احتمال برخورد سیارکی هم اندازه هرم جیزه با زمین

احتمال برخورد سیارکی هم اندازه هرم جیزه با زمین

به گفته‌ی ناسا، سیارکی غول‌پیکر یکشنبه با سرعت ۱۸ هزار مایل در ساعت از کنار زمین عبور خواهد کرد. این سیارک که نامش را G020 گذاشته‌اند، طولی حدود ۳۱۸ تا ۷۲۰ فوت دارد و با این حساب از لحاظ سایز، اندازه‌ی تاج محل و یا هرم بزرگ جیزه است. این سیارک به فاصله‌ی ۲.۸ میلیون مایلی زمین خواهد رسید. البته وقتی بدانیم فاصله‌ی ماه با زمین تنها ۲۳۸/۸۵۵ مایل است پی می‌بریم که این فاصله جای نگرانی ندارد.

احتمال برخورد سیارکی هم اندازه هرم جیزه با زمین

با این وجود این سیارک بسیار نزدیک‌تر از سیاره‌های همسایه‌مان به ما خواهد بود؛ ونوس ۱۲۵.۹ میلیون مایل و مریخ ۲۳۶.۵ میلیون مایل از زمین فاصله دارند. بنابر گزارش فاکس نیوز، احتمال این هست که به دلیل گرانش سیاره‌ها در منظومه شمسی، این سیارک به زمین نزدیک‌تر شود اما این نزدیکی فعلا جای نگرانی ندارد و باید منتظر عبور دوباره‌ی این سیارک از کنار زمین باشیم. وقتی در مورد این سیارک صحبت از مدار می‌کنیم معنی‌اش این است که در فواصل زمانی معین در نزدیک مدار زمین قرار می‌گیرد.

بنابر گفته‌ی Live Science، این سیارک در سال ۱۹۰۱، از فاصله‌ی ۸۰۰ هزار مایلی و در سال ۱۹۳۵، از فاصله‌ی ۱.۱۵ میلیون مایلی سیاره‌ی ما عبور کرده است. در سال ۲۰۳۴ که نوبت بعدی عبور این سیارک از نزدیک سیاره زمین است، فاصله‌ی آن چیزی قریب به ۳.۱ میلیون مایل از زمین خواهد بود. ناسا با رصد مدام سیارک‌ها به دنبال دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره‌ی دوران ابتدایی منظومه شمسی است تا بدین وسیله اطمینان حاصل کند که مدارهایشان نزدیک‌تر به زمین حرکت نکنند.

احتمال برخورد سیارکی هم اندازه هرم جیزه با زمین

۵ سیارک بعدی که به زمین نزدیک خواهند شد بدین ترتیب هستند:

۱- G020 – با حدود ۴۰۰ فوت پهنا، در ۲۵ ژوئیه از فاصله‌ی ۲.۸ میلیون مایلی زمین عبور خواهد کرد.

۲- ۲۰۲۱OF – با حدود ۱۷۰ فوت پهنا، در ۲۶ ژوئیه از فاصله‌ی ۲.۷۵ میلیون مایلی زمین عبور خواهد کرد.

۳- ۲۰۲۰BW12 – با حدود ۶۷ فوت پهنا، در ۲۷ ژوئیه از فاصله‌ی ۳.۹۸ میلیون مایلی زمین عبور خواهد کرد.

۴- ۲۰۱۹YM6 – با حدود ۴۲۰ فوت پهنا، در ۳۱ ژوئیه از فاصله‌ی ۴.۲۷ میلیون مایلی زمین عبور خواهد کرد.

۵- ۲۰۲۰PN1 – با حدود ۹۲ فوت پهنا، در ۳ اوت از فاصله‌ی ۲.۲۹ میلیون مایلی زمین عبور خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

عبور سیارک غول پیکر از بیخ گوش زمین

احتمال برخورد یک سیارک با زمین در سوم مرداد

 

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • حمید مرداد ۴, ۱۴۰۰

    سلام و عرض خسته نباشید ‌‌. یه پیشنهاد دوستانه دارم این که وقتی زحمت ترجمه خبر رو میکشید واحدهای اندازه گیری رو هم بهتره بجای مایل و فوت کیلومتر و متر بزارید . منبع هم رو بزارید بد نیست

  • سکووت مرداد ۵, ۱۴۰۰

    پس بالاخره آمد ..خودتان را ب دردسر نیاندازید دنیا!!چون هر آنچه ک قرار است بشود خواهد شد ..بیفایده خودتان را ب دردسر نیاندازید…خدارافراموش کردید ب سید اولاد پیغمبر توهین کردید ب عالمان دین فش بدوبیراه گفتید .خدارا ازپول و مقام جستجوکردید ب هوسبازیها پرداختید رحم ب جانوران همنوع خودتان نکردید..پس آماده مرگ دسته جمعی باشید مرگی ک تاکنون همنوعش را نه شنیده اید ن دیده اید…راهکار فقط یک چیز است فقط یک چیز و هرگز آنرانخواهیدیافت ..خدا ند ب مارحم کند

  • سکووت مرداد ۵, ۱۴۰۰

    فصل بارشها اومد پس