بررسی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن

بررسی انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کانسیلرها از لوازم‌آرایشی هستند که در انواع مختلف و رنگ‌های متفاوت وجود دارند. کاربردهای مختلفی که دارند، آن ها را در بین خانم‌ها محبوب‌تر کرده است. برای انتخاب بهترین کانسیلر مناسب پوست خود، باید کاربردهای هر یک از این‌ها را بشناسید. علاوه بر انتخاب نوع و رنگ مناسب کانسیلر، خرید لوازم آرایش اصل برای پیشگیری از آسیب به پوست از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعداد زیادی از افراد برای بهتر دیده‌شدن و چندبرابر کردن زیبایی خود از مواد و لوازم‌آرایشی استفاده می‌کنند. از گذشته استفاده از لوازم‌آرایش میان بانوان رایج بوده است. در آن زمان مواد آرایشی تهیه شده از مواد گیاهی مانند: سرمه، بسمه، حنا و…بوده است. امروزه اکثر مواد آرایشی از ترکیبات شیمیایی‌ای ساخته می‌شود که برای پوست و اجزای صورت افراد مضر نیستند و یا کمترین ضرر را دارند. زیرا در سال ۲۰۲۱ توجه به‌سلامت پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پوست سالم به داشتن چهره زیبا طبیعی کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی کانسیلر می‌پردازیم.

کانسیلرچیست؟

بسیاری از مواد آرایشی وجود دارند که جذابیت چهره افراد را چندبرابر می‌کند. این مواد آرایشی شامل: ریمل، خط چشم، رژگونه، کرم‌پودر و کانسیلر است. کانسیلر در حقیقت کرم‌پودر فشرده شده‌ای است که به اشکال مختلف مایع، استیکی یا همان ماتیکی و کرمی وجود دارد. معمولاً از کانسیلر برای روشن‌کردن قسمت‌هایی از صورت مانند زیر چشم و تیغه بینی استفاده می‌شود. همچنین از کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های صورت نیز می‌توان استفاده. کانسیلر معمولاً رنگ‌های متفاوتی دارد که افراد می‌توانند بر حسب رنگ پوست خود بهترین رنگ را برای خود انتخاب کنند. همچنین افراد می‌توانند بر اساس نوع استفاده و راحتی خود بهترین نوع از انواع کانسیلرهای: کرمی، ماتیکی و مایع انتخاب کنند.

کاربرد کانسیلر

کانسلیر کرم‌پودر فشرده شده‌ای است که اهمیت زیادی در داشتن یک آرایش زیبا دارد. اگر شما کسی هستند که می‌خواهید آرایش کامل و بدون نقصی داشته باشید حتماً در لوازم‌آرایش خود کانسیلر داشته باشید. درصورتی‌که یک کانسیلر با رنگ مناسب انتخاب کرده باشید می‌تواند به‌خوبی جای جوش و لکه‌های صورت را پوشش دهد همچنین برای پوشاندن تیرگی زیر چشم نیز کاربرد دارد. برخی از افراد حرفه‌ای‌تر در زمینه آرایش از کانسیلر برای نقاطی استفاده می‌کنند که می‌خواهند با ترکیب پودر کانتور قسمت‌هایی از صورت را فرورفته و برآمده جلوه دهند.

رنگ‌های کانسیلر

همان‌طور که گفته شد کانسیلرها رنگ‌های متفاوتی دارند که هر یک از آنها برای یک نوع پوست و کاربردهای متفاوتی دارند. لازم تمامی افرادی که می‌خواهند از این وسیله آرایشی استفاده کنند رنگ مناسبی برای پوست خود استفاده کنند. در ادامه به برخی از رنگ‌های کانسیلر اشاره خواهیم کرد:

کانسیلر زرد: این نوع از کانسیلر معمولاً برای تمامی افراد مناسب و در تمامی آرایش‌ها استفاده می‌شود. از این کانسیلر می‌توان برای روشن‌تر کردن تیرگی زیر چشم استفاده کرد.

کانسیلر سبز: برخی از افراد دارای پوستی ملتهب و قرمز هستند این عارضه می‌تواند مادرزادی باشد و یا در طی گذشت زمان به دلایل مختلف هورمونی، استرس و استفاده از لوازم‌آرایش نامناسب صورتی ملتهب با جوش‌های فعل داشته باشند کانسیلر سبز برای این نوع از پوست‌ها مناسب است.

کانسیلر نارنجی: این نوع از کانسیلر برای افرادی مناسب است که دارای پوست سبزه هستند. توجه داشته باشید که قبل از خرید این نوع از کانسیلر حتماً آن را تست کنید.

کانسیلر بنفش: این کانسیلر برای افرادی مناسب است که روی صورت خود ماه‌گرفتگی دارند و یا کبودی‌های ناشی از حوادث ناگهانی نیز با استفاده از این کانسیلر پوشانده می‌شود.

 انواع کانسیلرها

برند های متفاوت آرایشی علاوه بر انواع محصولات آرایشی و بهداشتی کانسیلر نیز تولید می‌کنند. هر برندی ممکن است شکل متفاوتی از کانسیلر را برای طرفدان خود تولید کن. ممکن است برخی از افراد که همیشه از یک برند آرایشی استفاده می کرده اند برای تهیه کانسیلر خود از یک برند متفاوت استفاده کنند زیرا مهم است که ابتدا رنگ کانسیلر با تن رنگی پوست افراد همخوانی داشته باشد و همچنین لازم است که مواد ترکیبی کانسیلر با جنس پوست افراد سازگار باشد. برای مثال افرادی که پوست چربی دارند باید از کانسیلرهای بدون چربی یا همان اویل فری استفاده کنند. همچنین ممکن است فردی پوستی با منافذ باز داشته باشد که در این صورت باید کانسیلر مناسب برای پوست‌هایی با منافذ باز را انتخاب کند زیرا  ممکن است مدتی پس از مصرف کانسیلر نامناسب تمام آن از روی پوست پاک شود و در حقیقت پوششی که انتظار می رود را نداشته باشد. در ادامه به انواع مختلف کانسیلرها اشاره خواهیم کرد:

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی پوشش ایده آلی دارند و در طول روز ماندگاری آنها بالاتر است. این نوع از کانسیلر برای افرادی مناسب است که نیاز دارند با یک وسیله آرایشی التهابات پوست و لکه‌ها و تیرگی زیر چشم خود را پوشش دهند. کانسیلر کرمی را می‌توان با استفاده از شوت آرایشی و یا اسفنج های مخصوص روی پوست محو کرد. برای افرادی که در طول روز نیاز به یک آرایش طولانی مدت دارند این نوع از کانسیلر پیشنهاد می‌شود. همچنین افرادی که نمی‌خواهند پس از مدتی کانسیلر روی پوست آنها خشک و پوسته پوسته شود نیز می‌توانند از این نوع کانسیلر استفاده کنند.

کانسیلر مایع

این نوع از کانسیلر به صورت مایع روی پوست کشیده می‌شود و پس از مدتی خشک می‌شود و قسمت های لازم را می پوشاند. کانسیلر مایع را می‌توان با استفاده از اسفنج و یا قلم های آرایشی روی پوست کشید. این کانسیلر ممکن است پس از مدتی پوسته پوسته شود و یا لا به لای خطوط صورت قرار بگیرد. به همین دلیل این نوع از کانسیلر برای افرادی که می‌خواهند آرایش طولانی مدتی داشته باشند مناسب نیست. اما می‌توان گفت کانسیلر مایع نسبت دیگر انواع کانسیلرها ارزان قیمت تر است و برای افرادی که نمی خواهند به طور حرفه ای آرایش و یا گریم داشته باشند توصیه می‌شود.

کانسیلر ماتیکی

راحت ترین نوع کانسیلر به لحاظ جابه جایی کانسیلر ماتیکی است. این نوع ار کانسیلر طراحی ای مانند رژلب دارد و می‌توانید آن را به دلیل حجم کوچکی که دارد با خود حمل کنید. اما باید توجه داشته باشید که هرچه قیمت یک کانسیلر پایین تر باشد میزان کیفیت آن نیز پایین تر است. بنابراین این نوع از کانسیلر را نمی توان برای تمامی آرایش ها استفاده کرد زیرا پس از مدتی دچار پوسته پوسته شدن می‌شود و یا در منفذ بازپوست محو می‌شود. برای مثال فردی که می خواهد از کانسیلر ماتیکی استفاده کند. در طول روزبرای آنکه پوشش آن ازبین نرود باید چندین مرتبه از آن استفاده کند. این نوع از کانسیلر برای مسافرات ها مناسب است زیرا حجم کوچکی دارد و حمل آن آسان است.

کانسیلرهای مدادی

این نوع از کانسیلر ترکیبی مانند ترکیبات کانسیلرهای ماتیکی دارند اما با این تفاوت که ماده ترکیب شونده در آن چسبناک تر است. این نوع از کانسیلر جامد است و به دلیل مدادی شکل بودن آن حمل آن آسان است و برای مسافرات ها بسیار مناسب است. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند پوشش معمولی و عادی ای روی پوست خود داشته باشند از کانسیلرهای مدادی استفاده کنند. همچنین می‌توان گفت به دلیل  جامد بودن آن مناسب برای آب و هوای تابستانی است.

کانسیلر پودری

کانسیلر پودر دسته کاننسیلر هایی است که به صورت پودر فشرده شده در ظروف قرار دارد. این نوع از کانسیلر مانند پنکک حالت پودری دارند و برای انواع آرایش ها نیز مناسب هستند. این نوع با تمام انواع کرم‌پودر ها ترکیب می‌شود و حالت غیر طبیعی ای را در پوست ایجاد نمی کند. به همین دلیل کانسیلر پودری طرفداران زیادی دارد که ترجیح می دهند برای ترکیب کانسیلر با کرم‌پودر از کانسیلرهای پودری که پوشش طبیعی دارند استفاده کنند.

Concealer stick. Charming beautiful woman using concealer stick while putting makeup on

طرز استفاده از کانسیلر

برای آنکه آرایش بدون نقصی داشته باشید لازم است طرز صحیح استفاده از کانسیلر را بدانید. به این نکته توجه داشته باشید که کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، جای جوش و لکه‌ها است بنابراین نیازی نیست کانسیلر را روی تمام صورت پخش کنید.

برای استفاده از کانسیلر آن را به صورت مثلثی شکل زیر چشم خود بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج به آن ضربه بزنید تا با صورت شما یک دست شود. برای زیباتر شدن و برجسته تر شدن گونه ها و لب می‌توانید زیر خطوط آن ها نیز کانسیلر بزنید. همچنین برای پوشاندن جوش‌های صورت می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از کانسیلر و یا کرم‌پودر ها حتماً از مرطوب کننده مخصوص پوست صورت خود و یا از پرایمرها برای زیرسازی آرایش استفاده کنید.

 موارد استفاده

قبل از استفاده از کانسیلرها ابتدا صورت خود را لایه برداری و پاکسازی کنید. زیرا سلامتی پوست زیبایی طبیعی ای را به شما می بخشد و برای داشتن یک آرایش یا گریم کامل و زیبا شما نیاز دارید که پوست صورتتان نقص و مشکلاتی نداشته باشد. پس از آن توجه داشته باشید که باید از مرطوب کننده ها و پرایمر ها استفاده کنید که  رطوبت پوست شما ازبین نرود وهمچنین از وارد شدن مواد آرایشی  به داخل پوست از طریق منافذ باز جلوگیری نماید. زیرا در صورت استفاده بیش از حد از مواد آرایشی و نشستن و پاک نکردن صورت از آلودگی ها پوست شما دچار آسیب می‌شود. می‌توانید از کانسیلر برای جلوگیری از ریختن و یا پاک شدن آرایش زیر چشم خود استفاده کنید و همچنین می‌توانید اشتباهات آرایشی را به کمک کانسیلر پاکسازی کنید.

بدون نظر

ورود