تمام نقاط ضعفی که هیولاهای فرازمینی فیلم های A Quiet Place دارند

تمام نقاط ضعفی که هیولاهای فرازمینی فیلم های A Quiet Place دارند

موجودات فرازمینی یا همان هیولاهای فیلم های A Quiet Place و A Quiet Place Part II را بسیار قوی و مرگبار هستند اما این هیولاها نقاط ضعفی تایید شده ای دارند. از زمان اولین حضور شوکه کننده یکی از هیولاها در سکانس ابتدایی فیلم A Quiet Place که به مرگ بود ابوت (کید وودوارد) منجر شد، این موجودات همواره بازماندگان اندک انسانی را تهدید کرده اند. این موجودات سریع و قدرتمند بوده و کشتن آن ها به شدت دشوار است و بدین ترتیب مقابله انسان با آن ها تقریباً غیرممکن است. نه A Quiet Place و نه A Quiet Place Part II هیچگاه توجه زیادی به منشأ این هیولاهای فرازمینی نداشته اند و چنین حسی از ابهام از پیدایش این هیولاها و هجومشان به زمین بر فاکتور ترس از آن ها افزوده است.

هیولاهای فیلم های A Quiet Place و A Quiet Place Part II را بسیار قوی و مرگبار هستند اما این هیولاها نقاط ضعفی تایید شده ای دارند.

با این وجود افشاگری هایی نیز در مورد آن ها شده است، از جمله اینکه نشان داده می شود که این موجودات از طریق تعدادی شهاب سنگ به زمین می آیند، از جمله شهاب سنگی که در جایی نزدیک به شهر نیو انگلند که محل زندگی ابوت ها بود به زمین برخورد می کند. هر دو فیلم در ابتدا در مورد تلاش بازماندگان برای بقا هستند اما رفته رفته به مبارزه و مقابله با این هیولاها روی می آورند. موجودات فضایی این دو فیلم دارای پوستی غیرقابل نفوذ و سیستم شنوایی بسیار قوی و حساس هستند که آن ها را به دشمنانی بسیار سرسخت تبدیل می کند اما چند نقطه ضعفی نیز در بدن آن ها دیده می شود. در انتهای داستان فیلم اورجینال A Quiet Place است که ابوت ها راهی برای فلج کردن و در نهایت کشتن هیولاها پیدا می کنند، در حالی که A Quiet Place 2 با کشف راهی برای کشتن تعداد زیادی از این موجودات به پایان می رسد. در این مطلب می خواهیم شما را با تمام نقاط ضعف هیولاهای فرازمینی این فرانچایز آشنا کنیم.

هیولاها در مقابل فرکانس بالا و بازگشت صدا آسیب پذیر هستند

یکی از بزرگ ترین نقاط قوت هیولاهای A Quiet Place و A Quiet Place Part II قدرت شنوایی فوق العاده آن ها هستند. همانطور که در هر دو فیلم دیده می شود، هیولاها حتی کوچکترین و ضعیف ترین صداها را از فاصله ای قابل توجه می شنوند اما همین نقطه قوت می تواند به نقطه ضعف آن ها تبدیل شود. از آنجایی که شنوایی آن ها تا به این اندازه حساس است، این بدان معناست که آن ها نسبت به فرکانس های بسیار بالا و بازگشت صدا به شدت آسیب پذیر هستند، همان سلاحی که ریگان (میلیسنت سیموندز) از شنوایی خود علیه آن ها استفاده می کند.

حتی برای یک فرد معمولی نیز بازگشت صدا چندان خوشایند نیست، بدین ترتیب جای تعجب ندارد که افرادی با چنین حدی از حساسیت، واکنش بسیار شدیدتری نسبت به بازگشت صدا و فرکانس های بالا داشته و حتی حیاتشان در معرض تهدید قرار گیرد. بازگشت صدا و فرکانس بالا باعث می شود که هیولاها در مسیریابی و حرکت دچار ضعف شده و در صورتی که این فرکانس به حد کافی قوی باشد- همان چیزی که در مورد سمعک ریگان دیده می شود- باعث می شود آن ها پوستشان را نمایان کرده و حتی موجب بیهوش شدنشان شود.

هیولاهای فیلم های A Quiet Place و A Quiet Place Part II را بسیار قوی و مرگبار هستند اما این هیولاها نقاط ضعفی تایید شده ای دارند.

آب یکی از نقاط ضعف هیولاهای A Quiet Place است

در فیلم A Quiet Place اشاراتی به این نکته می شود که هیولاها نسبت به آب نقطه ضعف دارند. برای مثال در یکی از سکانس ها می بینیم که لی (جان کرازینسکی) و مارکوس (نوآه جوپ) پشت یک آبشار در حال گفتگو هستند به نحوی که صدای آب باعث می شود آن ها بتوانند آزادانه صحبت کنند. در سکانسی دیگر نیز اولین (امیلی بلانت) از آب برای حرکت کردن و جلوگیری از شناسایی شدن استفاده می کند. این ترفند بار دیگر در فیلم A Quiet Place 2 نیز مورد استفاده قرار می گیرد، وقتی هیولاها به محل اختفای امت (کیلیان مورفی) حمله می کنند و اولین از آب پاش برای گیج کردن آن ها استفاده می کند.

به خاطر شنوایی خارق العاده شان، آب باعث اشباع شدن محیط از سروصدا شده و هر صدایی که در اطراف آن ها وجود دارد را تحت الشعاع قرار می دهد، اما این تنها دلیلی نیست که آب نقطه ضعف هیولاهای فیلم هاست. در فیلم A Quiet Place 2  یک جماعت ساکن در جزیره را می بینیم که با استفاده از قایق از دست هیولاها فرار می کنند، موضوعی که تایید می کند هیولاها توان شنا کردن ندارند. اگر چه یکی از هیولاها با استفاده از یک قایق و کمی شانس، خود را به جزیره مذکور می رساند اما غرق کردن آن ها در آب و یا فرار از طریق آب یکی از راه ها برای کشتن یا فرار کردن از دست آن هاست.

هیولاهای فیلم های A Quiet Place و A Quiet Place Part II را بسیار قوی و مرگبار هستند اما این هیولاها نقاط ضعفی تایید شده ای دارند.

سر هیولاهای فرازمینی تنها نقطه ضعف آن هاست

هیولاهای فرازمینی این دو فیلم دارای پوستی به شدت قوی هستند که نه تنها نسبت به گلوله مقاوم است بلکه از آنجایی که از طریق شهاب سنگ ها به زمین آمده و ارتش ایالات متحده را شکست داده اند، به نظر می رسد کمتر چیزی وجود دارد که کوچکترین خراشی روی بدن آن ها ایجاد نماید. تنها نقطه ضعفی که این هیولاها در بدنشان دارند مربوط به پوست زیر زره آن هاست، پوستی که تنها زمانی که هیولاها سرشان را باز می کنند امکان دیده شدن و مورد حمله قرار گرفتن را دارد. فرکانس بالا و بازگشت صدا بهترین روش برای وادار کردن هیولاها به باز کردن سر و نمایان شدن پوستشان است و زمانی که این اتفاق رخ دهد، آن ها در مقابل سلاح های معمولی نیز آسیب پذیر هستند.

نه تنها در جریان هر دو فیلم A Quiet Place و A Quiet Place Part II هیولاها به این روش کشته می شوند بلکه در فیلم دوم، ریگان یکی از آن ها را با فرو کردن یک میله در سرش می کشد و این بدان معناست که هر ابزار محکمی می تواند به این روش، هیولاها را بکشد. در حالی که مبارزه علیه هیولاها ادامه دارد، می توان انتظار داشت که در A Quiet Place 3 نقاط ضعف بیشتری در مورد این هیولاها فاش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تمجید توییتری کارگردان فیلم مشهور «جن گیر» از فیلم A Quiet Place 2

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Arash تیر ۵, ۱۴۰۰

    ایده ای جالب که بسیار بد پرداخت شده بود و چیزی زیادی در قسمت دوم هم برای ارائه نداشت،