رهبر کره شمالی دستور توقف استفاده از داروها و واکسن کرونای چینی را صادر کرد

رهبر کره شمالی دستور توقف استفاده از داروها و واکسن کرونای چینی را صادر کرد

بدنبال مرگ یکی از مقامات ارشد کشور، کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی دستور جدیدی صادر کرده که بر مبنای آن استفاده از داروهای چینی در بیمارستان های بزرگ این کشور را ممنوع می کند. به گفته روزنامه Daily NK، این مقام ارشد کره شمالی پس از تزریق داروی کوکربوکسیلاز در اوایل ماه جاری میلادی، درگذشته است. ظاهراً رهبر کره شمالی بعد از مطلع شدن از تزریق این داروی چینی به مقام ارشد کره شمالی که مرگ وی را در پی داشته، به شدت عصبانی شده و دستور داده دیگر از داروهای چینی در بیمارستان های بزرگ این کشور استفاده نشود. بدین ترتیب اکنون استفاده از داروهای چینی در پیونگ یانگ ممنوع شده که واکسن های کووید-۱۹ را نیز شامل می شود.

بدنبال مرگ یکی از مقامات ارشد کره شمالی در اثر تزریق داروی چینی، کیم جونگ اون دستور توقف استفاده از داروهای چینی را صادر کرد.

مقام ارشد کره شمالی که در اثر تزریق داروی چینی درگذشته، ۶۰ و چند ساله بوده و به بیماری قلبی مبتلا بوده است. گفته می شود این مرد از نزدیکان و افراد مورد اعتماد رهبر کره شمالی بوده است. آمپول کوکربوکسیلاز معمولاً برای درمان خستگی تجویز شده اما در کره شمالی به عنوان دارویی برای درمان تمام بیماری ها توصیه می شود. کره شمالی که مدعی شده تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده و شناسایی نشده است، اکنون اکثر داروهای مورد نیاز خود را در داخل تولید می نماید. به دلیل تحریم های شدید بین المللی، درمان با داروهای خارجی در کره شمالی تقریباً غیرممکن بوده و داروهای خارجی در این کشور یافت نمی شوند. با این وجود برخی رسانه ها مدعی شده اند که بسیاری در این کشور هنوز به داروهای بومی اعتماد ندارند.

بدنبال مرگ یکی از مقامات ارشد کره شمالی در اثر تزریق داروی چینی، کیم جونگ اون دستور توقف استفاده از داروهای چینی را صادر کرد.

بر اساس دستور جدید کیم جونگ اون، تمامی داروهای خارجی موجود در پیونگ یانگ، که تقریباً تمام آن ها را داروهای چینی تشکیل می دهند، باید کنار گذاشته شوند. تزریق واکسن های آزمایشی نیز ممنوع شده و به دستور رهبر کره شمالی، تمرکز اصلی باید روی داروهای ساخت داخل باشد. کره شمالی مرزهای خود با چین و روسیه را سال گذشته به منظور جلوگیری از سرایت کرونا به این کشور بسته است. اما این کار باعث شده که اقتصاد کره شمالی بیش از پیش ضربه بخورد زیرا در شرایط بحران کرونا و تحریم های شدید بین المللی، این کشور برای تامین نیازهای خود به شدت به چین و روسیه وابسته است و بستن مرزها به روی این دو کشور باعث تضعیف بیش از پیش اقتصاد کره شمالی شده است.

بیشتر بخوانید: دستور کیم جونگ اون برای جلوگیری از رواج مد و فشن خارجی در میان نوجوانان کره شمالی

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • حامد خرداد ۳, ۱۴۰۰

    این تکیه بر تولید داخلیش چقدر آشناس! دو تا ذهن بیمار انقدر به هم نزدیک D:

    • سینا حیدری مهر ۴, ۱۴۰۱

      فقط یک فرق مهمی داره کسگم اینکه واکسن چینی کفاف کل جمعیت ۶ میلیونی کره شمالی رو میده اما اون ۷۰ هزار واکسن آمریکایی و انگلیسی فقط کفاف مسئولین رو میداد پس چه بهتر که وارد نشد

  • سرزی خرداد ۴, ۱۴۰۰

    انگار خبر یه روزنامهٔ خارجی درمورد ایران بود!