سوگواری ساکنین روستایی در هند برای مرگ گاوی محبوب

سوگواری ساکنین روستایی در هند برای مرگ گاوی محبوب

مراسم مذهبی، سوزاندن جسد و ضیافتی برای هزاران نفر… روستایی در هند مراسمی را برای تشییع و بزرگداشت مرگ گاوی محبوب که برای ۲۰ سال با آن‌ها زندگی کرده بود، برگزار کرد.

این گاو که بابوجی نام داشت در ۱۵ اوت به دلایل طبیعی مرد و روستایی کوردی (Kurdi) در ایالت اوتار پرادش در هفته‌ای که گذشت یاد و خاطره‌ی او را همانند یکی از بزرگان روستا گرامی داشت. در روز شنبه، حدود ۳۰۰۰ نفر در این مراسم ختم ـ که terahve نام دارد ـ شرکت کردند. در مراسم کاهنان برای روحش به صورت آهنگین دعا خواندند.

مرگ گاوی محبوب

مجسمه ناندی در معبد Purohitساکنان روستا می‌گفتند که بابوجی برای آن‌ها مثل عضوی از خانواده است و مردم او را یک «هدیه‌ی الهی» می‌دانستند. این گاو در دوران جوانی‌اش یک بار در حال پرسه در مکان مقدسی در روستا دیده شده بود و از آن به بعد برخی او را ناندی صدا می‌زدند: رب‌النوع محافظ هندو که اغلب به شکل یک گاو نمایش داده می‌شود.

در روزهای پیش از این ضیافت مرگ، روستاییان مراسم مذهبی و سوگواری برای بابوجی بپا داشتند؛ مراسمی نظیر «رسام پاگری» که مراسم تشییعی برای مسن‌ترین شخص مذکر خانواده است. گاوها در خیلی از بخش‌های هندوستان مقدس شمرده می‌ شوند و در خیلی از ایالات کشتن گاو و خوردن گوشت آن، قدغن است.

مرگ گاوی محبوب

در یکی از این ایالت‌ها که مادیا پرادش نام دارد حتی یک «کابینه‌ی گاو» هم برای محافظت از رفاه گاوها وجود دارد. در ماه مه، چند مرد خودشان را با پهن و ادرار گاو پوشاندند زیرا باور داشتند که این کار ایمنی بدن‌شان را در مقابل کووید ۱۹ بالا خواهد برد. بعد از آن دکترها افراد را از این کار بر حذر داشته و اعلام کردند که شواهد علمی در اثبات این قضیه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم سخت قانون شکنان کرونایی توسط پلیس هندوستان

نگاهی به تصاویر رنگارنگ از فستیوال عشق در هندوستان

منبع: Insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مهران شهریور ۲, ۱۴۰۰

    فقط اعتقادات مذهبی می تونه طوری آدمها رو کور کنه که ۳۰۰۰ نفر در اوج کرونا مراسم برگزار کنند. قبل از اینکه به گاو پرستی اونها بخندیم بهتره نگاهی هم به جامعه خودمون و اعتقادات و کارهایی که در راه این اعتقادات می کنیم داشته باشیم. اگر تفاوتی دیدید مطمئن باشید تنها دلیلش تعصبه.

  • احمد شهریور ۳, ۱۴۰۰

    تا خر هست خر سوار هم هست