نجات معجزه آسای غواصی که یک نهنگ او را زنده زنده بلعیده بود

نجات معجزه آسای غواصی که یک نهنگ او را زنده زنده بلعیده بود

یک مرد که یک صبح جمعه سعی داشت خرچنگ صید کند، خود صید یک نهنگ گوژپشت شد. نهنگ در مواجهه ای بسیار نادر مرد غواص را زنده زنده بلعید.

مایکل پکارد می گوید در آب های شهر پراوینستاون ایالت ماساچوستِ آمریکا در حال غواصی برای صید خرچنگ بود که یکباره خود را در دهان یک نهنگ یافت.

پکارد به یکی از رسانه های محلی گفت: «یک دفعه حس کردم به شدت عقب کشیده شدم و چیزی که بعدش فهمیدم این بود که همه جا کاملاً تاریک بود. می توانستم حس کنم که دارم جا به جا می شوم و فشاری که نهنگ با ماهیچه های درون دهانش وارد می کرد را هم می توانستم احساس کنم.»

او می گوید اولش فکر کرد که درون بدن یک نهنگ سفید بزرگ است اما بعدش متوجه شد که هیچ جراحت آشکاری برنداشته. طبق تخمین های پکارد، او ۳۰ تا ۴۰ ثانیه درون بدن نهنگ بود.

پکارد می گوید در آن لحظات با خودش فکر کرد که امکان ندارد بتواند از آنجا بیرون بیاید و کارش تمام است و دیگر مرده است.

او در مصاحبه ی دیگری گفت: «بعدش یک دفعه نهنگ به سطح آب رفت و دهانش را با فشار تخلیه و شروع به تکان دادن سرش کرد. من به هوا پرتاب شدم و در آب فرود آمدم. من آزاد شده بودم و روی آب شناور مانده بودم. باورم نمی شود… من اینجا هستم و می توانم ماجرایش را تعریف کنم.»

همکار پکارد روی آب آمدن نهنگ و تف کردن او به بیرون را دیده بود و توانست پکارد را از آب بیرون بکشد. پکارد در این حادثه تنها چند کبودی برداشت.

جوکی روبینز، مدیر بخش مطالعات حوزه ی نهنگ های گوژپشت در مرکز مطالعات دریایی می گوید این اتفاق احتمالاً تصادفاً رخ داده بود.

نهنگ های گوژپشت حیوانات تهاجمی ای نیستند و انسان ها را نمی خورند. آن ها معمولاً از کریل ها، نوعی سخت پوست میگو مانند، و ماهی های کوچک تغذیه می کنند.

رابینز می گوید حدس او این است که نهنگ احتمالاً مشغول خوردن شن ماهی ها بوده و اشتباهاً پکارد را بلعیده، احتمالاً به این خاطر که آن ها وقتی دهان خود را برای خوردن غذا باز می کنند دیدشان مختل می شود.

 

بیشتر بخوانید:

ویدئوی بی نظیری از پرش نهنگ گوژ پشتِ ۳۶ هزار کیلوگرمی به بیرون آب [تماشا کنید]

منبع: insider
بدون نظر

ورود