عکسی جذاب از «دزدیدن ماه» که گرفتن آن ۲ سال طول کشیده است

عکسی جذاب از «دزدیدن ماه» که گرفتن آن ۲ سال طول کشیده است

در لحظه ای خارق العاده، مردی ماه را می قاپد و آن را در عقب ماشینش جا می دهد. در تصاویر جذابی که توسط کریس فروس، عکاس ۴۱ ساله لهستانی ثبت شده این طور به نظر می رسد که مردی ایستاده بر فراز تپه، ماه را با دو دستش در صندوق عقب ماشین خود جا می کند.

دزدیدن ماه

سپس در صندوق عقب را می بندد و آماده ی حرکت می شود تا ماه را با خود ببرد. به گزارش دیلی میل و طبق گفته ی فروس آماده شدن برای گرفتن این عکس ها که «دزدیدن ماه» نام دارند، دو سال زمان برده و توسط دوربین Nikon D750 ضبط شده اند.

دزدیدن ماه

وی می گوید: «من برای این عکس ها حدود ۲ سال برنامه ریزی کردم. فکر نمی کردم نتیجه نهایی به این خوبی از کار دربیاید اما وقتی ماشین را بالای تپه بردیم و با ماه هم‌ترازش کردیم فهمیدم که تصاویر خاصی خواهیم گرفت. زمان زیادی نداشتم و مدام با مردی که توی ماشین بود با تلفن صحبت می کردم. مدت زمان زیادی بود که این ایده را در ذهن داشتم و الهام‌بخش من مکان های جذابی بود که دیده بودم.»

دزدیدن ماه

فروس که عکس هایش بیشتر در سبک رئالیسم جادویی هستند می گوید که اگرچه هم‌تراز کردن ماه با ماشین کار دشواری بوده است اما از نتیجه کار و بازخورد آن راضی است.

او اضافه می کند: «خیلی خوشحالم که عکس ها این قدر محبوب شده اند. به خاطر فاصله ی ماشین و دوربین ـ که حدود ۲۰۰ متر بود ـ هم‌تراز کردن همه چیز با هم واقعا سخت بود و از آن جایی که شب هنگام بود و هوا تاریک، به سختی می توانستم سوژه را از درون لنز ببینم و همین فوکوس کردن را دشوار می کرد.»

دزدیدن ماه

او اضافه می کند: «مهم ترین چیز برای من این است که در این مکان های عجیب حضور داشته باشم،  فضا را درک کنم، از زندگی روزمره فاصله بگیرم و خیال‌پردازی کنم. و این خیال ها و رویاها در کارهایم ظهور و بروز پیدا می کنند.»

در سال ۲۰۱۹ نیز، دیانا بادمائوا عکس هایی از همسرش گرفته بود در حالی که به نظر می رسید خورشید را در عقب ماشینش جا می دهد. وی گفته بود که به خاطر سرعت غروب خورشید برای گرفتن آن عکس ها چند دقیقه بیشتر فرصت نداشته.

 

بیشتر بخوانید:

۲۰ عکس تاثیر گذار و جذاب از روزمره گی های مردم در جهان

عکس هایی جذاب و خیره کننده در سبک مینیمالیسم

منتخب عکس های جذاب جایزه جهانی عکاسی SONY

منبع: Dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ریحانه مهر ۱۳, ۱۴۰۰

    خوب اخه ادم عاقل به جای اینکه دوسال صبر کنی تا ماه جابه جا شه یخورده اون ماشینو جابه جا میکردی عکس می گرفتی