جزئیات کامل تعطیلی سراسری ۶ روزه در کشور

جزئیات کامل تعطیلی سراسری ۶ روزه در کشور

پس از کش و قوس های فراوان، ستاد ملی مبارزه با کرونا بالاخره برای مدیریت موج پنجم کرونا کشور را برای ۶ روز تعطیل کرد.

با تصمیم این ستاد از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در تمام کشور اعلام شد.

دکتر علیرضا رئیسی در خصوص این تعطیلی ۶ روزه گفت:

تعطیلات از صبح دوشنبه ۲۵ مرداد آغاز می‌شود و تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مرداد برقرار است.

به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

همه ادرات، بانک‌ها و… تعطیل هستند به جز اداراتی که خدمات رفاهی و حیاتی ارائه می‌دهند مانند اداره برق، آب، گاز، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و… . البته به این ادارات هم اجازه داده شده است اگر مشکلی پیش نمی‌آید با یک سوم نیرو فعال باشند.

درمورد اصناف نیز به جز گروه شغلی یک مابقی تعطیل هستند. فروشگاه‌های ضروری فروش مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، تولید فراورده نانوایی، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت، میادین تره بار،دامپزشکی، مراکز فروش مواد پروتئینی، جایگاه سوخت، لبنیاتی‌ها، مراکز تامین آمبولانس، غذاهای بیرون بر، پخش دترو و غذا، ترمینال، فرودگاه، مراکز نگه داری معلولین ‌و سالمندان، تمامی صنایع تولیدی، تامین آب، برق و گاز، مراکز امنیتی و انتظامی، فروشکاه قطعات یدکی، جوشکاری، کابینت سازی و… می‌توانند فعال باشند و مابقی مراکز باید تعطیل باشند.

درمورد حمل و نقل عمومی، قطار و هواپیما و… نیز مقرر شد حداکثر با یک سوم ظرفیت قبل فعال باشند.

مترو و اتوبوس شهری هم فعال هستند.

آموزش‌های حضوری تعطیل است.

سینما و تئاتر نیز تعطیل است.

در ارتباط با مراسم های عزاداری ماه محرم نیز مقرر شد مراسم در فضای بسته و دسته‌روی ممنوع باشد و اگر تخلفی صورت گرفت برخورد شود.

ما تاکنون در کشور هیچ وقت لاک داون نداشتیم و الان هم داریم محدودیت ایجاد می‌کنیم. لاک داون یعنی افراد حتی از درب منزل خارج نشوند و هیچ مغازه‌ای باز نشود و اگر افراد قرار است خدمت گیرند درب منزل این خدمت را دریافت کنند.ما هیچگاه نمی‌توانیم چنین کاری کنیم و چنین امکانی در کشور ما وجود ندارد. نظر ما هم اعمال تعطیلی ۱۴ روزه بود اما دو هفته تعطیلی کسب و کارها شدنی نیست. باید بر اساس واقعیت‌های کشور کار کنیم.

اما بعد از این تعطیلات ۶ روزه، تعطیلی ۶ شغلی که عامل اصلی انتقال ویروس هستند را ادامه می دهیم. رستوران‌ها، تالارها، مراکز ورزشی سرپوشیده و فاقد تهویه، نمایشگاه‌های سربسته، استخرهای سرپوشیده و… شامل این برنامه می شوند.

از یکشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۲ ظهر تا پایان روز جمعه ۵ شهریور ماه ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره. این منع تردد در تمام جاده‌های کشور و بین استانی خواهد بود. بنابراین تمام مجوزهایی که برای تردد صادر شده بود، لغو خواهد شد.

مقرر شد حتی راه‌های فرعی با همکاری ناجا و وزارت راه تحت کنترل درآید و دیگر فقط با دوربین جریمه اتفاق نمی‌افتد بلکه پلیس باید مسافران بازگرداند. افرادی که در این مدت جریمه شوند اگر تا یک ماه آینده جریمه خود را پرداخت نکنند، مبلغ جریمه‌ها دو برابر می‌شود. این جریمه حتماً اخذ خواهد شد.

رئیس پلیس راه تهران، سرهنگ نورالله خادم نیز توضیحات بیشتری در خصوص منع تردد در تعطیلات پیش رو ارائه کرد. وی گفت:

محدودیت تردد بین کرج و تهران وجود ندارد و خودروها می‌توانند در تعطیلات پیش رو بین این دو استان همسایه تردد کنند.

در تعطیلات پیش رو همچون گذشته دو استان البرز و تهران یکپارچه دیده شده و تردد در این استان ها منعی ندارد اما در سایر استان ها منع تردد اجرا می شود.

طرح منع تردد خودروها از ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۴ مرداد با همکاری عوامل پلیس راهور استان ها آغاز می شود و تا بامداد شنبه ۶ شهریور ادامه دارد.

هیچ مجوز ترددی نیز از سوی فرمانداری ها صادر نمی شود و تردد خودروها بین استانی ممنوع و منجر به اعمال قانون می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود