بانداژ پشت سر رهبر کره شمالی به خاطر چیست؟

بانداژ پشت سر رهبر کره شمالی به خاطر چیست؟

به تازگی عکس‌هایی از کیم جون اون منتشر شده که یک لکه یا کبودی را در پس کله‌اش نشان می‌دهد. این عکس‌ها به احتمال زیاد منجر به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص سلامت وی خواهد شد.

تصاویری که توسط شبکه دولتی کره شمالی، KCTV، از حضور اون در رویدادهای مختلف در اواخر ماه جولای منتشر شد نیز نشان می‌دهد که این رهبر ۳۷ ساله پس کله‌اش بانداژ شده است.

NK News که شبکه‌ای خبری است و به طور تخصصی اخبار کره شمالی را پوشش می‌دهد، به تجزیه و تحلیل عکس‌های منتشره توسط خبرگزاری‌های KCTV و KCNA از رویدادهایی که کیم بین تاریخ‌های ۲۴ و ۲۹ جولای در آن‌ها شرکت داشته، پرداخته است. در این عکس‌ها یک لکه یا کبودی مایل به سبز در پس کله‌ی او دیده می‌شد.

در بعضی از این عکس‌ها، لکه با بانداژ پوشیده شده است. ویدیوی رسمی مراسم پس کله‌ی اون را نشان نداد اما این موضوع در عکس‌های رسانه دولتی به وضوح به دیده می‌شود.

علت وجود این لکه مشخص نیست اما قطعا به بحث و گمانه‌زنی‌های موجود راجع به سلامتی کیم دامن خواهد زد. ماهیت پنهان‌کار کره شمالی اطلاع از وضعیت سلامتی این دیکتاتور را دشوار کرده است.

لکه و بانداژ بین تاریخ‌های ۲۴ و ۲۷ جولای، هنگامی که کیم در یک رویداد نظامی و دومرتبه بین ۲۷ و ۲۹ جولای هنگامی که وی در کنفرانسی برای کهنه سربازان جنگ حضور یافت، به وضوح دیده می‌شدند.

وضعیت سلامتی کیم جون اونبا این وجود، در ۲۹ ژوئن در حین جلسه‌ی هیئت ویژه‌ی احزاب، نشانی از هیچ چیز غیر معمول در پس سر کیم نبود و زمانی که او در رویدادی با حضور نوازندگان شرکت کرد نیز پس سرش در عکس‌ها نشان داده نشد.

از زمانی که پیشتر در همین سال شاهد کاهش وزن شدید کیم بودیم و عدم سلامتی کامل وی در یک اتفاق نادر توسط رسانه‌های دولتی تایید شد تا کنون سوال‌های مطرح شده پیرامون این مطلب فراوان بوده است.

KCTV در تاریخ ۲۵ ژوئن با مردی در پیونگ یانگ درباره‌ی وزن کیم مصاحبه کرد. این مرد به این رسانه دولتی گفت: «دیدن این که دبیر کل ارجمندمان این طور نحیف شده قلب همه مردم را شکسته. همه دارند درباره‌اش صحبت می‌کنند. با دیدن این صحنه همه گریه‌مان گرفت.»

وضعیت سلامت کیم رهبر کره شمالی

گمانه‌زنی درباره‌ی وضعیت سلامت کیم در حالی از سر گرفته شده که کره شمالی با سختی‌های بسیاری از جمله همه‌گیری کووید ۱۹، کمبود دارو و کادر پزشکی و نیز کمبود غذا رو به روست.

در روز سه شنبه فاش شد که کره شمالی قصد پخش کردن ذخیره اضطراری برنج ارتش را بین مردم دارد چرا که کمبود غذا و خشکسالی همچنان گریبان‌گیر کشور است. ذخیره برنج ارتش برای استفاده در زمان جنگ کنار گذاشته شده بود.

بیشتر بخوانید:

گزارش بی سابقه رسانه های کره شمالی از وضعیت سلامت کیم جونگ اون

منبع: News Week
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • . مرداد ۱۳, ۱۴۰۰

    کی بشه که بمیره و خود کره ای خا و مردم جهان ازش‌راحت بشوند

  • میلاد مرداد ۱۴, ۱۴۰۰

    بهتر نبود به جای پس کله از پشت سر استفاده میکردید؟?

  • فرهان مرداد ۱۶, ۱۴۰۰

    شاید این هم مثل پدربزرگ گور به گور شده اش پس کله اش غده داره.

  • ائلمان دی ۲۰, ۱۴۰۲

    خدا مرگش بده مردم کره رو بد بخت کرده