اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مشخص شدن جایگاه تیم ها

اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مشخص شدن جایگاه تیم ها

دیروز آخرین مدال‌ها در مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی توزیع شدند که دو هفته رقابت شدید که ویروس کرونا بر آن سایه انداخته بود، به پایان می‌رسید.

تیم ایالات متحده امریکا بیشترین تعداد مدال طلا ـ و مجموع ـ را از آن خود کرد. در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مجموع، ۶۲۶ ورزشکار برای تیم ایالات متحده با ورزشکاران سایر کشورها به رقابت پرداختند و ۳۹ مدال طلا، ۴۱ نقره و ۳۳ برنز و مجموع ۱۱۳ مدال را در ۲۸ ورزش مختلف کسب کردند. در مجموع، ۲۵۷ نفر از اعضای تیم امریکا ـ شامل ۱۶۴ زن و ۹۳ مرد ـ موفق به کسب مدال شدند.

چین و ژاپن از نظر تعداد مدال طلا ـ به ترتیب با ۳۸ و ۲۷ مدال طلا ـ نزدیک‌ترین رقبا بودند. نبرد برای بردن بیشترین مدال طلا به روز آخر رقابت‌ها کشیده شد و برد تیم والیبال و بسکتبال زنان، تیم امریکا را به بالای جدول مدال‌ها برد.

اختتامیه المپیک 2020 توکیو
تیم بسکتبال زنان امریکا موفق به کسب مدال طلا شد

از حیث مجموع مدال‌های دریافتی، چین با کسب ۸۸ و کمیته المپیک روسیه با ۷۱ مدال دوم و سوم شدند. حالا تیم ایالات متحده امریکا برای هفت دوره‌ی متوالی و از ۱۹۹۶ به این سو، بیشترین تعداد مدال را نسبت به سایر رقبا در هر دوره از بازی‌های المپیک تابستانی کسب کرده است.

کائلب درسلِ شناگر با کسب ۵ مدال طلا تبدیل به موفق‌ترین فرد تمام ادوار این بازی‌ها شد. سارا هرشلند، مدیرعامل اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده امریکا، می‌گوید: «ما بچه‌های تیم را در ایمنی کامل نگه داشتیم و حالا داریم با موفقیت به خانه برمی‌گردیم. بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بسیاری جهات قابل توجه بود و وجود من سرشار از احساس غرور و قدردانی‌ست.»

اختتامیه المپیک 2020 توکیو
کائلب درسل در حال اشک ریختن پس از کسب مدال طلا

ریک آدامز، رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده و مدیر تیم‌های ملی امریکا، می‌گوید: «ورزشکاران ما با عملکرد فوق‌العاده‌شان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای خودشان، خانواده‌شان و جامعه‌شان افتخار کسب کردند.»

تعداد ۹۴ کشور در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ برنده مدال شدند که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود؛ کشورهایی مثل ترکمنستان، سان مارینو و بورکینا فاسو برای اولین بار در تاریخ‌شان موفق به کسب مدال شدند. ژاپن، ایتالیا، هلند، برزیل، نیوزیلند، چین تایپه و ترکیه هم موفق به ثبت رکورد مجموع مدال در یک دوره از رقابت‌های المپیک شدند.

گفتنی‌ست تیم ملی کشورمان، ایران، با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۷ مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن، بهترین عملکرد را در ادوار مختلف بازی‌های المپیک تابستانی در کارنامه خود به جای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

چه مبلغی به عنوان پاداش نقدی به مدال آوران المپیک داده می‌ شود؟

شناگر زن استرالیایی با کسب ۷ مدال طلا و برنز در المپیک توکیو تاریخ ساز شد

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • h مرداد ۱۸, ۱۴۰۰

    تو این چهل و چند سال، مراسم آغاز و پایانی هیچ المپیک در دنیا رو از تلوزیون ایران ندیدیم. همه ش با سانسور و حذف بوده.
    خدایا خودت ما رو از دست بعضی انسان نماها نجات بده