با آداب خوردن سوشی آشنا شوید

با آداب خوردن سوشی آشنا شوید

اگر بار اول تان باشد که می خواهید سوشی بخورید سردرآوردن از منوی یک رستوران سوشی کار راحتی نیست.

اما خوردن سوشی هم اصول خودش را دارد.

سوشی ای که سفارش می دهید از هر نوع که باشد، باید و نبایدهایی در مورد خوردن آن وجود دارد، از استفاده از چاپ استیک یا همان چوب غذاخوری گرفته تا رعایت احتیاط در خصوص واسابی.

در ادامه از آداب خوردن سوشی خواهیم گفت تا کسانی که قبلاً تجربه ی آن را نداشته اند بدانند که چطور باید این کار را انجام دهند.

بعضی افراد گذاشتن همه ی لقمه را در دهان کار بی ادبانه ای می دانند اما سوشی باید دقیقاً به همین روش خورده شود.

سوشی باید یکجا و در یک لقمه خورده شود، چون اگر این کار را انجام ندهید، ترکیب مزه ها را از دست می دهید و مزه ی مواد سوشی را به صورت جداگانه حس می کنید.

اصل دوم این است که نباید واسابی را با سس سویا مخلوط کرد، کاری که بسیاری از طرفداران این غذا انجام می دهند.

به جای این کار باید مقداری واسابی را بردارید و روی ماهی بگذارید و سپس ماهی را درون سس فرو ببرید.

به خاطر داشته باشید که سوشی برنج را هرگز نباید درون سس فرو برد، چون احتمال از هم پاشیدن آن وجود دارد. همیشه ماهی را درون سس فرو ببرید.

در رستوران های سوشی، ممکن است متوجه وجود مقداری زنجبیل در بشقاب خود شوید. زنجبیل را نباید همراه سوشی، بلکه بین هر دانه سوشی خورد.

زنجبیل برای آن است که زبان تان بین سوشی ها پاک شود. هرگز زنجبیل را همراه سوشی نخورید.

اگر استفاده از چاپ استیک را بلد نیستید، ایرادی ندارد. می توانید سوشی ها را با دست بخورید که از نظر فرهنگی هم هیچ ایرادی ندارد، اما هرگز از چنگال استفاده نکنید.

اگر بار دیگر هنگام خوردن سوشی این نکات را فراموش کردید، نگران نشوید. رستوران های ژاپنی معمولاً تنها ادب و احترام مشتریان خود را می خواهند و شما می توانید از غذای خود هر طور که مایل هستید لذت ببرید.

منبع: mirror
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود