هست که مردمش اقوام دوری داشته باشند که خود از آن ها بی خبر باشند. به همین دلیل، برای آنکه یکوقت با اقوام خود وارد رابطه عاشقانه نشوند، اپلیکیشنی اختراع کرده اند که با کمک یک پایگاه داده این امکان را به آن ها می دهد که به روشی ساده و مفرح متوجه شوند با شخص مورد نظرشان نسبت فامیلی دارند یا خیر.

۲- چراغ های راهنمایی رانندگی به جای دایره ی قرمز، قلب قرمز دارند

در شهر آکوریری ِ ایسلند برای بالا بردن روحیه ی مردم به جای چراغ های راهنمایی رانندگی گرد از چراغ هایی به شکل قلب استفاده می شود.

۳- پدر و مادرها اغلب نوزادان شان را بیرون می گذارند تا در هوای سرد چرت بزنند

ایسلندی ها اعتقاد دارند خوابیدن در هوای سرد دستگاه ایمنی بدن کودکان را قوی می کند. به همین دلیل حتی در هوای بسیار سرد هم نوزادان خود را بیرون می گذارند تا چرت عصرگاهی خود را در آنجا بزنند.

۴- از ۲۱ ماه مه (اواخر اردیبهشت) تا ۳۰ ژوئیه (اوایل مرداد) شب ها هوا تاریک نمی شود

حوالی انقلاب تابستانی، در شمال ایسلند و منطقه ی وِستفیورد، خورشید به صورت شبانه روزی قابل رؤیت است. از سویی دیگر، در ریکیاویک (پایتخت ایسلند) خورشید تنها چند ساعت طلوع می کند، اما هوا تاریک نمی شود و همین امر به آن ها این امکان را می دهد که نیمه های شب در هوای آزاد حتی کتاب بخوانند.

۵- ایسلندی ها در زیر پیاده روها لوله های آب گرم نصب کردند تا در زمستان مجبور به پارو کردن برف ها نباشند

پیاده روهای این کشور همیشه عاری از برف است. اما این تنها فایده ی نصب لوله های آب گرم برای ایسلندی ها نیست. این لوله ها راه رفتن را راحت تر می کنند، در هزینه های مربوط به پاک کردن برف ها و بازسازی خیابان ها صرفه جویی می کنند و جلوی وقوع تصادفات رانندگی را می گیرند.

۶- یک هتل حبابی در ایسلند هست که در آنجا می توانید شب خود را در یک حباب سپری کنید

اقامت در این هتل می تواند یکی از بهترین روش ها برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت و تماشای شفق های قطبی در تمام طول شب باشد.

۷- هیچ پشه ای وجود ندارد

در ایسلند دمای هوا بسیار سریع بالا و پایین می رود و در یک روز زمستانی مردم می توانند هر چهار فصل را تجربه کنند. و گرچه در این کشور بیش از ۱،۳۰۰ گونه حشره وجود دارد، اما در تغییرات غیر منتظره ی دمای هوای ایسلند پشه ها نمی توانند دوام آورند.

۸- گوشت تخمیر شده ی کوسه یکی از غذاهای محبوب ایسلند است

هاکارل (کوسه ی تخمیر شده) یکی از غذاهای سنتی ایسلند که به مردم این کشور کمک می کند به ریشه ها و اجداد خود وفادار بمانند. برای تهیه ی این غذا از گوشت کوسه گرینلند استفاده می شود که تازه ی آن سمی است. به همین دلیل، ایسلندی ها این گوشت را برای اینکه قابل خوردن شود تخمیر می کنند و به مدت ۴ تا ۵ ماه خشکش می کنند.

۹- روی سکه های ایسلند تصویر گونه های دریایی ملی آن حک شده است

تمامی سکه های ایسلند مزین به تصاویر موجودات آبی مختلف از جمله دلفین، ماهی کاد و خرچنگ دریایی هستند.

۱۰- هوای ایسلند را در قوطی در فروشگاه های کادویی شان می فروشند

البته اگر دوست داشته باشید هوای ایسلند را به طور کامل تجربه کنید، می توانید مدل اسپری دار این قوطی ها را هم خریداری کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • امیدم اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    فک کن پشت چراغ قرمز همه پیاده شن همو بغل کنن تا چراغ سبز شه بعد راه بیوفتن ⁦( ꈍᴗꈍ)⁩

  • مسعود خرداد ۱, ۱۴۰۰

    همیشه به اجدادم لعنت میفرستم که چرا سر خرو کج کردند اومدن ایران……