نشانه های عجیبی که از بالا بودن هوش تان حکایت دارد

نشانه های عجیبی که از بالا بودن هوش تان حکایت دارد

همه ی ما شاید گاهی به این فکر کرده باشیم که خیلی باهوش هستیم. با یک ایده ی ابتکاری یا یک حدس دقیق اغلب حس رضایت عمیقی به ما دست می دهد. چون پیدا کردن چیزی شبیه به آلبرت اینشتین در خود همیشه حس خوبی دارد.

در ادامه از نشانه های عجیبی خواهیم گفت که می گویند درون شما یک نابغه پنهان شده.

۱- دائماً حوصله تان سر می رود

انجام کارهای روتین برای آدم های باهوش حوصله سر بر است. علتش این است که آدم های باهوش با آن همه دانش و مهارتی که دارند نمی توانند همه ی پتانسیل خود را هنگام انجام کارهای پیش پا افتاده به کار گیرند.

بعید است بتوانید چنین افرادی را با صحبت درباره ی تعمیرات آشپزخانه یا قیمت مسکن تحت تأثیر قرار دهید. احتمال اینکه به بحث درباره ی موضوعات انتزاعی و جهانی علاقمندتر باشند بیشتر است.

۲- دوست دارید جوان تر از سن واقعی تان به نظر برسید

کسانی که هوش بالایی دارند مدت طولانی تری احساس جوانی می کنند. علاوه بر این، هرچه سطح هوش مان در دوران نوجوانی بالاتر باشد، احتمالش بیشتر است که در سنین پیری احساس جوان تر بودن کنیم. شارون استون مثال خوبی است. او گویی هرگز از درون پیر نمی شود و حتی جذاب تر از همیشه است. ضریب هوشی او ۱۵۴ است.

۳- دائماً درگیر بحران های وجودی می شوید

آدم های باهوش اغلب از بحران های وجودی ای شکوه می کنند که درگیرشان می شوند. برای این دست آدم ها بسیار مهم است که تکلیف و هدف شان را پیدا کنند، واگرنه ممکن است دچار مشکلات روانی شوند.

۴- برقراری رابطه عاطفی برایتان سخت است

افراد خیلی باهوش همیشه هم سوژه ی تعریف و تمجید دیگران نیستند. تحقیقات نشان داده کسانی که ضریب هوشی بیشتر از ۱۲۰ دارند اغلب تنها هستند. آن ها بیشتر شرکای عاطفی ای با ضریب هوشی پایین تر را ترجیح می دهند.

این موضوع در مورد کسانی که هوشی هیجانی بالایی دارند صدق نمی کند. برعکس، هوش هیجانی بالا به افراد جذابیت می دهد.

۵- عادت دارید ناخن هایتان را بجوید

تحقیقات نشان داده ترک عادت های بد برای نابغه ها دشوارتر از دیگران است. عادت ناخن جویدن نه تنها از بالا بودن اضطراب یک شخص حکایت دارد بلکه او را فردی کمال گرا نشان می دهد که تلاش دارد وظایف خود را به سریع ترین شکل ممکن به انجام برساند.

۶- فراموشکارید

حتی نابغه ها هم نقص هایی دارند. درخشان ترین ذهن های روی کره زمین معمولاً آنقدر مملوء از ایده هستند که انجام وظایف روزانه را به کلی فراموش می کنند. از کسی که فکرش مشغول سرنوشت عالم است چه انتظاری دارید؟

۷- برای حل مسائل از روش های مبتکرانه استفاده می کنید

بیل گیتس می گوید: «شما باید اول چیزی را درک کنید تا بتوانید افزون بر آن را اختراع کنید.» این جمله سرنخ هایی از عملکرد ذهن مان به دست می دهد. برای خلاق بودن باید ماهیت چیزهایی که در پیرامون شما وجود دارد را درک کنید.

استفاده از روش های مبتکرانه برای حل مسائل در زندگی روزمره می تواند ناشی از بالا بودن هوش باشد و توانایی تفکر خلاقانه مثال بسیار خوبی برای آن است.

۸- بیشتر اوقات تأخیر دارید

احتمالش زیاد است که کسانی که همیشه دیر می رسند از هوش بالایی برخوردار باشند. کسانی که به ندرت می توانند برنامه های خود را تا زمان مقرر به اتمام برسانند، احتمالاً تفکر خلاقانه تری دارند و به طور کلی بسیار خوشبین اند.

۹- می توانید به خودتان و هوس هایتان نه بگویید

صبور بودن نه تنها یک ویژگی مثبت است بلکه از هوش بالا حکایت دارد. به عقیده ی دانشمندان، کسانی که می توانند گزینه های موجود را به دقت سبک سنگین و در برابر امیال آنی خود مقاومت کنند، از هوش بالاتری برخوردارند.

۱۰- باهوش بودن تان را قبول ندارید

چیزی به نام «اثر دانینگ کروگر» در روانشناسی وجود دارد که می گوید افراد کمتر ماهر معمولاً هوش خود را دست بالا می گیرند. اما افراد واقعاً قابل بیشتر اوقات توانایی های خود را کافی نمی دانند و سطح دانش خود را دست کم می گیرند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵۳ نظر

ورود

  • دوستش مهر ۱۶, ۱۴۰۰

    ها بچه!

  • mahmud مهر ۱۶, ۱۴۰۰

    الان همه ایرانیا تو کامنت ها با هوش نابغه میشن ولی من در باره خودم میگم کند ذهنم و ضریب هوشی متوسط ی دارم اهل دروغ گفتن نیستم نون هم به نرخ روز نمی‌خورم و عادتن بر خلاف جهت رودخونه شنا میکنم

    • :/ مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      من هوشم متوسط خب منم ی ایرانیم نگفتم باهوش و نابغه ام ?

    • عبدالله مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      عادتن > عادتاً

  • Hosain Bibak khljani مهر ۱۶, ۱۴۰۰

    عالی‌است

    • احسان مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      این نشونه هایی ک شما گفتید
      باید بره تیمارستان باهوش بودن کجا بود

      • . مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        ????

      • صحیح مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        حق?

      • motiii مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        الحق که درست گفتی

      • رویا مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        والا ?

      • یه آدم مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        والا تا جایی که من میدونم یه مدرسه ای درس میخونم ۸۰ درصد این ویژگی ها رو دارن که بهشون هم میگن تیزهوش که توی ایران یه عالمه از این مدرسه ها هس خب پس این همه روانی ما بمونیم شما فرار مغز شو

      • ص ح مهر ۱۸, ۱۴۰۰

        دقیقا

  • نجمه مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    اینجانب یک عدد باهوش ،????☺️

  • یاسین مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    واای خدااا چه چیز شگفت انگیزی

  • nafise مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    به نظر من خیلی درست بود دختر من تیزهوشان میره و همه این علامت هارو داره

    • باشه دختر شما انیشتین?✋ مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      باشه دختر شما انیشتین?✋

      • عرفان مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        تو دخترت تیزهوشان میره من خودم میرم? ولی جدا از شوخی بیارش بیرون منم بودم خیلی اطلاعات اضافی میدن که مخ بچه رو پر می کنه و تو کنکور بهش اسیب می زنه

    • سامان مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      درسته که در مدارس استعدادهای درخشان و مشابه اون تعداد اندکی دانش آموز با هوش واقعا بالا و نابغه هم پیدا میشه ولی در حقیقت اکثریت هوش متوسط یا یکم بالاتر از متوسط رو دارند. خود من هم قبلا همین مدارس میرفتم (تازه زمانیکه تعداد اونها خیلی کمتر از الان و ورود بهشون خیلی سخت تر بود) و خانواده و اطرافیانم همیشه القا می کردند که هوش بالایی دارم و من هم باورم شده بود ولی بعدا فهمیدم اصلا اینطور نیست و فرق چندانی با بقیه که مدارس معمولی میرفتند ندارم. متاسفانه سالها طول کشید که طرز فکر اشتباهی رو که در ذهنم ایجاد شده بود اصلاح کنم و در همه اون سالها به خاطر انتظار بیش از حدی که از خودم داشتم تصمیماتی گرفتم که الان افسوسش رو میخورم. فرصتهایی رو از دست دادم که اگر نگاهم به خودم و توانایی هام واقع بینانه بود شاید از دست نمیدادم‌. این رو گفتم که حداقل شما و سایر والدین این ظلم رو در حق فرزندتون نکنید. البته این امکان هم هست که فرزندتون واقعا نابغه باشه ولی با چندتا علامت و نشونه که توی سایتها می بینید نمیشه چنین نتیجه گیری ای کرد.

      • ناشناس مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        من خودم امتحان تیزهوشان دادم قبول شدم اصلا هیچ چیز امتحان ربطی به هوش نداشت یه بچه۵ ساله هم حلش میکرد

        • عرفان مهر ۱۷, ۱۴۰۰

          عزیزم قبول شدن توش کاری نداره یا اون شکلاس که خیلی راحته یا درسیه که باید بخونی

      • ناشناس مهر ۱۷, ۱۴۰۰

        چقدر سخت گذشته

      • sisi مهر ۱۸, ۱۴۰۰

        چقد منی تو:)))

      • سپهر مهر ۱۸, ۱۴۰۰

        قیاس کردن هوش با درس و مشق اصلآ درست نیست خیلیها هستند در خوان نبودند ولی مکانیک خوبی شده نقاش خوبی شده .آهنگساز خوبی شده وووووو با هوش بودن به کسی اتلاق میشود در حزفه و کار خورش موفق بوده.

    • ?? مگه هر کسی که تیز هوشان میره باهوشه؟! مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      ?? مگه هر کسی که تیز هوشان میره باهوشه؟!

  • عشق خود کشی مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    حققق

  • ... مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    اینجوری باشه که همه باهوشن???
    خیلی چرت بود ??

    • :/ مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      همین من خودم هوشم متوسطه اینا همش چرته تمام این علائم دارم میخوام برم ور روانشناس ??

    • رمان مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      اخه این مشخصات رو همه دارن .ایرانیا الان همه انیشتن حساب میشن

  • ? ? ?  ? ? ?  مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    همشونو دارم??
    اتفاقا داشتم ناخونامو میخوردم??
    همیشه هم تاخیر دارم تو کارام??
    احساساتمم زیره صفر (واسه برقراری ارتباط و..)??

    بقیشونم درست بودن??

  • afra مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    هوش پرورش دادنیه. ارثی نیست. ژنی نیست. اینحرفا که میگن ژن و هوش از کشور خارج میشه همش چرته. و مردم مفلوک و گشنه هم تحت تاثیر همین حرفا هستن. فکر میکنن خیلی باهوشن.
    اون هوشی که از کشور خارج میشه در واقع هوش عمومی و باهوشی اجتماع هست نه فردی.
    ببینین مثالی بگم تا متوجه بشین.
    تو یه جمع ۲۰ نفر نشستن. از این ۲۰ نفر ۵ نفرشون از کوچیکی با سختی درس خوندن نمره های خوبی گرفتن . با نظم پرورش یافتن. دانشگاه رفتن. رشته های خوبی قبول شدن. فارغ شدن. تخصص عالی دارن. میتونن راه گشای این جمع ۲۰ نفره باشن. میتونن هدایت کنن این جمع رو. این ۵ نفر میشه ۲۵ درصد این جمع. یعنی ۲۵ درصد این جمع باهوشه. اما و اما ایا ۱۵ نفر باقی مونده مثل این ۵ نفر هستن؟ خیر. ۱۵ نفر شاید حتی دیپلم نداشته باشن. حالا فکر کنین از این ۵ نفر ۴ نفرشون از کشور خارج بشه. چی میشه؟ تنها ۱ نفر باقی میمونه. سرانه هوش این جمع از ۲۵ درصد میشه ۵ درصد. الان سرانه هوشمندی این جمع تنها ۵ درصده.

    باقی چرت و پرتا رو باور نکنین. و دنبالشونم نباشین.
    و اگه میخوایین ریشه این چیزا رو در بیارین باید به جنگ رسانه ایی بی بی سی و صدای المان مراجعه کنین.
    اون موقعا ایران مکزیک تایلند افغانستان ترکیه ایرلند کشورای خنثی بودن. نه طرف امریکا بریتانیا. نه طرف المان.

    بعد هردو رادیو برا جذب این کشورا به خودشون پروپاگاندا سازی میکردن.
    متاسفانه تنها کشوری که تا الان درگیر این چیزا هست و هنوز نمیخواد کنار بزاره ماییم. و حتی فکر میکنم مشکل ما همینه. اینکه به جا همکاری همدلی هوش اجتماعی همکاری اجتماعی شراکت اجتماعی، چسبیدیم به یه سری مزخرفاتی که حتی عقب مونده ترین کشور دنیا بهشون میخنده.
    و متاسفانه ما رو طوری اموزش دادن که از هم جدا باشیم. من حاظرم عکس از کارت دانشجوییم بزارم ببینین کجا درس میخونم.

    این چیزا باعث شده ما اصولا خلاقیت و نواوری نداشه باشیم. حتی تو دانشگاه شریف اکثر دانشجوها مشکلات رو حل نمیتونن. فقط مسئله حل میتونن. این باعث میشه هیچوقت نتونن خلاقیت داشته باشن.
    و این باعث شده تقریبا تمام دانش اموزانی که با سختی و با هزینه های گذاف پرورش داده شدن تبدیل به یه سری ربات یا رباط بشن. ادم ماشینی منظورمه. و اینا بعد از دانشگاه گوشه نشین میشن. و نهایتا یه دانشگاهی اپلای میکنن و تموم. و تو دانشگاه مقصد تو خارج هم نهایتا زور بزنن و دستیار استاد و استاد بشن. جالبه بدونین تو خارج نهایتا ۱۰ درصد دانشجوها استاد میشن. بقیه وارد اجتماع و کار میشن. اما تو دانشگاه های ما همه دنبال اینن استاد دانشگاه بشن . دلیلش چیه؟ دلیلش اینه که دیگه با اجتماع سر و کار نداری. دنگ و فنگ نداری. مشکلات اجتماع رو دیگه حل نمیکنی. صبح میایی درستو میدی عصر برمیگردی.
    براتون یه مثال از سوالات امتحانی خارج بزنم اینطوریه که اکثرا میگن مشکل اینه راه حل بیابید. دانش اموز از همون دبستان و دبیرستان تو خارج با راه حل برا مشکل اشنا میشه.

    اما اینجا چطوریه؟ تو ایران اینطوریه راه حل رو میدن میگن حل کن. تمام. منی که چه تو خارج و چه ایران درس خوندم میگم. چه دبستان چه دبیرستان چه کنکور چه دانشگاه یاد میدن راه حل رو حل کنن.

    برتری خواهی ببینین به کجا رسیده. یه نگاه به اطرافتون بندازین. به طور مثال. جنگزدگی شده یه چیز شرم اور. ننگ. برتری خواهی به اینجا رسیده یکی جنگ زده نباشه برتره. و خنده دار اینه هردوشون از یه مملکتن.
    برتریخواهی به اینجا رسیده منشی خودشو بهتر از پزشک میدونه. یکی از اعضای خانوادم پزشکه. چون تهرانی نیستیم (اتفاقا باعث افتخاره تهرانی نیستیم) منشی چون تهرانه( پدرش تهران مهاجرت کرده) خودشو بهتر میدونست. اخراجش کرد. راستی مطبش تو شهریار هست و خودش تو چیتگر. پس خون نمیمکه.
    تقریبا به هرکی برمیخوری کل حرفش این شده که بهتره. برتره. والاتره. چرا به اینجا رسیده جامعه که اعضای اون خودشونو هی بالاتر از یکی دیگه باید بدونه؟
    اینستا رو باز میکنی ۹۰ درصد پستها برتری جویانه هست. اینکه من بهترم بقیه عه عه بو میدن.

    یا همین پست بغل که پسر حسین پناهی نوشته. گفته حرف هندی هست. این حرف ایا نژادپرستانه نیست؟ طرف خودش معترضه اما حاظر نیست نگاه رو به پایین نداشته باشه. پسر جناب حسین پناهی شما که خودت نگاه رو به پایین داری قطعا نباید به رسول نجفیان گیر بدی.

    بی خیال. همه چی مون باید به همه چی مون بیاد.

    • Rizalt مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      ??????
      Humans seek science to gain advantage on each other ✋✋??

    • حسیت مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      بابا دمت گرم خیلی خیلی خیلی خوب بود . ان شاء الله هر جد که هستی همیشه موفق و سالم باشی

    • عبدالله مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      حاظرم > حاضرم
      (محبوس، ممنوع، در قرنطینه) حاظر > حاضر (آماده، موجود)
      گذاف > گزاف
      گزاف (هنگفت) فارسی است؛ در عربی جُزاف گویند
      “ربات یا رباط”
      (ماشین هوشمند) ربات V رباط (پیوست، زردپی)
      عه عه > اَه اَه

    • داریوش مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      متولد مهرماه هستی؟

    • داریوش مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      متولد مهرماه هستی؟

  • یه بنده خدا مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    ?????

  • شاه قلندر مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    پس من چرا اینجام

  • سپهر مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    من که با هوشم .علاوه بر درس.جوشکاری.نجاری.برق.رانندگی ماشین سنگین.ماشین الات سنگین .کشاورزی. شیشه بری.لوله کشی. بنایی. تعمیرات ماشین .کاشیکاری.سنگ کاری.گازکشی.الان هم با توجه به اینکه سن و سالی ازم گذشته افراد نزدیک و دوست و فامیل و کسانیکه در حد اتفاقی باهاشون در ارتباطم شماره تلفن همه را حفظم.

  • محمد جوکار مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    ناخن خوردن فراموش کاری. ترک سخت عادت بجوز اینا هیچکودمو ندارم ? ولی خودم میدونم یه ادم عادی هستم که فقط دوست دارم. انسان باشم و پیشرفت کنم

  • بزگل مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    منم همشو دارم ولی فقط احتمالات هست ??

  • ? مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    من همه رو دارم فقط
    جای جویدن‌ ناخن ، خودکار میجوم‌ امتحان کنید.. روش تمیز تری‌ به نظر میرسه??
    همیشه‌ ام تاخیر‌ دارم‌ مخصوصا‌ دیر میرسم‌ مدرسه ،،و اینجاس‌ که برای حل مسائل‌ به روش های مبتکرانه‌ ای روی میارم‌ و از دست‌ مبصر ها به روش‌ های زیرکانه ای در میرم???

    • عبدالله مهر ۱۸, ۱۴۰۰

      – (همیشه هستم) همیشه‌ ام V همیشه‌ هم (همیشه نیز) +

  • Mehdi مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    تست هوش گرفتم ۱۲۰ بود . پس معمولی ام

  • *۱۲۴ مهر ۱۸, ۱۴۰۰

    منم همه اینا رو تو خودم می‌ بینم ??

  • مری مهر ۱۹, ۱۴۰۰

    عالی بود