بی مبالاتی یک تماشاچی دوچرخه سواران تور دو فرانس را راهی بیمارستان کرد

بی مبالاتی یک تماشاچی دوچرخه سواران تور دو فرانس را راهی بیمارستان کرد

دوچرخه سواران تور دو فرانس علاوه بر رقبای قدر خود و مدیریت انرژی شان باید به فکر اتفاقات غیرمنتظره دیگری هم باشند و یکی از این نگرانی ها میتواند حضور هماهنگ نشده هواداران در مسیر مسابقه باشد که روز گذشته حادثه ای بزرگ آفرید.

در جریان مرحله نخست این مسابقه دوچرخه سواری یکی از هواداران کنار جاده که تابلوی بزرگی را هم در دست داشت و ظاهرا هدفی جز دیده شدن توسط دوربین های تلویزیونی را در سر نداشت از جایگاه تماشاچی ها خارج شده و وارد مسیر مسابقه شده که برخوردی بزرگ را میان دوچرخه سواران رقم زد.

تور دو فرانس

تونی مارتین دوچرخه سوار آلمانی هم که زمان کافی برای فاصله گرفتن از این خانم نداشت با او برخورد کرد و در نتیجه تصادفی دومینو وار رخ داد که باعث مصدومیت شمار زیادی از دوچرخه سواران تور دو فرانس شد.

تور دو فرانس

در این تصویر کریس فروم دوچرخه سوار بریتانیایی را می بینید که بعد از برخورد با رقبایش در مرحله نخست رقابت های تور دو فرانس روی زمین دراز کشیده است. این اتفاق باعث شد که بسیاری از دوچرخه سواران تور دو فرانس در همین دور از رقابت ها انصراف دهند. برای مثال Jasha Sütterlin یکی از افرادی بود که به خاطر جراحت شدید از ادامه این رقابت ها باز ماند.

بردلی ویگینز برنده تور دو فرانس ۲۰۱۲ در واکنش به این اتفاق گفته که اصلا آن هوادار بی مبالات را درک نمی کند. او صحبت هایش را اینطور ادامه داد:

تماشاچی ها بخشی از تور دو فرانس هستند و امسال این امکان برایشان فراهم شد که پشت سر دوچرخه سواران وارد مسیر مسابقه بشوند و آن را تماشا کنند. نمی دانم قرار است چه مجازاتی برای این فرد در نظر گرفته شود.

گفتنی است این سانحه تاثیر بسیار عظیمی روی دوچرخه سواران داشت و باعث مجروح شدن شمار بالایی از شرکت کنندگان شد. البته دور نخست این رقابت ها صرفا همین یک حادثه را نداشت و هشت کیلومتر مانده به خط پایان سانحه دیگری رخ داد و کریس فوروم برنده چهار دور تو دو فرانس و بسیاری دیگر را تحت تاثیر قرار داد.

پلیس به دنبال تماشاچی خاطی

تور دو فرانس

پلیس فرانسه نیز در واکنش به این اتفاقات اعلام کرده که با هوادار خاطی برخورد می کند و در همین راستا با انتشار یک پست فیسبوکی از شاهدان حاضر در محل خواسته چنانچه اطلاعاتی از این فرد در اختیار دارند ارائه نمایند.

در این پست اینستاگرامی آمده است:

فردی که این سانحه را به وجود آورد قبل از رسیدن بازرس ها محل را ترک کرده است. از تمامی افرادی که اطلاعاتی از این شخص دارند درخواست می شود با پلیس فرانسه تماس بگیرند.

گفتنی است در رقابت های دیروز جولیان آلافلیپ فرانسوی که توانست بلافاصله بعد از این سانحه به ادامه رقابت بپردازد جایگاه نخست را از آن خود کرد و پس از او مایکل متیوز استرالیایی توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد. پریموز روگلیک اسلوانیایی نیز توانست در دور نخست تور دو فرانس سوم شود و بسیاری از نام های شناخته شده دوچرخه سواری که از بخت های اصلی تور دو فرانس بودند به خاطر جراحت نتوانستند مقامی کسب کنند.

 

بیشتر بخوانید:

سقوط مرگبار محمد بزرگی چترباز معروف [ویدیو]

منبع: rte
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود